Telecom News - חשיפת התרגיל של "השינוי הארגוני" בהסכמת ועד עובדי משרד התקשורת

חשיפת התרגיל של "השינוי הארגוני" בהסכמת ועד עובדי משרד התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפת התרגיל של "השינוי הארגוני" בהסכמת ועד עובדי משרד התקשורת
חשיפה כיצד הושגה "הסכמת ועד העובדים" של משרד התקשורת ל"שינוי הארגוני", שהחל ביום 1.1.17 בתרגיל כפול, שאת חלקו הראשון כבר חשפנו. כאן נחשף כיצד הושגה ההסכמה הזו ומה הייתה התמורה עבור קבלת ההסכמה של ועד העובדים.
מאת: אבי וייס, 8.1.17, 08:00שלמה פילבר

בלעדי: לפני כשבוע חשפנו (כאן) כיצד עובדי משרד התקשורת הוצאו ל"יום כיף" בדיוק ביום, שבו בוצע "השינוי הארגוני" במשרד, תוך חיסול "השביתה הפנימית", שהייתה במשרד התקשורת נגד השינויים הללו.

כעת "נרים את המסך" מעל התהליך, שהוביל להסכמת "ועד העובדים" לשינויים הארגוניים, שבוצעו ביום 1.1.17. מדובר בתרגיל מבריק ביותר, ש"בושל" בין המנכ"ל (שלמה פילבר, בתמונה משמאל) ותמי לשם, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש.

לפני כ-3 שבועות זימן המנכ"ל (שלמה פילבר) ישיבה לדיון בנושא "השינוי הארגוני" את ועד העובדים, שבאותה עת התנגד בחריפות למהלך. בישיבה הושגה הסכמת הוועד (למעשה חלק קטן מהוועד, מייד נחשוף מי), והמנכ"ל טען בדיון, ש"השינוי הארגוני" זה משהו שולי, מינורי ולא שינוי כזה, שישפיע על העובדים. פשוט כלום, דבר פעוט ערך ואין כל סיבה להתנגד לזה... 

בתרגיל מבריק החליטה יו"ר ועד העובדים (רונית בן טל, מנהלת בכירה הכפופה ישירות לתמי לשם, שמשום מה היא יו"ר ועד העובדים במשרד התקשורת), לא להשתתף בישיבה. כך, היא כאילו לא קושרת את עצמה להחלטה על הסכמת הוועד למהלך של "השינוי הארגוני". חבר ועד נוסף, זאב קידר פשוט לא הוזמן לישיבה. אז מי כן נשאר מהוועד והשתתף בישיבה עם המנכ"ל בנושא "השיונוי הארגוני"? רק אביבה שלמה, (בתמונה משמאל), יו"ר ועד עובדי תל-אביב. אביב שלמה

לכן, שלחתי את השאלה הדחופה הבאה להנהלת משרד התקשורת: 
"שלום רב,
1. מי השתתף בישיבת התאום, שהתקיימה לפני קצת יותר משבועיים, בין הנהלת המשרד בראשות המנכ"ל וועד העובדים? לפי ידיעתי ישבה מטעם העובדים רק חברת ועד ת"א אביבה שלמה.
2. האם בעקבות "השינוי הארגוני" אביבה שלמה הוקפצה בשתי דרגות בבת אחת, ע"י יצירת תפקיד חדש אותו קיבלה, ביחידה החדשה של גדעון שטרית, [תפקיד] של ממונה (בין היתר) על אורלי סבאן ודליה אסרף, כראש יחידת רישוי?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

בהערת אגב חשובה אוסיף, שהטענה של המנכ"ל שלמה פילבר לוועד העובדים המצומצם מאוד, שהיה באותה ישיבה, ש"השינוי הארגוני" זה דבר "מינורי חסר חשיבות", אינה עומדת במבחן המציאות במה שהוא עצמו פרסם לציבור (כאן). בפרסום הזה לציבור, שלמה פילבר מתאר את "השינוי הארגוני" במילים מפוצצות עם אין סוף סופרלטיבים, על המהפכה הענקית הזו, שהוא מוציא לדרך ואף הוא מציין לחיוב את חברת הייעוץ רותם אסטרטגיות, שסייעה למהלך (בעלות של כמיליון ורבע ש"ח ב"פטורים ממכרז", מה שכל סטודנט מתחיל בלימודי ניהול היה עושה בחינם).

המנכ"ל (שלמה פילבר) יכול היה לפרסם לציבור את ההודעה המתפארת הזו, ולבצע מהלכים נוספים די משמעותיים, שלא פורסמו בהודעתו לציבור (ונחשפו כאן) דוגמת פירוק 2 אגפים, אחרי שכל התרגילים, שהוא הפעיל על עובדי המשרד - עבדו. כך, ועד העובדים במשרד התקשורת הסכים ל"שינוי הארגוני". די ברור למה. 

ישיבה
 



 
 
Bookmark and Share