Telecom News - מה הקשר בין תכנית העבודה השנתית של מש' התקשורת ל-2017 לבין כשרות?

מה הקשר בין תכנית העבודה השנתית של מש' התקשורת ל-2017 לבין כשרות?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מה הקשר בין תכנית העבודה השנתית של מש' התקשורת ל-2017 לבין כשרות?
חשיפת סיפורים מוזרים נוספים מבית היוצר של משרד התקשורת הישראלי, בהם המסורת היא בבחינת "צחוק" וספין אחד מני רבים, בסדרת הספינים, שהמנכ"ל חובש הכיפה (ועוד כמה שותפים) עושה על כולנו (כולל על העובדים במשרד). 
מאת: אבי וייס, 9.2.17, 07:30שלמה פילבר

סיפור מצחיק-עצוב לקראת ט"ו בשבט המתגלגל מעיסוק ב"זוטות" לעיסוק בתכנית של קביעת מדיניות רגולטורית: דאגה לעובדים היא משימה חשובה לכל מנהל בכל עסק וארגון. המשימה הזו נעשית חשובה שבעתיים כאשר המנהל רוצה לבצע שינויים, שהעובדים לא בדיוק רוצים לבצע. אז פשוט ממציאים ספינים ומחלקים מתנות, כדי שהעובדים יהיו מרוצים ויצייתו לספינים.

אחד המהלכים הפנימיים הכי משמעותיים במשרד התקשורת בתקופה האחרונה היה מה שמכונה "שינוי ארגוני" (כלומר: מתן עוד דרגה לשמילה מימון ו"בעיטה בתחת" לכמה בכירים).

כדי שזה יעבור, בוצעו ספינים ע"י המנכ"ל (שלמה פילבר, בתמונה משמאל), ושניים מהם היו מאוד נחמדים: 1) יום כיף לעובדים בדיוק ביום החלת השינוי הארגוני ו-2) הבטחה (שבסוף טורפדה בגלל החשיפה) להקפיץ חברת ועד עובדים בשתי דרגות ולהפוך אותה למנהלת, כדי שהשינוי הארגוני "יעבור בשקט" ושהסנקציות שהיו כנגד "השינוי הארגוני" - תיפסקנה. 

כעת עומדים על הפרק שני נושאים חדשים נוספים במשרד התקשורת: החלת תכנית העבודה של המשרד ל-2017 ובחירות לוועדי העובדים (יש שניים: בת"א ובירושלים, נעסוק בחשיפות בעניין זה, בכתבה נפרדת). גם חג ט"ו בשבט מתקרב ובא, וזו הזדמנות לחלק עוד מתנות לעובדים, למשל סלסלה ענקית של פירות יבשים ושוב עוד יום כיף בבית מלון תחת הכותרת של "יום השתלמות".

לאור תלונות לא מעטות, שקיבלנו מעובדים השומרים על המסורת (יש כאלה לא מעט במשרד התקשורת), שלחתי את השאלה הדחופה הבאה למשרד התקשורת:
"מדוע נרכשו "פירות יבשים" כמתנה לעובדים לקראת "טו בשבט" – אבל לא כשרים?
במיוחד כשבמשרד התקשורת יש מנכ"ל חובש כיפה (ועוד כמה חובשי כיפה ושומרי מסורת)?"

בתגובה, קיבלתי את התשובה הבאה ממשרד התקשורת:
"במענה לשאלה רצ"ב תעודות הכשרות של כל הרכיבים בשי שנרכש עבור העובדים במשרד לקראת טו בשבט.
כפי שניתן לראות לרובם ככולם קיימת כשרות, אפילו בד"צ העדה החרדית. כאמור, שוב מר וייס ניזון מעובד/ת, שכל עניינים ועיסוקם במשרד לנגח את ההנהלה והעומד בראשה. אלה הם שקרים שמופצים באמצעות הבלוג שלו. חבל שבמקום לסקר את התהליכים המקצועיים והחשובים שנעשים במשרד והם עיקר העבודה בו, עוסק מר וייס בטפל וגם אותו הוא מסקר באופן לא נקי וראוי."
 
לתגובה צורפו לא פחות מ-14 תמונות, דוגמת התמונה אחת מה-14 יש כאן מצד שמאל (לחיצה על התמתמונה1ונה מגדילה אותה).

את כל 14 התמונות כיווצתי וארזתי בקובץ המצוי כאן להורדה.

היות ובשלל התעודות שיש לי על הקיר במשרד, אין שום תעודה של "משגיח כשרות", או אפילו של "נאמן כשרות", אשמח אם מי מהקוראים יבדוק את 14 התמונות, שמישהו (או מישהי) טרח לצלם עבורי, ולהסביר לי מה בסדר או לא בסדר בתמונות הללו.

