Telecom News - המזל של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: "ברית המועצות" לא תקום כל כך מהר

המזל של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: "ברית המועצות" לא תקום כל כך מהר

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> המזל של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: "ברית המועצות" לא תקום כל כך מהר
ד"ר יפעת בן חי-שגב יכולה להיות רגועה ולפזר מפעם לפעם "ספינים" ולהתעלם מהפקעת המחירים של הוט והשקת השירותים הבלתי חוקיים שלה, כי מהלך איחוד הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין ("ברית המועצות") נדחה למועד בלתי מוגדר.
מאת:
אבי וייס15.1.17, 17:45יפעת בן חי-שגב

לפעמים צריך קצת מזל בחיים. זה מה שקורה כעת עם ד"ר יפעת בן חי-שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שיכולה להמשיך ולנסוע עם הרכב החדש והצמוד שלה עם חלונות כהים ואטומים. למה "רכב חדש"? כי הקודם נהרס בתאונה מאוד מוזרה. למה "חלונות כהים ואטומים"? שאלה טובה שקיבלה תשובה מלאה כאן וכאן

הסיבה למזל: האוצר ביחד עם ועדת הכלכלה של הכנסת "תקעו עמוק באדמה" את מהלכי החקיקה לאיחוד בין מועצת הכבלים והלוויין למועצת הרשות השנייה. האוצר רוצה פחות עובדים ב"ברית המועצות" וועדת הכלכלה רוצה, שיהיה קודם הסכם כתוב עם העובדים של שני הגופים. שני הדברים לא הסתדרו להנהלת משרד התקשורת ולכן המיזוג נתקע.
י
לכן, כעת ימונה מנכ"ל לרשות השנייה, תפקיד שלא היה מאוייש מאז ששי באב"ד פרש מתפקיד המנכ"ל בסוף 2014 (אז חשבו ליישם את המיזוג בין שני הגופים הרגולטוריים ולהקים את "ברית המועצות"). העיכוב הזה מקרין גם על היכולת של משרד התקשורת להעביר את "דו"ח ועדת פילבר", שתקוע אף הוא עמוק באדמה.

לכן, בינתיים מועצת הכבלים והלוויין ממשיכה לתפקד עם חברי מועצה, שאסור להם (מבחינה חוקית) לשבת במועצה הזו דוגמת: תמי לשם (למה? הסבר מלא כאן) ושמילה מימון (הסבר כאן).

ד"ר יפעת בן חי-שגב, שבקושי רואים אותה במשרדים, יכולה מפעם לפעם לשחרר ספינים, בעיקר באתר פרטי המתחזה לממשלתי, שפתחה בפייסבוק (דוגמה כאן), ספינים המועתקים מייד ע"י רוב כלי התקשורת, יכולה להשתתף (ולא בפעם הראשונה) בהשקת שירותים בלתי חוקיים (כמפורט כאן), להמשיך בתרגילים (המפורטים כאן), להאריך את רישיון YES ב-6 שנים נוספות (עד ינואר 2023) ללא כל שינוי בתנאים. בכך, המשך שירות ה-VOD של YES בניגוד לחוק יימשך עוד 6 שנים. והעיקר: להתעלם מהפקעות והשתוללות מחירים.

לכן, שלחנו את השאלה הדחופה הבאה להנהלת משרד התקשורת ולהנהלת מועצת הכבלים והלוויין:
"הוט העלתה בתלילות (בכ-17%) את מחיר שירותי ה-VOD שלה. מדובר בהתייקרות של 75% (!) מאז 2013.
זה נראה לכם סביר (בעידן בו אין אינפלציה ואמורה להיות תחרות בשוק, במיוחד כשהוט היא מונופול מוכרז בתחום שירותי הטלוויזיה)?
אם לא, מה בדעת המשרד לעשות בנדון?"

תגובה לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

אין מה לדאוג. לא נקבל שום תגובה. הסיבה די ברורה: ברגע שהשר צחי הנגבי הפך (גם הוא, בנוסף לשר האוצר משה כחלון) ל"פרזנטור" של הוט, ד"ר יפעת בן חי-שגב שוכחת מהר את כל תרגילי "רובין הוד" (שכשלו), שעשתה על HOT ועל YES בעת העלאות המחירים הקודמות ושוכחת מהר את כל הכללים שקבעה למניעת העלאות מחירים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. ככה זה בדיוק עובד. ומה עם הצרכנים? הם נשארו יתומים... 
 

עליות מחירים בהוט
 
 
 
עליות מחירים

 



 
 
Bookmark and Share