Telecom News - איך משיגים "שקט נפשי" לחולים ולאוכלוסיות מבוגרות בפתרונות ניידים?

איך משיגים "שקט נפשי" לחולים ולאוכלוסיות מבוגרות בפתרונות ניידים?

דף הבית >> חידושים הכרזות >> איך משיגים "שקט נפשי" לחולים ולאוכלוסיות מבוגרות בפתרונות ניידים?
איך משיגים "שקט נפשי" לחולים ולאוכלוסיות מבוגרות בפתרונות ניידים?
מאת: אבי וייס, 11.2.17, 18:12חיים סחרוביץ
 
פרי פיתוח ישראלי התופס תאוצה וביקוש בכל רחבי העולם: כפתורי מצוקה אישיים וסלולריים וטלפוני DECT משולבי יכולת סלולרית, לאוכלוסיות מגוונות כמו קשישים בבתי אבות, חולים בבתי חולים, וגם להשגחה על חולים ובעלי מוגבלויות בבית בכל גיל. הלקוחות החשובים הם מוקדי השירות בתחום.
 
"האוכלוסייה בכל העולם מתבגרת במהירות וזה מוביל לדרישה הולכת וגדלה של עזרי הגנה אישיים וניידים", מתאר חיים סחרוביץ, VP & Chief Operating Officer, חברת Daktel Holdings Limited, הממוקמת במגדל עזריאלי החדש בחולון. "המוצר הראשון שלנו, כפתור המצוקה הסלולרי, זכה מיד להתעניינות ברחבי העולם והוביל לפיתוחים נוספים, למשל אפליקציות, כולל אפליקציות לניהול המכשירים הללו במוקדי שירות ולפיתוחים של מוצרים לשווקים נוספים, שביקשו פתרונות".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם חיים סחרוביץ (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של "אבטחה אישית צמודה בכל מקום ובכל זמן" - לכולם, במיוחד לאוכלוסייה המבוגרת או הזקוקה להשגחה רפואית ולעזרה במקרי מצוקה מכל סוג.
 
שאלה: מי זו חברת Daktel ואיך הגעת אליה?
חיים סחרוביץ: "אני עם ניסיון רב שנים גם כמנתח מערכות וגם כמהנדס RF. הקריירה המקצועית שלי החלה לפני יותר מ-40 שנה בטלרד, עסקתי שם בפרויקטים צבאיים, משם עברתי ל'גורדון מהנדסים' שם פיתחתי פרויקט צבאי חדש לחיל האוויר, שבהמשך התפשט לפרויקט כלל צה"לי.
 
בהמשך, פיתחתי עוד כמה מערכות מתקדמות בפעילות עצמאית ואז קיבלתי הצעה לעבור למשרד התקשורת. זה היה ב-1995 ודי מהר התקדמתי לתפקיד ראש תחום באגף הנדסה (ציוד קצה קווי), כשהובלתי מהיום הראשון את תפיסת העולם שלי: משרד התקשורת אמור לשרת את הציבור ולא להיפך. זה היה סוד ההצלחה, כל השנים, של היחידה הזו במשרד התקשורת.
 
כשפרשתי לפנסיה ממשרד התקשורת, קובי הראל, המייסד, הבעלים והמנכ"ל של חברת Daktel, הציע לי להצטרף אליו, לתחום חדש, שהחברה הזו נכנסה אליו, בפתרונות תקשורת חדשניים, שפותחו בחברה ומכוונים לעולם הרחב.
 
Daktel החלה את דרכה בייבוא טלפוני DECT לישראל, ובמהלך הכניסה לשוק, צץ לקובי רעיון לפתח מכשיר חדש, שיענה על בעיה, שהוא נתקל בכמה מקומות: כפתור מצוקה אישי ונייד. הפיתוח נעשה בישראל והייצור נעשה עבורנו ובניהולנו בסין. מכפתור המצוקה, שהיה הרעיון הראשון ודי מהר תפס התעניינות בשוק העולמי, החל פיתוח וייצור של מוצרים נוספים לשווקים נוספים, בתחום הביטחון האישי, מבוססי תקשורת ניידת".
 
