Telecom News - חוששים שרובוטים יחליפו אתכם? חשיפת ממצאי סקר חדש

חוששים שרובוטים יחליפו אתכם? חשיפת ממצאי סקר חדש

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> חוששים שרובוטים יחליפו אתכם? חשיפת ממצאי סקר חדש
חוששים שרובוטים יחליפו אתכם? חשיפת ממצאי סקר חדש
מאת: מערכת Telecom News, 16.1.17, 10:58רובוט

זאת, בעקבות שילוב רובוטים ומערכות בינה מלאכותית במהלך חיי היומיום.

במציאות הדיגיטלית של ימינו, הבנקים מצמצמים פקידים לטובת הדיגיטל, נהגי מוניות חוששים מ-UBER ומנהלים עלולים להיות מוחלפים במערכות בינה מלאכותית. גם מומחי שוק מנבאים, שבעתיד הקרוב יבצעו רובוטים בעלי אינטליגנציה מלאכותית פעולות באופן יעיל יותר מבני אדם ובעקבות כך, מקצועות רבים ייעלמו מן העולם.

לעומת זאת, סקר אומניבוס חדש, שנערך לקראת כנס החדשנות iNNOVEX 2017 ע"י חברת הסקרים "מדגם", מצביע על כך, שרוב מכריע בציבור הישראלי אינו חושש מפגיעה בפרנסתם או בפרנסת קרוביהם בעשור הקרוב, בעקבות שילובם של רובוטים ומערכות בינה מלאכותיות בחיינו.

הסקר בוצע ע"י מדגם ייעוץ ומחקר בע"מ באמצעות אומניבוס אינטרנטי בקרב 510 מרואיינים, שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת הדוברת עברית, חברי הפאנל האינטרנטי iPanel.

עפ"י תוצאות הסקר, כ-75% ממשיבי המדגם כלל אינם מודאגים מכך, שהטכנולוגיה העתידית תפגע בפרנסתם או בפרנסת הקרובים להם.

עוד עולה מן הסקר, שבשכבת הגיל 30-49 הכי פחות מודאגים מכניסת הטכנולוגיות והשפעתה על תעסוקתם.

הצעירים בני ה-18-29 הם המודאגים ביותר (31%) ובתווך נמצאים בני ה- 50-70 שרק כ-23% מהם מביעים דאגה לפרנסתם או פרנסת הקרובים להם בעתיד.

בעלי השכלה תיכונית מודאגים ביותר מפי 2 בהשוואה לבעלי השכלה על תיכונית ואקדמית
נתון מעניין בסקר מצביע על כך, שככל שעולה רמת ההשכלה כך קטנים החששות מפני מצב בו הטכנולוגיה תפגע בפרנסת  תושבי ישראל. 37% מבעלי ההשכלה התיכונית הביעו דאגה מהתעסוקה שלהם או של הקרובים להם כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה, לעומת רק כ-16% מבעלי ההשכלה האקדמאית ו-17% בעלי השכלה על תיכונית.

עפ"י נתוני הסקר, אלה המרוויחים שכר מתחת לממוצע מודאגים פי 2 מאלה המרוויחים מעל הממוצע. כשליש (27%) מבעלי שכר מתחת לממוצע הביעו דאגה ואילו כ-16% בלבד מבעלי שכר מתחת לממוצע היו מודאגים מכניסת הטכנולוגיה.

בחלוקה בין המינים רמת הבטחון התעסוקתי די דומה: 74% מן הנשים ו-76% מן הגברים אמרו, שאינם מודאגים מאיבוד תעסוקה.
הסקר נערך לקראת כנס החדשנות הטכנולוגית iNNOVEX 2017, שיתקיים ב-8 בפברואר במרכז הכנסים AVENUE בקרית שדה התעופה. השנה יוקדש הכנס לזכרו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל, שתרם רבות לקידום החדשנות הטכנולוגית של ישראל.

שלמה גרדמן, יו"ר פורום מנכ"לי ההייטק בישראל ויו"ר משותף כנס iNNOVEX2017: "על אף תחזיות המומחים ועל אף שבשנים האחרונות ניתן למצוא בתכיפות גבוהה דוגמאות, בהן הטכנולוגיה החליפה את עבודת האדם שמחתי לגלות, שרוב הציבור בישראל אינו רואה בטכנולוגיה גורם מאיים  על כוח העבודה האנושי ועל מקורות הפרנסה העתידיים.

פעמים רבות מכנים את ישראל אומת החדשנות בזכות הטכנולוגיות החדשניות שפותחו כאן. אני שמח לגלות, שגם סקר זה מצביע על כך, שאנו אומה, שאינה פוחדת מחדשנות טכנולוגית ושרוב בולט של אזרחי ישראל בטוח בכושר ההסתגלות שלנו לטכנולוגיות חדשות ולמציאת מקורות תעסוקה חדשים, גם כאשר חלק מהמטלות היום יומיות יבוצעו ע"י רובוטים, כולל עבודות הבית ונהיגה ברכב. אני חושש, שדווקא עובדי שרותים כגון עובדים בענף הנסיעות והתיירות, רואי חשבון ועורכי דין עלולים להפגע מהטכנולוגיות החדשות, בעוד שהביקוש למתכנתים ומהנדסים מוכשרים רק ילך ויגבר".
 
רובוט אנושי יפני



 
 
Bookmark and Share