Telecom News - העלת פוסט בפייסבוק של טיול/מסיבה וכיף? גרמת לקנאה ודיכאון אצל החברים

העלת פוסט בפייסבוק של טיול/מסיבה וכיף? גרמת לקנאה ודיכאון אצל החברים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> העלת פוסט בפייסבוק של טיול/מסיבה וכיף? גרמת לקנאה ודיכאון אצל החברים

העלת פוסט בפייסבוק של טיול/מסיבה וכיף? גרמת לקנאה ודיכאון אצל החברים המקוונים

מאת: מערכת Telecom News, 9.1.17, 21:16רשת חברתית
 

רשת לא-חברתית: מחקר שנערך גם בישראל חושף, שקנאה בחברים מקוונים גורמת לדיכאון ותחושות שליליות. וגם: מה דירוג הפוסטים ששמים במדיה החברתית לפי נושאים?

 
מסקר, שערכה מעבדת קספרסקי, בקרב 16,750 משתמשים בעולם (כולל בישראל) עולים רגשות תסכול מתגברים מהמדיה החברתית. משתמשים העידו, שלעיתים קרובות הם חווים רגשות שליליים לאחר פרקי זמן שבילו ברשת החברתית וכי ההשפעות השליליות של המדיה החברתית עולות על ההשפעות החיוביות שלה.  

מהסקר עולה, שמרבית המשתמשים מבקרים במדיה החברתית בעיקר כדי לעדכן ולהתעדכן:

רוב האנשים (65%) משתמשים ברשתות חברתיות כדי לשמור על קשר עם חברים ומכרים וכדי לצפות בפוסטים משעשעים (60%).

רבים מקדישים זמן ניכר להפיכת הפרופיל שלהם לחיובי וממלאים אותו ברגעים מרגשים ומשעשעים (61%).

43% מהמשתמשים טרודים בהצגת הזמן הנפלא שבילו בחופש.

לא מפתיע לגלות, ש- 72% מהמשתמשים מוטרדים מהפרסום, שהופך לפולשני במיוחד, אולם הסיבה לתסכול מגיעה ממקום עמוק יותר:

על אף הרצון להרגיש טוב מהפעילות במדיה החברתית, כאשר אנשים חשופים כל העת לפוסטים חיוביים, שמעלים חבריהם במהלך חופשות ואירועים אחרים, הם נותרים, לעיתים קרובות,  עם תחושת דכדוך על כך, שאנשים אחרים נהנים מהחיים יותר מהם.

59% מהנסקרים חשו עצב כאשר ראו פוסטים של חברים ממסיבה אליה לא הוזמנו,

45% העידו, שלתמונות, שהעלו חברים במהלך חופשות, הייתה השפעה שלילית עליהם,

המרדף אחר לייקים משחק תפקיד מרכזי בכך, כשרוב האנשים מרגישים מדוכאים או מאוכזבים כאשר אינם מקבלים את כמות הלייקים, שציפו לה, ו-42% אף מעידים, שהם חשים קנאה כאשר חברים מקבלים לייקים רבים יותר.

37%  הודו, שצפייה בפוסטים מרגשים, שהעלו בעצמם בעבר, הותירה אותם עם תחושה, שחייהם בעבר היו טובים יותר מהחיים בהווה.

מחקר קודם של החברה הציג את התסכול של אנשים ממדיה חברתית, ו-78% הודו, ששקלו לעזוב לחלוטין את הרשתות החברתיות.
הדבר היחיד, שגורם לאנשים להישאר במדיה החברתית, הוא החשש מאובדן של זיכרונות דיגיטליים, כגון תמונות, וכן קשר עם חברים. בעוד שמירה על קשר עם חברים יכולה להיות בעיה קשה לפתרון, החברה עובדת על פתרון, שיסייע לאנשים לשמור על הזיכרונות הדיגיטליים שלהם.

כדי לסייע למשתמשים לעזוב את הרשתות החברתיות מבלי לאבד את הזיכרונות הדיגיטליים שלהם, מפתחת החברה אפליקציה בשם FFForget, שתאפשר לאנשים לגבות את כל הזיכרונות הדיגיטליים שלהם מהרשתות החברתיות ולשמור עליהם בקונטיינר אחסון בטוח ומוצפן. אפליקציית FFForget צפויה לצאת במהלך השנה. משתמשים המעוניינים בכך יכולים להירשם ב-ffforget.kaspersky.com כדי לקבל עדכונים, לספק משוב ולהשפיע על בניית האפליקציה.

יבגני צ'רשנב, ראש מדיה חברתית במעבדת קספרסקי: "היחסים שלנו עם המדיה החברתית התפתחו למעגל אכזרי. אנו משתמשים בפלטפורמות החברתיות כדי לספר לחברינו על כל הדברים החיוביים, שאנו עושים, כי זה גורם לנו להרגיש טוב. אבל המציאות היא, שכולם עושים את אותו הדבר. כך, שכאשר אנו מתחברים למדיה החברתית, אנו מופגזים באינספור תמונות ופוסטים, שהעלו חברים, והרושם הוא, שהם נהנים מהחיים יותר מאיתנו.

קל לראות מדוע אנשים נותרים עם תחושת דיכאון, ומדוע כל כך הרבה אנשים שוקלים לעזוב את המדיה החברתית לחלוטין. הקושי הוא, שאנשים מרגישים לכודים מפני שרבים מהזיכרונות היקרים שלהם אוחסנו במדיה החברתית, והם אינם רוצים לאבד את הגישה אליהם". 

המדינות שהשתתפו במחקר:
המדינות המשתתפןת במחקר


איזה פוסטים שמים במדיה החברתית?

טבלה
 
מדיה חבתרית



 



 
 
Bookmark and Share