Telecom News - פותח בארץ מכשיר "ינשוף" וירטואלי: כל סמארטפון יכול לקבוע רמת שכרות

פותח בארץ מכשיר "ינשוף" וירטואלי: כל סמארטפון יכול לקבוע רמת שכרות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> פותח בארץ מכשיר "ינשוף" וירטואלי: כל סמארטפון יכול לקבוע רמת שכרות
פותח בארץ מכשיר "ינשוף" וירטואלי: כל סמארטפון ושעון חכם יכול לקבוע את רמת השכרות
מאת: מערכת Telecom News, 25.12.16, 12:51לא לנהיגה בשכרות

חוקר מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב הפך באמצעות תוכנה כל סמארטפון או שעון חכם או משקפיים חכמות למכשיר ינשוף וירטואלי לקביעת מצב שכרות.

בן נשיא, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הפך כל סמארטפון או אביזר חכם (כמו שעון או משקפיים) באמצעות תוכנה למכשיר ינשוף וירטואלי למדידת רמת שכרות. המערכת מתעדת באופן חד-פעמי את צורת ההליכה של האדם בדרכו לבר ולאחר מכן מתעדת את צורת ההליכה בדרכו חזרה כדי לקבוע את רמת השכרות שלו.

נהיגה בשכרות היא בעיה קטלנית. בעבר נעשו ניסיונות לצמצם התנהגות מסוכנת זו, אך זוהי השיטה הראשונה המגייסת לעזרה את הטלפונים ואת האביזרים החכמים של הנהגים.

נשיא והמנחים שלו, פרופ' יובל אלוביץ ופרופ' ליאור רוקח מהמחלקה להנדסת מערכות תכנה ומידע של אוניברסיטת בן-גוריון, רתמו לעזרתם את החיישנים השונים הקיימים בסמארטפונים או באביזרים חכמים נישאים אחרים, כדי לזהות את השינויים בצורת ההליכה לאחר צריכת אלכוהול.

האלכוהול משפיע בבירור על צורת ההליכה באופן הניתן לגילוי באמצעות החיישנים המובנים במכשירים, שכולנו נושאים עלינו כל הזמן. המערכת יכולה לזהות אפילו כמויות מזעריות של אלכוהול, באמצעות שימוש בחיישנים המובנים הקיימים במכשיר ובאלגוריתמים של למידה חישובית.

המערכת מבצעת תיעוד התחלתי של הדרך מהמכונית לבר, ולאחר מכן ממשיכה לתעד ברצף את צורת ההליכה ומשווה אותה לתיעוד ההתחלתי, במטרה לקבוע אם האדם שיכור או לא.

החוקרים פיתחו את המערכת שלהם בעזרת נתונים, שנאספו מ-30 נבדקים (60% גברים ו-40% נשים), שהשתמשו ב:

משקפי גוגל,
שעון LG-G,
צמיד חכם של Microsoft
סמארטפון Galaxy S4 של סמסונג.

התוצאות התבססו על 2 דוגמאות הליכה שונות של כל נבדק ב-3 ברים בתל אביב במהלך 5 לילות. התוצאות אומתו מול מכשיר ינשוף תקין של המשטרה, והתגלה, שהמערכת זיהתה נכונה את כל האנשים השיכורים, שזיהה מכשיר הינשוף.

אמנם הניסוי נערך על אנשים המשתמשים בכל 4 המכשירים, אך נשיא טוען, שהמערכת עובדת באופן מדויק ביותר בהתבסס על 2 מהם ביחד (שעון חכם וסמארטפון מספיקים).

אביזרים חכמים הם שוק מתפתח: 275 מיליון יחידות נמכרו ב-2016, והתחזית היא, שיימכרו עוד 322 מיליון יחידות ב-2017. נוסף על כך, קבוצות הגיל, שנוהגות הכי הרבה תחת השפעת אלכוהול, הן גם הצרכניות הגדולות ביותר של אביזרים כאלה. עובדה זו הופכת את הטכנולוגיה הזו לרלוונטית במיוחד לדפוסי הצריכה שלהם.

לינק למאמר – כאן.
 
 



 
 
Bookmark and Share