Telecom News - שדרוג מערך הטלפוניה הממשלתי יוצא לדרך: נדחו עתירות נגד זכיית בינת

שדרוג מערך הטלפוניה הממשלתי יוצא לדרך: נדחו עתירות נגד זכיית בינת

דף הבית >> מכרזים הייטק >> שדרוג מערך הטלפוניה הממשלתי יוצא לדרך: נדחו עתירות נגד זכיית בינת
שדרוג מערך הטלפוניה הממשלתי יוצא לדרך: נדחו עתירות נגד זכיית בינת
מאת: מערכת Telecom News, 6.2.17, 14:59מכרז

המדובר במכרז החשב הכללי לאספקת שירותי תקשורת, טלפוניה ומוקדים למשרדי הממשלה. ההיקף הכולל של המכרז מוערך בכ-100 מיליון ₪. בית המשפט המחוזי בירושלים קבע שעל העותרות לשלם לבינת הוצאות משפט. תיאור השתלשלות העיניינים. עדכון בסוף הכתבה. 

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט יורם נועם, דחה עתירות, אותן הגישו החברות בזק בינלאומי ותדיראן טלקום נגד מינהל הרכש הממשלתי וחברת בינת תקשורת מחשבים, שעסקו בבקשה לבטל את זכייתה של בינת תקשורת מחשבים במכרז החשב הכללי לאספקת פלטפורמה מתקדמת לתקשורת, טלפוניה ומוקדים לממשלת ישראל.

בכך, למעשה, מאפשר בית המשפט את תחילת הביצוע של הפרויקט, שנחשב אחד המכרזים היוקרתיים והגדולים בתחומו בישראל. במסגרת הפרויקט בינת תקים, תתפעל ותתחזק פתרון תקשורת, טלפוניה ומוקדים מנוהל מקצה לקצה המבוסס טכנולוגיות סיסקו בכלל משרדי הממשלה ובכ-70 יחידות סמך וגופים ממשלתיים נוספים.

ביולי 2014 פרסם מינהל הרכש הממשלתי מכרז מרכזי לאספקה של ציוד ושירותי תקשורת טלפונית מנוהלים עבור משרדי הממשלה. המערכת החדשה, שנדונה במכרז, נועדה להחליף את המערכת האנלוגית הקיימת בכלל משרדי הממשלה במערכת המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת, שתשפר את רמת השירות לאזרח, את מוכנות המשק לשעת חירום, ותביא לחיסכון ניכר בעלויות.

בינת זכתה במכרז הממשלתי בדצמבר 2015, בו נטלו חלק גם בזק בינלאומי ותדיראן טלקום. בתחילת ינואר 2016 חתמה בינת חוזה התקשרות בינה ובין ממשלת ישראל. הפתרון אותו הציעה בינת מבוסס על טכנולוגיות סיסקו, וכולל: פתרונות טלפוניה מתקדמים ומאובטחים מבוססי IP, שירותי ועידה, שירותי וידאו ושיתופיות אינטגרטיביים, מוקדי שירות לקוחות, אפליקציות מסרים מידיים, נוכחות, קישוריות מערכות אופיס, ואפליקציות ארגוניות נוספות. הפתרון כולל תשתיות מחשוב ותקשורת מנוהלות המכילות שרתים, אבטחת מידע, נתבים ומתגים, שיוקמו ויתופעלו ע"י בינת. ההיקף הכספי של המכרז מוערך בכ-100 מיליון ש"ח, והוא לתקופה של 5 שנים עם אופציה להארכה ב-5 שנים נוספות.

2 העתירות של בזק בינלאומי ותדיראן טלקום נגד זכיית בינת הוגשו ביוני 2016 בבקשה לבטל את החלטת ועדת המכרזים, ולבצע הליך תיחור חדש ללא בינת, וכן בקשה למתן צו ביניים, שיאסור על מינהל הרכש הממשלתי לבצע כול פעולה לקידום הליכי המכרז.

השופט נועם דחה בהחלטתו את העתירות, וכתב: "לא  מצאתי, שבהצעת בינת במכרז נפל פגם המצדיק את פסילתה. וכך אף לא מצאתי, שבהתנהלות ועדת המכרזים, ובהחלטות, שהתקבלו על ידה בדבר זכיית בינת במכרז, נפל פגם או פסול המקים עילה להתערבות שיפוטית". השופט אף קבע, שבזק בינלאומי תשלם לכול אחת מהמשיבות - בינת ומינהל הרכש הממשלתי - הוצאות משפט בסך כולל של 70 אלף ₪ ותדיראן טלקום תשלם לכול אחת מהמשיבות הוצאות משפט בסך כולל של 90 אלף ש"ח.

החלטת השופט נועם ניתנה בבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים ב-5 לפברואר בהיעדר הצדדים.

עת"מ 11355-06-16 בזק בינלאומי בע"מ נ' מינהל הרכש הממשלתי ואח'
עת"מ 30895-06-16 תדיראן טלקום שירותי תקשורת נ' מינהל הרכש הממשלתי ואח'

עדכון 16.2.17: ביהמ"ש העליון הפך היום (זמנית) את החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים וקיבל את בקשת בזק בינלאומי לצו מניעה זמני נגד זכיית בינת במכרז לאספקת שירותי תקשורת, טלפוניה ומוקדים למשרדי הממשלה. נראה שהסיפור הזה טרם נגמר.

בית משפט
 



 
 
Bookmark and Share