Telecom News - התעשיות הקונבנציונליות צריכות לנצל הזדמנויות למהפך דיגיטלי

התעשיות הקונבנציונליות צריכות לנצל הזדמנויות למהפך דיגיטלי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> התעשיות הקונבנציונליות צריכות לנצל הזדמנויות למהפך דיגיטלי
התעשיות הקונבנציונליות צריכות לנצל הזדמנויות למהפך דיגיטלי
מאת: מערכת Telecom News, 2.2.17, 07:30BCG
 
תעשיות הייצור, האנרגיה ושירותי הבריאות צריכות לעשות את מה שעשו תעשיות הטכנולוגיה, המדיה והקמעונאות: להיות תמיד מוכנות - 'Always on' - לבצע מהפך מהיר, יעיל וכלכלי. החברות המצליחות ביותר נוקטות 4 צעדים קריטיים במהפך לדיגיטל.  
 
השיבוש הדיגיטלי  (digital disruption) מתרחב מעבר לתעשיות הטכנולוגיה, וחודר למגוון תעשיות, כולל ייצור, תחבורה, אנרגיה, שירותי בריאות ובינוי, שמהוות חלק משמעותי מהכלכלה הגלובלית. עפ"י הבנק העולמי, 12% מהתוצר הלאומי בארה"ב נשען על הייצור לבדו.
 
השיבוש הדיגיטלי מהווה הזדמנות אך גם איום. אבל כדי לנצל את ההזדמנות, חברות בתעשיות אלה תהיינה חייבות לפעול כפי שתעשיות הטכנולוגיה, הקמעונאות והמדיה כבר עשו: אימוץ שינויים מהירים, יצירת מספר יוזמות טכנולוגיות בעלות נמוכה, חיסול פרויקטים בפיגור, והתחייבות אירגונית להיות תמיד נכונות לשינוי  ('Always On') – כל אלה מייצרים שינוי יסודי באסטרטגיה, במודלים עסקיים ובמודלים של תפעול, וזאת על בסיס קבוע כדי להישאר צעד אחד קדימה.
 
אלו הן חלק מהאבחנות המתפרסמות בספר אלקטרוני חדש מבית היוצר של - The Boston Consulting Group - BCG, חברה גלובלית לייעוץ ניהולי ואסטרטגי לעסקים:

Transformation: Delivering and Sustaining Breakthrough Performance

'טרנספורמציה: כיצד לחולל ולשמר ביצועים מהפכניים'.

זה ספר דיגיטלי,שמתבסס על עבודה עם יותר מ-400 ארגונים שעברו מהפכים, כאלה שייצרו השפעה שנתית חציונית של כ-340 מיליון דולרים, תוך יישום מנופי יעילות בניהול הון, קיצוץ עלויות, הגדלת הכנסות, ושיפור ביצועים ארגוניים.
 
המכשולים כוללים מערכות מסורתיות ותרבות נוקשה ומתודולוגית הממוקדת בתהליכים
 
לארס פאסט (Lars Faeste), שותף בכיר ב-BCG ואחד ממחברי הספר הדיגיטלי: "טכנולוגיות וגישות דיגיטליות אינן רק נחלת ההייטק, המדיה והקמעונאות. הן משפיעות על כל הצדדים של העולם העסקי. באמצעות בינה מלאכותית, אנליטיקה מתקדמת ודפוס תלת-מימד, שהן רק חלק מהמגמות הדיגיטליות החדשניות, חברות בתעשיות רבות יכולות לעשות דברים גדולים עבור הלקוחות שלהן ולייצר עבורם ערך ברמות חדשות".
 
אולם חברות רבות בתעשיות כגון אנרגיה, תחבורה ושירותי בריאות, רגילות לגישה מתודולוגית לטכנולוגיה, כזו שעלולה לגרום להן עמדת נחיתות בתחרות.
 
ג'ים המרלינג (Jim Hemerling), שותף בכיר ב-BCG ושותף לכתיבת הספר הדיגיטלי: "זה מובן. תעשיות אלו הן נוקשות בגישתן לתהליכים,  ופעמים רבות התייחסותן לשינוי כלשהו היא כאל שינוי רחב טווח, חוצה-ארגון ורב-משאבים, שאורך 5 שנים מהתחלה לסיום. אבל כל חברה, שהמהפך הדיגיטלי שלה נמשך כל כך הרבה זמן, מסתכנת בבזבוז עצום של זמן וכסף".
 
