ניצחון נוסף של סיני ליבל בתביעה נגד מש' התקשורת וסלקום ("תעלול הסים")

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ניצחון נוסף של סיני ליבל בתביעה נגד מש' התקשורת וסלקום ("תעלול הסים")
שופט אמיץ, שלא התרשם מתמיכת "קליקת הפרקליטים" וצמרת משרד התקשורת בחברת סלקום, פסק לטובתו של סיני ליבל וחייב את סלקום לשלם לו פיצוי כספי של 3,500 ש"ח. זאת בגין "תעלול החזרת הסים" הבלתי חוקי והאנטי צרכני של סלקום. 
מאת: אבי וייס, 7.2.17, 19:09סיני ליבל

בלעדי: ניצחון מדהים נוסף של סיני ליבל (בתמונה משמאל), אחרי הניצחון הקודם שלו (מפורט כאן וכאן), על הוט מובייל ומשרד התקשורת.

ההחלטה של בית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב בעניין "תעלול הסים" של סלקום, היה ברור וחד משמעי, בדיוק כפי שצפינו ודיווחנו על ההתפתחויות המרתקות, שהיו בפרשה הזו (כאן, כאן, כאן וכאן).

השופט קבע, שעל משרד התקשורת להסדיר את העניין הזה (כלומר: שסלקום לא תוכל לטרטר לקוחות עם הסים שלהם לאחר הנטישה, רק כדי לנסות לבצע עליהם תהליך אסור של "שימור לקוחות", כפי שנחשף אגב הדיון בבית המשפט, כי הסים ממילא חסר ערך ונזרק לפח).

ההחלטה הטרייה של השופט האמיץ מת"א ובעל מודעות ותפיסת עולם כגד עוולות צרכניות (רשם בכיר אריה דורני-דורון, בתמונה למטה), מצויה כאן למתעניינים.

פנינו בדחיפות למשרד התקשורת ולסלקום לקבל תגובתם על פסק הדין החשוב הזה, ולא הצלחנו לקבל מהם תגובה. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. 

בית המשפט דחה את עמדת משרד התקשורת ("סנגורי סלקום"), שמדובר בתביעת סרק ושסלקום לא הפרה את תנאי הרישיון, כשדרשה כי המנוי יחזיר את הסים הישן, לאחר שנטש החברה ולכן יש לדחות את התביעה ולחייב את סיני ליבל בהוצאות. 

בית המשפט קבע, שסלקום תשלם לסיני ליבל 3,500 ש״ח בגין אבדן שעת עבודה, כשנדרש להגיע למוקד השירות של סלקום להחזיר את הסימים שהיו לו. 

לקוחות לשעבר של סלקום (או כל חברת סלולר אחרת), שנדרשו להחזיר הסימים לסלקום (או לכל חברת סלולר אחרת), יכולים ללכת כעת במסלול של "תביעות קטנות" (כפי שהמלצנו במפורש כאן) נגד סלקום, זה יעיל ואפקטיבי, או להצטרף ל"תביעה ייצוגית" ולהמתין שנים להחלטה (שלא בטוח, שתתן להם איזה פיצוי, בשונה ממה שאולי יקבלו עורכי הדין, שיעסקו בתביעה הייצוגית הזו). 

יש מכנה משותף אחד בשתי התביעות האחרונות של סיני ליבל: משרד התקשורת ואחריו הפרקליטות, התייצבו לצד חברות הסלולר ונגד הצרכנים והאינטרס הצרכני. זה פשוט אבדן דרך מוחלטת הגובל ב"הפרת אמונים" מצד ראשי משרד התקשורת והפרקליטות. את תגובת הפרקליטות (בשם משרד התקשורת) לתביעת "תעלול הסימים" של סיני ליבל אפשר לראות כאן. לקרוא ולא להאמין לאן הידרדר משרד התקשורת הישראלי. 

התלונה במלואה של סיני ליבל ליועמ"ש מצויה כאן - למתעניינים בפרטים

המשרד הזה הפך פשוט לשלוחה של בעלי ההון, שלוחה המתנהלת תחת שלמה פילבר (המנכ"ל) והמשנה למנכ"ל (שמילה מימון), שמפזרים כל הזמן ספינים לעיתונות, כאילו הצרכנים חשובים למשרד התקשורת, בעוד שהם במציאות, שנחשפה גם בבית המשפט, "לא סופרים את הצרכנים ממטר". בנוסף, הם מחלקים "מתנות" במיליארדי ש"ח רק לחברות הגדולות.

למזלו של סיני ליבל, ב-2 המקרים האחרונים (הוט מובייל וסלקום), בית המשפט וכבוד השופט (ב-2 המקרים זה אותו שופט, בתמונה למטה), לא התרשם בכלל מתרגילי "קליקת הפרקליטים" ופסק לפי מה שהשופט ראה, קרא ושמע בבית המשפט, לאור החוקים, התקנות והרישיונות של החברות הנתבעות ולאור פסיקות קודמות של פסקי דין צרכניים. בהחלט מהלך שיפוטי נכון וצודק הראוי לכל שבח. 
בתמונה: כבוד הרשם הבכיר אריה דורני-דורון



 
 
Bookmark and Share