Telecom News - סקר: מרבית הארגונים בארץ לא מנהלים את החדשנות בתהליך מוסדר ומובנה

סקר: מרבית הארגונים בארץ לא מנהלים את החדשנות בתהליך מוסדר ומובנה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> סקר: מרבית הארגונים בארץ לא מנהלים את החדשנות בתהליך מוסדר ומובנה
סקר: מרבית הארגונים בארץ לא מנהלים את החדשנות בתהליך מוסדר ומובנה
מאת: מערכת Telecom News, 17.1.17, 16:59

רוב הארגונים והעסקים מתנהלים בתחום ללא כלים טכנולוגיים מתאימים.

כ-87% מהארגונים בישראל לא מנהלים את החדשנות בתהליך מוסדר ומובנה, וללא כלים טכנולוגיים מתאימים, ומרבית הפעילות בתחום זה היא התכתבות פנימית בדואר אלקטרוני. כך עולה מסקר, שבוצע ע"י חברת המחקר הישראלית STKI.

 גלית פיין, אנליסטית בכירה ב-STKI: "הארגונים אמנם מבינים את הצורך בניהול מסודר של יישום החדשנות בארגון, וחלק מהם אף הקימו צוותים יעודיים לנושא זה, אך בפועל לא קיימת מתודולוגיה מסודרת של הכנסת חדשנות ולא מיושמים כלים יעודיים לניהול החדשנות בארגון.

ב-35% מהארגונים יש אמנם גוף העוסק בחדשנות, אך מרבית הפעילות היא תכתובת פנימית ואין עבודת מטה מסודרת על הכנסת טכנולוגיות חדשניות לארגון.

בניגוד לישראל, בארה"ב קיימים במרבית הארגונים תהליכים מסודרים של הכנסת חדשנות לארגון, וחלק גדול מהם אף מיישמים כלי תוכנה מיוחדים לתחום זה.

תהליכי ניהול החדשנות והכלים המיוחדים מאפשרים לנהל ו"לתזמר" את שיתוף הפעולה בתחום זה בין גורמים רלבנטיים שונים בארגון, לברור מהרעיונות את אלה, שיביאו לשיפור המשמעותי ביותר ובארגון, לעקוב לאחר מכן אחר הביצוע ולהפחית את הביורוקרטיה הארגונית הכרוכה ביישום החדשנות.

עובדים רבים יכולים להעלות רעיונות יצירתיים שונים, אך אם אין תהליכי חדשנות מסודרים והארגון מסתפק רק בתכתובת אימיל, מרבית הרעיונות נשארים במגירה.

קיימת נטייה להאשים את העדר החדשנות בתקציבים בלתי מספיקים. אולם, אם אין תהליכים מסודרים לניהול החדשנות, קורה לא אחת, שאם הארגון כבר משקיע כסף בנושא, מסתבר, שאפשר היה לעשות זאת הרבה יותר טוב באותו תקציב".



 
 
Bookmark and Share