Telecom News - הניסוי הביומטרי הוארך. התנועה לזכויות דיגיטליות: "אל תיקחו תעודות"

הניסוי הביומטרי הוארך. התנועה לזכויות דיגיטליות: "אל תיקחו תעודות"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הניסוי הביומטרי הוארך. התנועה לזכויות דיגיטליות: "אל תיקחו תעודות"
הניסוי הביומטרי הוארך בחודשיים. התנועה לזכויות דיגיטליות: "אל תיקחו כעת תעודות זהות ודרכונים ביומטריים"
מאת: מערכת Telecom News, 27.12.16, 13:09יהונתן קלינגר
 
לאור החלטת הוועדה הביומטרית קוראים בתנועה לאזרחים, שלא להצטרף למאגר עד שיוודא המצב החוקי בנושא. בכל מקרה, ניתן יהיה לקבל את אותה התעודה בלי שטביעות האצבע תישמרנה במאגר.
 
לאור הארכת הפיילוט הביומטרי בחודשיים קוראים בתנועה לזכויות דיגיטליות לאזרחי ישראל, שלא להוציא תיעוד חכם לפחות בחודשיים הקרובים.
 
התנועה לזכויות דיגיטליות: "קול ההגיון מתחיל להישמע בכנסת. כבר עכשיו מבינים חברי הכנסת, שאין שום צורך בטביעות האצבע, והחוק המוצע, שמונח על שולחן הכנסת, לא עומד לחייב את האזרחים להכניס את טביעות האצבע למאגר.
 
אנו מאמינים ומקווים, שאורו של השכל הישר ימשיך להאיר על תהליכי החקיקה בכנסת ושהמאגר יבוטל, גם אגירת טביעות האצבע וגם אגירת תצלומי הפנים. אך בינתיים, בתקופת אי הוודאות, אנו קוראים לאזרחי ישראל, שלא לקחת דרכונים או תעודות זהות ביומטריות, לפחות עד שיתקבל החוק המקל בנושא".
 
עוה"ד יהונתן קלינגר, (בתמונה), היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות:: "בעוד ששר הפנים החליט כבר, שטביעות האצבע של אזרחים לא תישמרנה במאגר הביומטרי, מגיע משרד הפנים ומסביר, שהוא אינו ערוך לכך ודורש חודשיים, שבהם הוא לא יאפשר לאזרחים לקבל תעודות חכמות בלי שיתנדבו לניסוי ויתנו את טביעת האצבע שלהם.
 
אנו קוראים לאזרחים לסרב להצטרף לניסוי, שכן בעוד חודשיים יוכלו לקבל את אותה התעודה בלי שטביעות האצבע שלהם תישמרנה במאגר. העובדה, שמשרד הפנים מגיע בתירוץ של אי מוכנות היום, היא לא חדשה, ואני לא מצפה, שהם יעשו משהו אחר בסוף הפיילוט. פתאום אחרי שהשר החליט, שאין טביעות אצבע הם עוד עלולים לבוא עם תירוץ, שהם לא יכולים למחוק את הטביעות".

 



 
 
Bookmark and Share