Telecom News - סקר: צרכנים מודאגים מפשעי סייבר יותר מפשעים בעולם האמתי

סקר: צרכנים מודאגים מפשעי סייבר יותר מפשעים בעולם האמתי

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סקר: צרכנים מודאגים מפשעי סייבר יותר מפשעים בעולם האמתי
סקר: צרכנים מודאגים מפשעי סייבר יותר מפשעים בעולם האמתי
מאת: מערכת ,Telecom News 28.12.16, 15:59אבטחת מידע

פתרון מסחרי חינמי משלב אנטי וירוס וחסימת URL כדי להגן על המחשב האישי (PC ו-Mac) מפני נוזקות, וירוסים, כופרות ואתרים בלתי חוקיים ומאפשר למשתמש לנהל אבטחה עד ל-10 מחשבים מכל דפדפן כולל מחשבי PC ו-Mac מרוחקים.

Sophos, חברה לאבטחת רשת ונקודות קצה, בעלת 100 מיליון משתמשים ב-150 מדינות, שמיוצגת בארץ ע"י Power Communication, מפרסמת נתוני סקר צרכנים בנושא מודעות לפשעי הסייבר המגלה, שצרכנים מודאגים מפשעי סייבר יותר מפשעים בעולם האמתי.

הסקר מצא כי:

63% מהצרכנים מודאגים באשר לאבדן כספי בשל פריצה למחשב,
61% מודאגים בקשר להאקרים, שישתלטו להם על המחשב כדי לשלוח ספאם ונוזקות לאנשי הקשר שלהם ולאנשים אחרים,
58% מודאגים, שהאקרים יהפכו את המחשב שלהם לבלתי שמיש.
בניגוד לכך:
46% מודאגים שהרכב שלהם ייגנב או ייפרץ או שיחוו תקיפה פיזית,
52% מודאגים מפריצה ושוד לביתם,
56% מודאגים בנוגע לטרור.

הסקר כלל 1,250 צרכנים מגיל 18 ומעלה בארה"ב, בריטניה, גרמניה, שוויץ ואוסטריה ונערך ע"י חברת המחקר העצמאית ReRez Research.

למרות הדאגה בנוגע לפשעי סייבר, המודעות לפישינג וכופרות היא יחסית נמוכה:

47%, כמעט מחצית, לא מכירים את איומי הפישינג, או שמתייחסים אליהם כאיומים שוליים, דבר מדאיג פני עצמו, שכן איומי פישינג הם שיטת ההתקפה מספר 1 של פושעי הסייבר בבואם להשיג גישה למידע אישי.
כ- 30% מהנסקרים דרגו את עצמם כבלתי מוגנים בצורה קיצונית, אינם בטוחים אם הם מוגנים או שאינם מודעים להתקפות פישינג לחלוטין.
31% אמרו, שאינם מכירים את איומי הכופרות או שהם מתייחסים אליהם כאיומים שוליים. באופן לא מפתיע, נוזקות ורוגלות מסורתיות, איומים הנמצאים עמנו כבר זמן רב, נתפסים ע"י יותר ממחצית מהצרכנים כאיומים הגדולים ביותר.

ג'ון שואו, סגן נשיא של קבוצת אבטחת משתמשי הקצה ב- Sophos: "אנשים מבינים כיצד להגן על הבית או הרכב שלהם, הם מרגישים, שהעולם הפיזי מכוסה, בעוד שפושעי הסייבר בלתי נראים ועולם הפשע הווירטואלי בלתי צפוי ומסובך, במיוחד כשמדובר בפישינג וכופרות.

התקפות מתחילות בדרך כלל מאתרי אינטרנט לגיטימיים, שנפרצו ללא ידיעתם של האנשים המבקרים בהם או מפישינג – ע"י שליחת אימיילים מזויפים המעוצבים כך, שייראו אמתיים, כדי למשוך צרכנים לפתוח מסמכים מסוכנים או להקליק על כתובות URL זדוניות. ברגע שהמשתמשים הקליקו, כופרה יוצאת לפועל ברקע ואז נועלת ומחזיקה את הקבצים הפרטיים כבני ערובה, עד שמשלמים לפושעים כסף.

צרכנים פגיעים יותר מכל לכופרות, נוזקות ורוגלות, משום שלא כמו במקום עבודה מסודר, אין להם מחלקת מערכות מידע השומרת להם על הגב ודואגת לאבטחת המידע שלהם. בבתים רבים אדם אחד מספק 'תמיכת מערכות מידע' לבית, למשפחה ולחברים מחוץ לבית, אבל אדם זה לא תמיד בטוח מה הם צריכים לעשות או אם יש לו זמן לעשות זאת".
 
לחברה יש פתרון מסחרי חינמי בשם Sophos Home  המשלב אנטי וירוס וחסימת URL כדי להגן על המחשב האישי (PC ו-Mac) מפני נוזקות, וירוסים, כופרות ואתרים בלתי חוקיים. המשתמש יכול לנהל אבטחה עד ל-10 מחשבים מכל דפדפן כולל מחשבי PC ו-Mac מרוחקים.

אבטחת מידע
Bookmark and Share