Telecom News - משמשים דוגמא רעה: ילדים נפגעים מהתנהגות ההורים ברשת

משמשים דוגמא רעה: ילדים נפגעים מהתנהגות ההורים ברשת

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> משמשים דוגמא רעה: ילדים נפגעים מהתנהגות ההורים ברשת
משמשים דוגמא רעה: ילדים נפגעים מהתנהגות ההורים ברשת
מאת: מערכת Telecom News, 24.1.17, 15:19מדיה חברתית
 
המדיה החברתית יכולה לפגוע ביחסים שמחוץ לרשת. היינו מצפים, שהורים יתקשו לקבל חלק מההתנהגות של ילדיהם ברשת אך לעיתים קרובות הדברים הפוכים.
 
המדיה החברתית מעניקה לנו את החופש לתקשר עם חברים וקרובים, במקום ובזמן שאנו רוצים. עם זאת, החופש הזה מגיע במחיר מסוים: בעוד שאנו מסונוורים מהחיים הדיגיטליים הנפלאים לכאורה, שאנו מקיימים, לעיתים קרובות אנו לא שמים לב כיצד המדיה החברתית מאיימת ופוגמת ביחסים הממשיים שלנו.
 
מחקר של מעבדת קספרסקי  ב-18 מדינות כולל בישראל מראה, ששליש מהאנשים מצמצמים את הקשר הפיזי עם בני משפחה וחברים, ו-21% מההורים מודים, שהיחסים עם ילדיהם נפגמו כתוצאה מפוסטים בעייתיים, שהעלו ברשתות החברתיות.
 
על רקע הנטייה של אנשים לפרסם תמונות של עצמם או של אחרים תחת השפעת אלכוהול או בלבוש חושפני, כדי לאסוף לייקים, ברור שהמדיה החברתית יכולה לפגוע ביחסים שמחוץ לרשת. היינו מצפים, שהורים יתקשו לקבל חלק מההתנהגות של ילדיהם ברשת, אולם לעיתים קרובות הדברים הפוכים:

יותר מחמישית מההורים מודים, שהיחסים עם ילדיהם התדרדרו לאחר שאלה צפו בהוריהם במצבים מביכים ברשת. לעומת זאת, רק 14% מההורים אמרו שהם מוטרדים מהתנהגות ילדיהם במדיה החברתית.

בנוסף, כמעט חמישית (16%) העידו, שהיחסים שלהם עם בת או בן הזוג נפגמו כתוצאה מחשיפה של מצבים מסוימים ברשתות החברתיות.

יחסים עם משפחה, חברים ושותפים לעבודה עלולים להיפגע בשל צמצום הקשר הממשי לטובת פעילות מוגברת ברשתות חברתיות. שליש מהאנשים הודו, שכעת הם מתקשרים פחות עם ההורים שלהם (31%), הילדים (33%), בני זוג (23%) וחברים (35%), מכיוון שהם יכולים לתקשר איתם ברשתות חברתיות.

דר' אסטריד קרולוס, פסיכולוגית מדיה באוניברסיטת ורצבורג: "מחקרים מראים, שהתקשורת הדיגיטלית משלימה כיום את התקשורת בחיים האמיתיים. אנו חיים בעולם גלובלי ונייד מאוד המייצר מרחק בין בני זוג וחברי משפחה. תקשורת דיגיטלית מספקת אפשרות  לגשר על פערים אלה בחיים המודרניים שלנו. עם זאת, תקשורת דיגיטלית אינה יכולה להחליף לחלוטין תקשורת פנים אל פנים, לפחות לא תמיד ולא במלואה. תקשורת דיגיטלית היא עשירה פחות מבחינת ההשפעה על ערוצים חושיים, וכתוצאה מכך מספקת איכות תחושתית מופחתת".

למרות שהם מודעים לירידה בתקשורת פנים אל פנים, מאמינים כמעט חצי מהמשיבים, שאיכות היחסים שלהם עם בני משפחה או חברים לא נפגמה כלל ואף השתפרה כתוצאה מהתקשורת המקוונת.

דר' קרולוס: "למרות שנראה, שאיכות היחסים משתפרת, אנשים אינם יכולים תמיד להעריך נכונה את התקשורת המקוונת שלהם באופן אובייקטיבי. תחת תנאים מסוימים אנו תופסים את התקשורת המקוונת כ'תקשורת היפר אישית' ולכן מפרשים לא נכון את המסרים במדיה החברתית: אנו מרגישים קרובים במיוחד, מתעלמים מהשלילי, מייחסים כוונות חיוביות מאחורי הודעה, ומספקים פרשנות יתר".

מהמחקר עולה, שלמרות שמדיה חברתית יכולה לייצר ערוצי תקשורת ולגשר על אזורי זמן וחסמי מרחק, היא לא תמיד הופכת אנשים למאושרים יותר. היא יכולה לייצר לחץ על יחסים ולהותיר אנשים מדוכאים ומאוכזבים, כאשר הם משווים את החיים שלהם לאלה של אחרים.

מצוד אחר הלייק והתיקוף החברתי מוביל אנשים לשתף כמויות הולכות וגוברות של מידע פרטי בפלטפורמות החברתיות, כשהם מציבים בסיכון לא רק את עצמם, אלא גם בני משפחה וחברים לעבודה. עבור אלה, שמחליטים לצאת מהמדיה החברתית, ההתמודדות עם אובדן של זיכרונות דיגיטליים, כולל תמונות ושיחות, מקשה עוד יותר את העזיבה.

במטרה להגן על עצמם ועל היחסים שלהם, אנשים צריכים להיות זהירים ומודעים יותר למידע, שהם משתפים ברשת. הדבר יסייע לא רק כדי למזער סיכונים בעולם המקוון, אלא גם ימנע פגיעה ביחסים בעולם האמיתי.

כדי לסייע לאנשים לשמור על הזיכרונות, שצברו ברשתות, מעבדת קספרסקי מפתחת אפליקציה חדשה בשם FFForget, שתאפשר לאנשים לגבות את כל הזיכרונות שלהם מהרשתות החברתיות, ולשמור עליהם בטוחים בקונטיינר מוצפן. 

מידע נוסף על המחקר  - כאן
 

מדיה חברתית
 


 



 
 
Bookmark and Share