Telecom News - מחקר: 1 מ-10 אנשים משקר ברשתות חברתיות כדי לקבל יותר לייקים לפוסטים

מחקר: 1 מ-10 אנשים משקר ברשתות חברתיות כדי לקבל יותר לייקים לפוסטים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> מחקר: 1 מ-10 אנשים משקר ברשתות חברתיות כדי לקבל יותר לייקים לפוסטים
מחקר: אחד מ-10 אנשים משקר ברשתות החברתיות כדי לקבל יותר לייקים לפוסטים
מאת: מערכת Telecom News, 16.1.17, 22:50קספרסקי

אנשים פונים לרשתות חברתיות כדי להשוויץ בפני חברים, לאסוף לייקים רבים וכדי להרגיש טוב עם עצמם. אך במהלך מסע זה לתיקוף חברתי אנשים משחקים עם האמת ומייפים את חייהם. יש הבדלים בין גברים לנשים.

מחקר של מעבדת קספרסקי מראה, שאחד מ- 10 אנשים מכופף את האמת ברשתות חברתיות כדי לגרום ליותר אנשים להגיב בלייק לפוסטים שלו. המחקר גם מראה, שבמרדף אחר הלייק, סביר יותר שגברים יוותרו על  הפרטיות שלהם לעומת נשים.

אחד מ-10 גברים (9%) יפרסם תמונה שלו בעירום בהשוואה ל-5% בלבד מהנשים, ו-13% מהגברים יפרסמו תמונה של החברים שלהם בלבוש חושפני.

כדי למשוך תשומת לב ולהבטיח מספר משמעותי של לייקים, אחד מ-10 (12%) יציג מצג שווא כאילו הוא נמצא במקום כלשהו או עושה משהו, שהוא לא לגמרי נאמן למציאות. נתון זה מטפס ל-14% בקרב גברים, דבר שיכול להצביע על כך, שרבים מעדיפים לקבל תשומת לב במדיה החברתית מאשר לשתף ייצוג מציאותי של חייהם.

המחקר חושף, שגברים רגישים לגבי כמות הלייקים, שהם מקבלים ברשתות חברתיות. במצוד שלהם אחר לייקים, הם בעלי סבירות גבוהה יותר מנשים לחשוף משהו מביך או חסוי אודות שותפים לעבודה, חברים או מעסיקים. כך, 14% מהגברים אומרים, שיחשפו משהו חסוי אודות חבר לעבודה, בהשוואה ל-7% מהנשים. 13% מוכנים לפרסם משהו חסוי אודות המעסיק שלהם, ו-12% יחשפו משהו מביך אודות חבר בהשוואה ל- 6% בקרב נשים.

גברים גם מתאכזבים אם הם לא מקבלים את כמות הלייקים שקיוו לה – 24% דואגים שמספר קטן של לייקים לפוסטים שלהם יגרום לחבריהם לחשוב שהם לא פופולאריים, בהשוואה ל- 17% בקרב נשים. 29% מהגברים מודים כי הם מתאכזבים כאשר אדם חשוב להם לא עושה לייק לפוסט.

במצוד אחר לייקים, גברים מוכנים ללכת רחוק יותר מאשר נשים, כשהם מפרסמים דברים, שמציגים אותם ואת חבריהם באור בלתי מחמיא.
 
15% מהגברים הודו, שיפרסמו תמונה של חברים תחת השפעת אלכוהול, בהשוואה ל-8% מהנשים. 12% מהגברים יפרסמו תמונה של עצמם בלבוש חושפני, ו-9% מהגברים מוכנים אפילו לפרסם תמונה של עצמם ערומים, בהשוואה ל-5% מהנשים.

ד"ר אסטריד קארלוס, פסיכולוגית מדיה באוניברסיטת ורצבוג: "הנתונים מאוששים את ההנחה, שגברים פחות ממוקדים בהרמוניה חברתית ומעדיפים לקחת יותר סיכונים".

יבגני צ'רשנב, מנהל המדיה החברתית במעבדת קספרסקי: "התנהגות זו במדיה החברתית יכולה להציב אנשים בסיכון. בחיפוש שלהם אחר תיקוף חברתי, אנשים מפסיקים לראות את הגבול בין מה שנכון לשתף, לבין מה שעדיף להשאיר פרטי. אבל חשוב להגן על עצמנו, וכן על הפרטיות של אחרים.

המחקר מראה, ש-58% מהאנשים מרגישים חוסר נוחות ואכזבה כאשר החברים של מפרסמים תמונות, שהם לא רצו, שיתפרסמו בציבור. בסך הכל, אנשים צריכים להפוך מודעים יותר למידע שהם משתפים ברשתות חברתיות, ולאבטח את המכשירים שלהם כדי להגן על עצמם ועל האהובים שלהם מפני איומים".

מידע נוסף על המחקר - כאן
 
קספרסקי



 
 
Bookmark and Share