למשל: בתמונה שקיבלתי המצויה כאן משמאל (שהיא אחת מה-14 התמונות, שנשלחו אלי), יש קצה של משקפיים חשודים בתחתית התמונה. אני לא בטוח אם המשקפיים הללו קשורים לנושא הכשרות, אם לאו...

בכל מקרה, מי שניסח (או ניסחה) את התשובה, חשב/ה, שאני גם לא מבין בכשרות וגם לא מבין עברית. אמנם, בכשרות אינני מבין, אבל עברית אני מבין טוב מאד.

בכל זאת, הצלחתי לדוג את המילים הכי חשובות בתשובה והן: "..לרובם ככולם קיימת כשרות". כלומר: יש מוצרים ללא כשרות. אם לכל המוצרים, שהעובדים קיבלו, הייתה כשרות, אז היה נכתב בתשובה: "לכל המוצרים יש תעודת כשרות", ולא היה נכתב "רובם ככולם". עברית בסיסית בשפת הספינים, מבית היוצר של "מלך הספינים". 

כלומר: מישהו בצמרת משרד התקשורת עושה עוד פעם ספין עלי ועל הקוראים של האתר גם בנושא "שולי" זה. זה בדיוק כמו הספין הקודם בענייני מסורת ישראל, שפורסם כאן תחת הכותרת: "כיצד מנכ"ל חובש כיפה נתן היתר לטיסה בשבת בניגוד מוחלט להוראות". מי שיקרא בעיון את הכתבה הקודמת בענייני מסורת, יראה, שגם אז "מרחו" אותי ואת הקוראים בתשובה, שהקשר שלה לאמת הוא מקרי בלבד. 

היות ובתגובה (בענייני המתנה לעובדים לקראת ט"ו בשבט) נטען, שאני לא מכסה נכון "בבלוג" את הפעילות המקצועית, החשובה והענפה של המשרד, אז מיהרתי לתקן את הרושם השגוי הזה ושלחתי שאלה דחופה נוספת למשרד התקשורת: 
"בהמשך לשאלה הקודמת, האם המלון, שבו עובדי משרד התקשורת יבלו ביום ראשון הקרוב (12.2.17), גם כדי לשמוע את התחזיות של שלמה פילבר (על דור 5, ,IoT סייבר, ועוד (Buzzwords, שומר על כשרות?"

להלן תשובת משרד התקשורת
"כדי שנוכל "להשיב כהלכה" "תשובה כשרה" אנא השב על השאלות הבאות:
מה כישוריך לבדוק כשרות?
אילו חומרות נחשבות בעיניך ועל אילו אתה מוותר?
על איזה כשרות אתה סומך ועל איזה לא?"

טוב, די קל לענות על השאלון הזה של משרד התקשורת, שלא ענה על השאלה שנשאל: אין לי ידע מספק בכשרות. גם לא הסמכה. אולם, אני מריח מקילומטרים את אלה העושים ספינים על הציבור... והספין הכי גדול זו תכנית העבודה ל-2017, שתוצג ביום ראשון הקרוב (ע"י המנכ"ל) בבית המלון הכשר, לעובדים.

למי שהספיק לשכוח, אותו מנכ"ל בדיוק הכין כבר תכנית עבודה (ל-2016) שחשפנו כאן. במרכז תכנית העבודה הזו היו שני סעיפים, שחזרו על עצמם כמה פעמים בתכנית: משרד התקשורת יפעל לכיסוי מדינת ישראל ברשתות דור 3 ויקבע את המדיניות לשת"פ אנטנות. זו לא טעות דפוס או פליטת קולמוס. זו בדיוק התכנית. פשוט "חיים בסרט".

מיותר לציין, ששום סעיף מהתכנית ההזויה הזו לא בוצע. בסוף 2016, מכל התכנית השנתית הזו של שלמה פילבר, נשארנו עם שני "פגרים מהלכים", שמחפשים בנרות "שת"פ אנטנות": גולן טלקום ומרתון (אקספון-018). אני, לא רק שאין לי תעודת משגיח כשרות, אני גם לא רופא ואפילו תעודת פרמדיק או אח מוסמך אין לי. לכן, אני סקרן לגלות, איך שלמה פילבר יחייה ב-2017 את שני הפגרים הללו, שמתו לו תוך כדי הניתוח בידיים, בעקבות תוכניותיו ל-2016... 


