Telecom News - הישג נוסף לטלקום ניוז - שמילה מימון ייפרד מאגף פיקוח ואכיפה (פורסם מכרז)

הישג נוסף לטלקום ניוז - שמילה מימון ייפרד מאגף פיקוח ואכיפה (פורסם מכרז)

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הישג נוסף לטלקום ניוז - שמילה מימון ייפרד מאגף פיקוח ואכיפה (פורסם מכרז)
אתמול, די בחשאיות, פורסם מכרז לסמנכ"ל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת. כך, מגיע הסיום לתפקיד, שאוייש בשנים האחרונות ע"י שמילה מימון, שהתקדם למשנה למנכ"ל והיה ממונה כמעט על כל המשרד. איך כל זה קשור לממונה על ההגבלים עסקיים? עדכון בסוף הכתבה.
 מאת: אבי וייס, 24.1.17, 17:24שמילה

לאחר יישום תהליכי "השינוי הארגוני" במשרד התקשורת, לנוכח מי שהיה עד היום ב-6 השנים האחרונות סמנכ"ל פיקוח ואכיפה (שמילה מימון, בתמונה), שהתקדם בתרגיל ענק לתפקיד משנה למנכ"ל, היה צורך לבצע עוד צעד: להפריד את שמילה מימון מפיקוח ואכיפה.

שמילה מימון "הגדיש את הסאה" בשבועיים האחרונים כשגרר את מנכ"ל משרד התקשורת אך לאחרונה ל-2 החלטות הזויות לחלוטין, שבהן הוא קידם (כביכול על הגב של בזק, ספין שהתאים למנכ"ל) את סלקום (כמפורט כאן וכאן).

במקביל, נושא האכיפה במשרד התקשורת נעצר, למעשה מאז 9 בנובמבר 2016, היום שבו הוטל קנס על 012 סמייל. מאז כלום. אפס עשייה בתחום אגף פיקוח ואכיפה. 

ההפרדה של שמילה מהפיקוח לא קרתה כל כך מהר. אבל זה קרה אתמול. המדובר בהישג נוסף לטלקום ניוז, שמתח בחודשים האחרונים שוב ושוב ביקורת חריפה על שליטתו של מימון שמילה (בעצמו ובאמצעות ידידו גדעון שטרית), על מרבית תחומי הרגולציה של המשרד ובמיוחד אחרי ה"שינוי הארגוני", כמו גם ביקורת על תפקודו של שמילה כסמנכ"ל הפיקוח. כעת, אגף הפיקוח ואכיפה נלקח משמילה.

פניתי בדחיפות למשרד התקשורת בשאלה הבאה:
"נודע לי שבתחילת השבוע תחת מעטה כבד של חשאיות פורסם המכרז לסמנכ"ל הפיקוח המיועד בשלב זה רק לעובדי מדינה (מהנדס/משפטן/כלכלן) וניתן שבוע להגשת מועמדויות.
למה החשאיות הזו?".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. עדכון בסוף הכתבה. 

אולם, אין צורך בתגובה, כי המסמך של המכרז בידי. כך, אמש, תחת מעטה כבד של חשאיות, פורסם המכרז לסמנכ"ל הפיקוח המיועד בשלב זה רק לעובדי מדינה (מהנדס/משפטן/כלכלן) וניתן שבוע בלבד להגשת מועמדויות.

כל פרטי המכרז מצויים כאן למתעניינים.

תשומת לב לתיאור התפקיד (במכרז) של סמנכ"ל הפיקוח המיועד: מתברר, שתחומי האחריות של אגף החירום שפורק עברו לאגף הפיקוח, רק קב"ט המשרד (אסף גרונדמן) לא עבר לאגף הפיקוח אלא לאגף מינהל ומשאבי אנוש בכפיפות ישירה לתמי לשם (ממנה יצא אך לפני שנתיים וחצי), כפי שחשפנו כאן וכאן

בנוסף לתפקיד סמנכ"ל פיקוח, פורסמו עוד כמה מכרזים פנימיים דחופים כמפורט בטבלה הבאה (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
מכרזים

מול אזלת היד והכישלון המתמשך מיכל הלפריןשל שמילה מימון כסמנכ"ל פיקוח ואכיפה, בכנס השנתי של הרשות להגבלים עסקיים, שהייתי נוכח בו הבוקר (24.1.17), הכריזה הממונה על ההגבלים העסקיים (מיכל הלפרין, בתמונה משמאל), שהיעד הראשון והראשי של הרשות להגבלים עסקיים הוא לאכוף את החוק על מונופולים ועסקים הפוגעים בחוק ומצפצפים על החוק ולהכניס את המנהלים את העסקים הללו לכלא.

לדבריה יש לרשות כבר 3 הצלחות בחודשים האחרונים, שמנכ"לים של חברות נכנסו לכלא ועוד 2 בדרך (לכלא) עם הסכמי טיעון, שכוללים מאסר, כי בתי המשפט גם כן מבינים, שבלי אכיפה של ממש, הצפצוף על החוק יימשך. לדבריה, המטרה שלה היא להגיע לעונשים גבוהים יותר ובראשם עונשי מאסר ממושכים למנהלים. למתעניינים, תמצית דבריה פורסמו ע"י הרשות - כאן

ציטוט היישר מדבריה של מיכל הלפרין: "אי אפשר להסכים לכך, שקרטל או מונופול ייעשקו את ציבור הצרכנים וראשי הקרטל או המונופול לא יישבו בכלא".

אגב, יש לי אתגר מעניין למיכל הלפרין, הממונה על ההגבלים העסקיים: שתבדוק את התנהלות איגוד האינטרנט הישראלי ותיישם על האיגוד ומנכ"לו את הכללים, שהיא הכריזה בקולה, בכנס השנתי של הרשות להגבלים עסקיים אך הבוקר. 

אני מקווה, שסמנכ"ל הפיקוח והאכיפה החדש במשרד התקשורת ינהג ויחשוב בדיוק כפי שמיכל הלפרין השמיעה היום בקולה בצורה צלולה. חוקי התקשורת מכילים גם יכולת להכניס מנכ"לים של חברות התקשורת לכלא. למשל: מתן שירותי תקשורת בלי רישיון זה 3 שנת מאסר. בישראל יש כמה וכמה חברות תקשורת שמספקות שירותי תקשורת בלי רישיון. אפשר להתחיל בהן ובמנכ"לים שלהן. הצפצוץ על חוקי התקשורת, התקנות והרישיונות הפכו מזמן לנורמה וזו העת לבחור סמנכ"ל פיקוח ואכיפה, שיראה לעצמו משימה להפסיק את ההפקרות בשוק התקשורת, ע"י הכנסת כמה מנכ"לים לכלא, בדיוק כמו שמיכל הלפרין אומרת ועושה. 

מכרז
עדכון 25.1.17, 14:00: התקבלה תגובת משרד התקשורת: "אגף המכרזים בנציבות שירות המדינה פרסם את המכרז לתפקיד סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה לכל משרדי הממשלה ויחידות הסמך וכן המכרז התפרסם באתר האינטרנט של נציבות שירות המדינה. אז על איזה תהליך חשאי אתה מדבר?"

התשובה לשאלת המשרד מאוד פשוטה ובסיסית: המקום הראשון שזה היה צריך להתפרסם (עם כל שאר המכרזים לכוח אדם במשרד התקשורת) הוא במדור "מכרזי כוח אדם" באתר משרד התקשורת. מי שיקיש על הלינק, יראה שאין באתר משרד התקשורת שום דבר. כלום.



 
 
Bookmark and Share