Telecom News - שנת הענן: 4 מגמות בעולם ה-Always On

שנת הענן: 4 מגמות בעולם ה-Always On

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> שנת הענן: 4 מגמות בעולם ה-Always On
שנת הענן: 4 מגמות בעולם ה-Always On
מאת: ורד ליברמן, 2.2.17, 07:30ורד ליברמן
 
4 טרנדים בעולם ה-IT, שארגונים ועסקים יצטרכו לאמץ כדי לעמוד בציפיות של הלקוחות והשותפים ב-2017.

השנה החולפת האירה בזרקור את החיוניות בזמינות (Availability), הן של דאטה והן של  שירותים. תרמו לכך אירועים, החל ממתקפת ,DDoS  שהכשילה את מפקד האוכלוסין הראשון של אוסטרליה ועד הפסקות חשמל של מספר מערכות קריטיות. אירועים אלה תרמו להבנה, שיש חשיבות גבוהה בגישה מלאה למידע מדויק ולשירותים קריטיים,  כל רגע נתון. 

עם הכניסה לשנת 2017, ארגונים ועסקים ידרשו, יותר ויותר, להיענות לציפיות של הלקוחות ולהבטיח אספקת שירותים חלקה. להלן 4 טרנדים בעולם ה-IT, שארגונים ועסקים יצטרכו לאמץ כדי לעמוד בציפיות של הלקוחות והשותפים ב-2017:
  1. טשטוש הקווים בין הציבורי, הפרטי וההיברידי
לפני מספר שנים, המחשבה על הרחבת התשתיות של מרכז הנתונים הארגוני לענן ציבורי נתפסה כמאמץ עקר, שלא יוכל לשאת את עצמו מבחינת קישוריות, אבטחת מידע ועוד שורה של הפתעות בלתי מתוכננות. ואילו היום, השוק כבר בשל לקבל את הענן ההיברידי, גם מצד התשתיות וגם מצד האפליקציות. אנו רואים, שהתהליך כבר נכנס למיינסטרים, במיוחד בארגונים המחפשים להגדיל את גמישות וזריזות התפעול, ולהבטיח זמינות של הדאטה והאפליקציות בכל רגע נתון ומכל מקום.
  1. ההתפוצצות של תשתיות משובצות תוכנה
אין זה סוד, שמרכז הנתונים משובץ-התוכנה הפך לטרנד חשוב וגורף בשנים האחרונות ולכך אחראית, לפחות באופן חלקי, טכנולוגית הווירטואליזציה. אפליקציות, שרצות בסביבה וירטואלית, מניבות יתרונות רבים לארגונים ומסייעות להם לפתח גישה יעילה ולספק ללקוחותיהם אמינות לצד תשתיות IT גמישות המקלות על תהליך הניהול וחוסכות במשאבים ובזמן. ככל שהארגון פותח יותר, כך, יבקש ב-2017 לספק תוכנה ושירותים, שיפגשו את הציפיות של הדור הבא של החדשנות.
  1. הקדמת ההאקרים, לפחות בצעד אחד
תקיפות של האקרים תשמורנה על הערנות של  מנהלי ה-IT בלילות גם ב-2017. מצד אחד, ראינו ב-2016, שארגונים ועסקים השקיעו משאבים רבים כדי לשמור על זמינות.

מצד שני, אף על פי כן,  תקיפות סייבר ואבטחת מידע גדולות גרמו לחברות גדולות ולשירותים שונים להיות בלתי מושגים בשעות קריטיות.
 
עם הגידול בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית ב-2017, תגדלנה גם התקיפות מצד ההאקרים. יותר מתמיד, עסקים ידרשו להפנות תשומת לב נוספת לאבטחת מידע, גיבוי והתאוששות מידע כדי להבטיח את זמינות השירותים שלהם לשותפים וללקוחות.
  1. יותר דאטה, יותר אפשרויות
מרכז הנתונים העכשווי, וללא ספק, זה של מחר, יחזיק ביותר ויותר מידע, מידע בעל ערך היסטורי ומידע בעל ערך קריטי לביצוע משימות. בין אם מדובר בזרם של נתונים, שיגיעו  מרכיבי 'האינטרנט של הדברים' - IoT, ממערכות עסקיות מורכבות, או מגידול משמעותי של מערכי דאטה, המסקנה די ברורה: הצפת הדאטה תימשך. 
 
מצד שני, מהלך כזה יניב יתרונות לעסקים המבקשים למנף יכולות אנליטיות מתקדמות כדי לספק ללקוחותיהם שירותי ערך מוסף חדשים, שמבוססים על ניתוח הדאטה שאספו.
 
עם הכניסה ל-2017, עסקים יכולים להשיג תובנות רבות יותר מן הדאטה שצברו, ועל פיהן לעצב ולעדכן את האסטרטגיה העסקית. יחד עם זאת, יכולות אנליטיות אלו תנבנה פרי רק אם הדאטה תהיה זמינה ורובסטית.
 
בכל מקרה, עבור עסקים, שנשענים על יכולות אנליטיות מתקדמות לשם ביצוע אופרציות, כל השבתת מחשוב, בין אם היא מחבלת ביכולת לבצע טרנזקציה, או  מסכלת את תהליך קבלת ההחלטות המושכל, תהיה בלתי קבילה בעליל. כדי שזה לא יקרה, ארגונים ועסקים יצטרכו להפנות את מלוא תשומת הלב שלהם לשימור הזמינות של המערכות הקריטיות המאפשרות את הניתוח האנליטי.
 
תחזיות עתידיות הן תמיד בגדר אתגר, אבל אין ספק, שמפת הטכנולוגיה העכשווית מספקת אינספור אפשרויות עבור ארגונים ועסקים, שמבקשים לספק שירותים חדשים ללקוחות, על בסיס מרכז הנתונים והתובנות העסקיות. הציפיה של כל השוק ב-2017 היא לזמינות מלאה, לפי דרישה, של כל הדאטה.
 
הלכו לבלי שוב הימים בהם השבתת מחשוב נתפסה כחלק נורמלי מן התהליך העסקי. ב-2017, תוכנית אסטרטגית להבטחת זמינות מידע ואפליקציות תהיה חיונית לשימור העסק. כך, שיוכל לעמוד בציפיות השוק והלקוחות.

מאת: ורד ליברמן, פברואר 2017,
מנהלת האזורית של חברת Veeam
 

IT TRENDS

 

 



 
 
Bookmark and Share