שאלה: מה מיוחד בכפתור המצוקה שלכם?
תשובה: "מדובר במכשיר מבוסס חיבור סלולרי GSM. כך, שהוא מחובר לרשת הסלולר בכל מקום, ויש בו כפתור מצוקה אחד גדול, המחובר למוקד המצוקה (בישראל המוקד הוא של נטלי), ויש עוד שני כפתורים קטנים לחיוג אוטומטי לשני מספרים, שהמחזיק בכפתור בוחר.
 
מדובר בתקשורת קולית באיכות גבוהה עם זיהוי מיקום מבוסס גם על GPS, עם יכולות נוספות, שמתאימות לצרכים ספציפיים של כל משתמש, וסנסורים נוספים.
 
המשתמש לא צריך לזכור למי הוא מתקשר בזמן מצוקה. זה חלק מהתכונות המובנות של המכשיר. הוא לוחץ על הכפתור הגדול וזהו. המכשיר מוגן מאבק וניתן להתרחץ אתו.
 
אם האדם נופל, המכשיר אוטומטית מתקשר למוקד, בישראל זה חיוג לנטלי. אפשר לשלוט במכשיר הזה מרחוק, למשל מהמוקד, ולהאזין מה קורה למחזיק במכשיר, למשל כשהוא לא יכול לדבר.
 
הפיתוחים הובילו לדרישות, שהגיעו לספק פתרונות דומים לאוכלוסיות רבות ומגוונות, למשל לתינוקות וילדים קטנים, לנהגי מוניות, לנהגי משאיות, לחולים בבתי חולים ובתי אבות סיעודיים, להשגחה על חולים בבית בכל גיל, לחולי אלצהיימר, שיש צורך להשגיח לאן הם הולכים ועוד.
 
בשבוע הקרוב אנו סוגרים עסקה עם לקוח באמריקה הלטינית, עם צפי למכירת המוצר הזה לכמיליון לקוחות תוך 5 שנים. זה מוצר, שמצליח בצורה מדהימה".  
 
שאלה: אילו עוד מוצרים פותחו בחברה?
תשובה: "מכפתור המצוקה, שהיה המוצר הראשון, הגענו למכשיר ביתי הנראה כמו טלפון ,DECT עם ספרות חיוג גדולות וכפתורים ייעודיים. המוצר הזה זכה להצלחה ברגע שהראנו אותו לשוק. למשל, נטלי החליטה, שהיא הופכת את המוצר הזה למוצר המוביל אצל כל לקוחותיה ותחליף ללקוחותיה מוצר ישן הקיים בבתים שלהם.
 
המכשיר דמוי DECT מוצע לשוק במגוון תצורות, למשל:
1) עם כפתור המצוקה הקטן, בנפרד.
2) בקיט משותף של טלפון + מכשיר נייד. כך, כשהאדם יוצא מהבית, הוא לוקח את המכשיר הנייד.
3) גרסה עם GSM Backup. כך, שזה גם טלפון קווי וגם מכשיר סלולרי GSM, שנכנס אוטומטית לפעולה במקרה שהחשמל נופל, או הקו של בזק נופל, או שהחיבור לאינטרנט נופל. זה למעשה מאפשר חיבור VoB גם אם אין חשמל ואין קו ואין אינטרנט, חיבור, שנעשה כגיבוי על רשת הסלולר.
 
מהניסיון שלנו עד כה, המוצר הביתי דמוי DECT מתאים בעיקר לאוכלוסיות מבוגרות ולאוכלוסיות במתחמים סגורים דוגמת בתי אבות.
 
לצורך הפצת קו המוצרים הזה, חברנו עם חברת הענק היפנית הבינלאומית NEC, ולאחר סדרת בדיקות ואישורים מאוד מעמיקה, שהם עשו עלינו ועל מערך הייצור שלנו בסין, הם אישרו אותנו כשותפים עסקיים (Solution Partner).
 
זה הוביל לכך, שהם ביקשו שנפתח עוד כמה דגמים בקו המוצרים הביתי, והמוצר הטרי ביותר שיצאנו אתו לשוק זה IP-DECT. זה מכשיר קטן ממותג תחת השם של NEC, עם גרסה ראשונה של כפתור אחד בלבד על המכשיר. הפתרון הזה מאוד מתאים למתקנים גדולים, למשל בתי חולים ובתי אבות, שיש בהם מרחקים של עד 10 ק"מ בין הבניינים. במקרה הזה אנו פורסים מתקני שידור קטנים: DECT Beacons, עם יכולת שידור אלחוטית לכל מכשיר הקצה בחדרים ובשטח, בכל רחבי הקמפוס.
 
