Telecom News - חשיפה איך הכסף של כ-250 אלף בעלי דומיינים בישראל "עף באוויר"

חשיפה איך הכסף של כ-250 אלף בעלי דומיינים בישראל "עף באוויר"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> חשיפה איך הכסף של כ-250 אלף בעלי דומיינים בישראל "עף באוויר"
במקום להוזיל את עלויות הדומיינים בישראל, תקציב איגוד האינטרנט הישראלי ל-2017 הוא מסמך מדהים של שפיכת מיליוני ש"ח על יחסי ציבור, ייעוץ מכל הסוגים ו"פעילות קהילתית" המתחרה בפעילות של גופים אחרים (פרטיים וציבוריים), שעושים בדיוק אותו דבר, תוך ניסיון שקוף ל"עבודה בעיניים" על מס הכנסה.
מאת: אבי וייס, 18.1.17, 10:37עו"ד יורם הכהן

בלעדי: לאחר דיון קצר בוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי פורסם (כאן) תקציב איגוד האינטרנט ל-2017 על סך כ-9 מיליון ש"ח, עם גרעון של 2.4 מיליון ש"ח.

התקציב הוכן ע"י מנכ"ל האיגוד - יורם הכהן (בתמונה משמאל).

למה גרעון? התרגיל הזה נועד למס הכנסה, שתובע מהאיגוד חוב של כ-2.5 מיליון ש"ח, בגלל הפעילות העסקית של האיגוד (בעיקר רישום דומיינים וקצת מכירת קישורים ב"מחלף האינטרנט IIX").

כ- 8 מיליון ש"ח מ-9 מיליון ש"ח של הכנסות איגוד האינטרנט מקורן בפעילות העסקית של האיגוד. רק 35 אלף ש"ח מה-9 מיליון ש"ח הכנסות מקורם בדמי חבר של החברים המעטים שיש באיגוד. אם יש גרעון ענק, אפשר לטעון בפני מס הכנסה, שאין ממה לשלם את החוב... עסק מפסיד מקבל הורדות במיסים (תשאלו כל רואה חשבון מתחיל...)...  

ולאן הולך הכסף הזה?
השנה (2017) זו שנת שיא בשפיכת הכסף של הציבור, שמשלם ביוקר (על פי כללים הנקבעים בהליך נסתר), על רישום דומיינים (וגם על העברת דומיינים), למטרות סרק, שאינן מועילות בכלל לציבור המשלם את דמי הרישום השנתיים לאיגוד וגם מממן במחיר התשלום הזה את האלפים (8,712 ליתר דיוק) שלא משלמים משום מה לאיגוד על הדומיינים (לא צריך להתאמץ לנחש מי הם). 

כך, מתוך תקציב שנתי של כ-9 מיליון ש"ח, הכסף הזה "עף ברוח" (בין היתר) למשימות הבאות:
  • כ-1.1 מיליון הולכים ליועצים למינם (ייעוץ משפטי, ייעוץ כללי, הכנת מסמכי מדיניות ומסמכי רגולציה), כסף שהולך בעיקר לקבוצה קטנה מאוד של עורכי דין שבמשך שנים מתפרנסת מהאיגוד.
  • כ-1 מיליון ש"ח הולכים ליחסי ציבור (כלומר: להאדיר את שמו של המנכ"ל וחבריו).  
  • כ-1.8 מליון ש"ח נשפכים לפעילות חברתית וציבורית מסוגים שונים, פעילות המתחרה עסקית שלא לצורך במה שארגונים פרטיים וציבוריים רבים עושים. זה כולל אין ספור של פעילויות סרק המביאות תועלת רק לאלה המקבלים כסף עבור ביצוע הפעילות הזו, החל מממרכז ייעוץ לסייבר, מרכז לייעוץ לאינטרנט בטוח, אקדמיה לאינטרנט ואין ספור של פרויקטים ציבוריים, החל ממאגרי תמונות וכלה בהשתתפות ב"מועצת האירגונים הדיגיטליים" (כ-200 אלף ש"ח לסעיף המוזר והמיותר הזה) ואף על פעילויות המסכנות את ציבור הגולשים באינטרנט
אם נסכם בטבלה אחת את כלל פעילות איגוד האינטרנט הישראלי ל-2017 נוכל להציג את הנתונים כך:
  • הכנסות האיגוד ממרשם דומיינים ומהמחלף – 8,028,300 ש''ח
  • הוצאות – שכר תשתיות  -  2,637,713  ש''ח
  • הוצאות תשתיות -  1,858,703  ש''ח
  • רווחי התשתיות  - 3,531,884 ש''ח   
  • גרעון 2017  - 2,430,510 ש''ח
מכאן, שקרוב ל-6 מיליון ש''ח מוצאים ב-2017 על נושאים, שאינם קשורים כלל לניהול תשתיות האינטרנט, שזו הפעילות של איגוד האינטרנט, שעבורה הוא מקבל את הכסף מכ-250 אלף בעלי דומיינים בישראל !!!

זה מחזק את הצורך לחוקק את "חוק שמות המתחם בישראל", משום שכל הקריאות לנהוג באחריות, בשפיות ובשים לב לצרכים של הציבור, שמשלם מכיסו על הפעילות הזו, "נפלו על אזניים ערלות". דוגמאות לקריאות הללו, שזכו להתעלמות מוחלטת מצד ראשי האיגוד בשנתיים האחרונות: כאן, כאןכאן וכאן.

האם הוועד המנהל החדש של האיגוד ישנה את זה? כנראה שלא. גם אין כל סיכוי, כי התקציב ל-2017 כבר אושר והחל להתבצע, בדיוק לפי הרצון של המנכ"ל ושאר האנשים התלויים בו. זה נוגד בצורה ברורה את האינטרסים של כ-250 אלף בעלי "שמות המתחם" בישראל (אבל מי סופר אותם בכלל?).

שורה תחתונה
בניית התקציב הגרעוני ל-2017 נועדה להציג לרשות המסים כי פעילות איגוד האינטרנט הינה גרעונית, ולהסתיר, שנצברו רווחי יתר במהלך השנים בשעור של למעלה מ-12 מיליון ש''ח.

במקום להוזיל את עלויות הרישום של הדומיינים בישראל, כ-6 מיליון ש"ח (מתוך כ-9 מיליון ש"ח תקציב) פשוט "עפים ברוח", לשלל הוצאות מיותרות ובזבזניות, שלא מביאות שום תועלת לציבור המממן את הפעילות הזו מכיסו (וכלל לא היה שותף לקביעת תהליכי הבזבוז הכספי ההמוני הזה). 

בזבוז כספי ציבור



 
 
Bookmark and Share