החברות המצליחות ביותר נוקטות 4 צעדים קריטיים במהפך לדיגיטל
 
למובילי תעשייה מומלץ לפעול מידית להשקת מוצרים ושירותים דיגיטליים ומחשוב תהליכים פנימיים,  גם אם אינם מרגישים מוכנים.
 
פאסט: "חברות מנוסות מרגישות בנוח לקבל החלטות גם בחוסר וודאות. הן משיקות פרויקטים אפילו כאשר אינן יודעות מה תהיה התוצאה. הן מאמצות את התפיסה של 'כישלון מהיר וזול', שמתמקדת במבחני פיילוט מהירים ודגמי אב-טיפוס, שניתן לגלגל החוצה ולהעריך במהירות אם לקדם או לבטל אותם".
 
עפ"י פאסט והמרלינג, חברות, שמצליחות במהפך דיגיטלי בגישת ניסוי וטעייה, נוקטות ב-4 צעדים ואלה הם:
 
1) למידה אירגונית וביסוס נקודת הפתיחה שלהן לשימוש בטכנולוגיות דיגיטליות.
 
2) יצירת פרויקטים טכנולוגיים מהירים ולא מוקפדים. זה לא אמור להיות מאמץ ארוך וממושך. חברות מצליחות נעות במהירות כדי ליצור "תיקי" פרויקטים ממוקדים בתחומים בהם הטכנולוגיה יכולה לעשות שינוי:

חווית לקוח,
חשיבה מחדש על מוצרים,
שירותים ומודלים עסקיים,
תהליכים עסקיים מתוכננים מחדש.
 
3) אג'יליות להאצת המהפך. מהפכנים דיגיטליים מצליחים משיקים בפיילוט אחד מספר פרויקטים במקביל. המטרה אינה שלמות אלא מוצר "טוב מספיק", עם די והותר מאפיינים כדי להפוך אותו ליעיל. אפליקציות רבות מושקות כשהן  בסיסיות, ובמהלך הזמן מוסיפים להן מאפיינים חדשים לפי מה שהלקוחות רוצים.
 
4) שינוי ארגוני. הוספת מנגנונים פיתוח כמו שותפויות אקוסיסטם, או יצירת חממות חיצוניות באמצעות מיזמים משותפים או רכישות.
 
לשינוי האירגוני יש לרוב תפקיד מרכזי בהצלחה דיגיטלית. הספר הדיגיטלי מדווח על בנק גלובלי, שביצע ארגון מחדש למיני סטארטאפים כדי להשיק מערך של שירותי דיגיטל ממוקדי-לקוח, ויצרן רכב, שפיצל את ה-IT שלו לשניים: יחידת תמיכה במחשוב קיים ופלטפורמת פיתוח דיגיטלי מהיר לקידום יוזמות חדשות עבור הלקוחות.
 
מהפך עסקי, כמו כל השינויים, צריך להיות "תמיד פעיל". כמו בכל שינוי ארגוני, גם בשינוי דיגיטלי צריך הארגון לשמור על נכונות מתמדת לשינוי -'Always on'
 
עפ"י העורכים, כל השינויים, לא רק המהפך הדיגיטלי, צריכים להיות "תמיד בהיכון". וכל התעשיות, כולל הטכנולוגיה, הקמעונאות והמדיה, שהן לכאורה בעלות יתרון דיגיטלי, גם הן צריכות להמשיך לדחוף קדימה את המהפך הדיגיטלי.
 
המרלינג: "עברו הימים בהם היה ניתן להתייחס למהפך כאל פרויקט חד פעמי לקיצוץ בעלויות. כיום, עם קצב השינויים ורמת השיבוש הדיגיטלי בשוק, כדי להישאר תחרותיות, חברות צריכות להטמיע את השינוי כחלק מהתרבות שלהן. הן תמיד צריכות לשים דגש על האנשים בארגון כמו על הטכנולוגיה, ולהבטיח, שהאנשים שלהן תמיד ממשיכים ללמוד ולפתח את היכולות הנדרשות והדפוסים הנדרשים כדי להיות אפקטיביים בסביבה דיגיטלית. חברות מצליחות מחוללות מספר שינויים במקביל, וכל שינוי נבנה על האחרים. מהפך דיגיטלי הוא היבט חשוב אך נמנה עם שינויים רבים אחרים בהם עוסקים מנהלים ומובילים באופן תמידי".
 
הורדה של הספר הדיגיטלי -  כאן.

טרנספורמציה דיגיטלית
 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share