כך, קמפוסים גדולים מרושתים ברשת אלחוטית לצרכי מצוקה ופיקוח על החולים והשוהים והמסתובבים באותו מתחם, וגם לכל הסגל הקיים במתקן.
 
ראינו שהפתרון הזה מתאים גם לאוניות קרוז גדולות, כשבעלי חברת הספנות רוצים לספק טלפוניה סלולרית לכל הנוסעים באנייה. יש לנו כבר לא מעט התקנות גם בתחום הזה.
 
הביקוש הגדול ביותר שאני רואה זה מכיוון בתי חולים, מה שיאפשר חלוקת מכשירים לכל החולים, עם יכולת שליטה בכל החולים וידיעת מה מצבם, כולל איכון מדויק שלהם ברחבי בית החולים. את נושא זיהוי המיקום בתוך המבנה של בית החולים פיתחנו ביחד עם חברת הענק Tyco.
 
לקוח גדול נוסף שלנו זו חברת טומסון הצרפתית הענקית, שהוסיפה אפליקציה סלולרית משלה מעל לקו המוצרים שלנו וממתגת בכך את המוצרים שלנו שהיא מוכרת ברחבי העולם תחת שמה".
 
שאלה: מה הגישה השיווקית שלך מול השוק?
תשובה: "אנו עובדים רק במודל של B2B. אנו לא עומדים מול הלקוח הסופי והדרישות מהשטח ומלקוחות הקצה מגיעות אלינו דרך רשת המפיצים והשותפים שלנו.
 
השותפים הטובים ביותר, שאני מאמין, שמתאימים לנו כרגע, הם מוקדי השירות הגדולים, Call Centers גדולים שמשרתים אוכלוסיות רבות ומגוונות, מכל סוג. יש לנו כבר לקוח גדול אחד כזה, נטלי, שהשת"פ עמה הולך ומתהדק. פיתחנו מערכת שו"ב ל-Call Centers, שמספקת יכול שליטה לכמות גדולה של מכשירים בכל מקום, לצרכים מגוונים".  
 
שאלה: מה הפיתוח הבא שלכם?
תשובה: "אנו מפתחים כעת מוצר עתידי, שמכונה אצלנו DT9, שהוא מוצר של TCP/IP על דור רביעי - LTE. יש גם תאימות לאחור לדור 3, אבל היכולות המתקדמות מגיעות משימוש ב-LTE. המכשיר יכלול גם יכולות של העבר דוגמת SMS, והעיקר: תהיה במוצר הזה מצלמה. כך, שמהמוקד או למי שהמכשיר מחייג אליו, אפשר יהיה לראות מה נעשה סביב המחזיק במכשיר.
 
בנוסף, יהיו במכשיר החדש יכולות מלאות של קישור WiFi ובלוטוס', אלו יכולות, שאין במכשיר הקיים. כך, שהמכשיר הזה יכול 'לדבר' עם אביזרים נוספים הקיימים סביבו, דוגמת סמארטפון, אוזניה, רמקול חיצוני, נתב וכיו"ב. המוצר הזה יהיה מוגן יותר טוב בפני אבק ומים בתקן IP67. כך, שאם המחזיק במכשיר נופל למים, או לתוך ארגז חול, עדיין המכשיר ישדר אות מצוקה ויוכל לשדר ולקלוט".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
חיים סחרוביץ: "אם תסתכל על מה שקורה בעולם תראה, שהרכב האוכלוסייה סביבנו משתנה מאוד מהר. היקף האוכלוסייה המבוגרת עולה במהירות.
 
כשהאוכלוסיות מתבגרות, עולות דרישות חדשות ולכן זה מציב בפינו אתגרים לתת מענה לכל האוכלוסיות הללו.
 
אני מקווה ומאמין, שנוכל להוביל את השוק העולמי בתחום התקשורת האישית, שמבטיחה 'שקט נפשי' לכל מי שמשתמש במוצרים שאנו מפתחים. אנו מחפשים שותף אסטרטגי, כדי שביחד נוכל לצעוד לחזית העולמי של השוק הזה".
 
בתמונות: מגוון המוצרים של Daktel:
צילום 1
צילום 2
צילום 3
צילום 4
צילום 5
צילום 6



 
 
Bookmark and Share