מי ישלם על הפיסאקו הזה, ששמו "תכנית עבודה ל-2016" (שהתעסקה עם דור 3 ושת"פ אנטנות וחיסלה לפחות 2 חברות תקשורת) של צמרת משרד התקשורת, שימשיך ביום א' הקרוב בהשקת תכנית עבודה ל-2017? אתם, קוראים יקרים. כולנו נשלם מכיסנו על המגלומניה, הטפשותהחפיפניקיותהניתוק מהמציאות והתחמונים של משרד התקשורת ושות'.

תשתיות התקשורת (קוויות וניידות) בישראל הן בתחתית מדינות ה-OECD ובתחתית הרשימה בכלל מדינות העולם, הרחק אחרי רוב מדינות ערב. ההישג המופלא הזה הושג תודות לתכניות עבודה, שמנותקות מכל תחזית אנליסטית שיש בעולם ושונות מכל דוגמה של תכנון שנתי ורב-שנתי שיש אצל רגולטורים לתקשורת בעולם

הבעיה היותר חמורה, ששלמה פילבר מצייץ ומשמיע בכל מקום Buzzwords דוגמת: דור 5 בסלולר, IoT וסייבר. אין לו בכלל מושג איך עובדת הרגולציה לתקשורת (בשונה לגמרי למשל ממנכ"ל אחד מהעבר (אורי אולניק ז"ל), שתיארנו כאן את פועלו).

זאת מאחר, שכדי להגיע ליישום דור 5, יש צורך לבצע מחקרים, שימועים, להקים פורומים מקצועיים ולבצע עבודה מקצועית רחבת היקף, שתוביל לקביעת מדיניות רגולטורית ארוכת טווח, שממנה ייגזרו מכלול הפעילויות לקראת יישום 5G. כאן למטה בלינקים יש כמה מסמכים ממש טריים, איך מתכננים את המעבר ל-5G באירופה בכלל ובבריטניה בפרט. כל זה לא קיים בישראל.

אצלנו, הכל ספינים. לכן, מאפשרים ל-PHI (פרטנר והוט-מובייל) לעבור ל-LTE-A בתדרים, שבכלל לא תוכננו לכך, בלי שום מדיניות, שום שימוע, תוך חתימה על מסמכי "ישראבלוף", שמאשרים את המהלך הזה, על בסיס סעיף לא נכון ולא רלבנטי. לכן, כתבתי את המאמר: "האישורים לשירותי LTE-A ב-PHI הם הוכחה נוספת ש"הפשע משתלם".

אם לא די בכך, אך שלשום פורסם, שיתחיל ניסוי של שידורים סלולריים מאנטנות, שתותקנה על העמודים של חברת החשמל. חיפשתי אישור כזה במדור רישיונות באתר של משרד התקשורת ולא מצאתי דבר כזה. לעומת זאת, נזכרתי, שחברת החשמל כבר הגישה בקשה בדיוק כזו למשרד התקשורת (פורסם למשל כאן) ב-2009, ובשנת 2013, כש-IBC (המכונה Unlimited) קיבלה את הרישיון (כאן), לא ניתן לה אישור להתקין אנטנות סלולר על עמודי החשמל, כשירות עבור כל חברות הסלולר. גלעד ארדן (השר דאז) ואבי ברגר (המנכ""ל) דחו מכל וכל את הבקשה הזו של חברת החשמל. אז מה השתנה לפתע? זה לא ברור, כי הכל חשאי והכל ספינים.

את מצב הסלולר בעולם נכון לתחילת 2017 אפשר לראות בלינק למטה. בעולם, מתקדמים מהר, בתכנון נכון, בלי ספינים. אצלנו, יודעים רק לייצר ספינים ורגולציה הזויה, גם בתחום שמירת הכשרות והשבת וגם בתחום טכנולוגיות התקשורת החדשות. 

ככה בדיוק נראית ישראל ב-2017, בעיני משרד התקשורת הישראלי. אוסף של אנשים, שמרווחים כסף טוב על חשבון הציבור, עם רכבים צמודים ונהגים צמודים, אנשים, שלא מבחינים בין דור 3, דור 4 ודור 5 בסלולר. מזל שמשרדי הממשלה שאחראים על עולם ההייטק בישראל (דוגמת משרד הכלכלה ומשרד המדע), הכינו ומכינים תכניות עבודה ריאליות, ממשיות וברות ביצוע, וישראל של עולם ההייטק - פורחת

במציאות של רגולציית התקשורת בישראל פנימה, לתושבי ישראל, צמרת משרד התקשורת (שכעת מונה מנכ"ל ומשנה למנכ"ל) "לא סופרת את הציבור ממטר" ודואגת לכיס של בעלי חברות התקשורת.
5G



 
 
Bookmark and Share