Telecom News - משרד התקשורת הטיל קנס על פרטנר

משרד התקשורת הטיל קנס על פרטנר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת הטיל קנס על פרטנר
משרד התקשורת הטיל קנס על פרטנר
מאת: מערכת Telecom News, 25.1.17, 14:46קנס
 
זאת, מאחר שהחברה הפרה הוראות שעניינן אופן המענה למנוי אשר השיג על חיוב יתר.
 
משרד התקשורת הטיל קנס בסכום של 659,730 ₪ על חברת פרטנר מכיוון שפעלה בניגוד להוראות רישיון החברה למתן שירותי סלולר, שעניינן אופן הטיפול בפניות של מנויים שהשיגו על חיוב כספי.
 
המשרד ביקש לאפשר לצרכן דרך פשוטה לברר מול החברה האם החיוב, שבו הוא חויב, היה כדין. לשם כך קבע המשרד הוראות רישיון מפורטות וברורות בעניין זה, כגון:

החובה להשיב בכתב למנוי על השגתו;
החובה להשיב למנוי בצורה מנומקת;
החובה לפרט את אופן חישוב ההחזר או הנימוקים לדחיית ההשגה, בהתאם לעניין;
החובה להשיב למנוי בתוך 21 יום מיום קבלת ההשגה.
 
החברה הפרה הוראות אלה, והדבר ניכר מפניות ציבור רבות, שהתקבלו במשרד בנושא זה. פניות אלה העידו, בין היתר, על היעדר שקיפות, שהייתה עשויה לאפשר למנויים לכלכל את צעדיהם כראוי, בין אם לצורך הפסקת שירותים, שבגינם הם חויבו או קבלת החזר כספי במקרים, שבהם היו זכאים לכך.
 
יודגש שפניית מנוי בנושאי חיובי יתר דורשת לרוב השקעת זמן מצדו, לרבות זמני המתנה ארוכים. קבלת תשובות לא ענייניות גורמת למנויים עגמת נפש, ואף מרפה את ידם בכל הנוגע לעמידה על זכויותיהם. המשרד רואה חשיבות בעידוד הצרכן לעמוד על זכויותיו ולקבל החלטה מושכלת באשר לצריכת שירותי תקשורת.

ניתוח: שמילה מימון
הקנס, שהוטל היום על פרטנר, נולד, למעשה, כמענה מהיר של שמילה מימון (בתמונה משמאל)להתקפות שהיו כאן באתר על אי עשייה שלו ובמיוחד בחשיפה הטרייה כאן, על כך, שהוא מסיים את תפקידו [כסמנכ"ל פיקוח ואכיפה] בקרוב וסיום תפקידו מלווה באי-עשייה מוחלטת.

אז שמילה מימון מגיב מהר לאתגרים, שאתר זה מציב בפניו, והוא שלף מהמגירה אחד מאלפי צפצופי החוק, התקנות והרישיונות, שיש לו במגירה לצרכי המצגות השנתיות שלו, של חברת תקשורת אחת, שלא חוסה בצילו במסגרת ה"חסינויות" (וזו פרטנר, שהחלה בשנתיים האחרונות לצפצף לגמרי על הכל. היא למדה זאת מסלקום, שלמדה זאת מגולן טלקום...).

אין ספק, שהקנס הזה מגיע לפרטנר, אך בספק אם זה בכלל מזיז לה. אולם, על הפעלה של שירות ללא רישיון אפשר להטיל עד 3 שנות מאסר בבית משפט, ואם שמילה מימון היה ממלא את תפקידו כנדרש ממנו, פרטנר לא הייתה מעלה בדעתה להפעיל (ופעמיים) שירות ללא רישיון. 

אגב, אפשר לראות כאן מה עשה הרגולטור הבריטי לתקשורת Ofcom עם מעשה די דומה של חברת הסלולר הבריטית EE (מקבוצת BT). הוטל עליה קנס של 2.7 מיליון ליש"ט (12.8 מיליון ש"ח). יחי ההבדל הקטן... 

פנינו לקבל את תגובת פרטנר, מה שמשרד התקשורת לא פרסם. כאשר נקבל התגובה - נעדכן בהתאם
 
   



 
 
Bookmark and Share