Telecom News - איך מגיעים מפיתוח מערכות אבטחה, כלי עבודה וחלפים לפיתוח רכב אוטונומי?

איך מגיעים מפיתוח מערכות אבטחה, כלי עבודה וחלפים לפיתוח רכב אוטונומי?

דף הבית >> חידושים הכרזות >> איך מגיעים מפיתוח מערכות אבטחה, כלי עבודה וחלפים לפיתוח רכב אוטונומי?
כיצד פיתוחים בתחום מתח נמוך, אבטחה, IoT, מוצרי צריכה, מוצרי תעשייה, כלי עבודה, חלפים, מעליות ועוד מובילים לפיתוח רכב אוטונומי כחלק מפתרון כולל של "עיר חכמה". ובנוסף,  בחודש הקרוב תושקנה בארץ מצלמות אבטחה תרמיות ברזולוציות גבוהות עם אנליטיקה מתקדמת.
מאת: אבי וייס, 13.2.17, 08:40איציק גולדמן

יועצי התקשורת בישראל (חברי ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל, שמקיימים אחת לחודש מפגש בחברת תקשורת אחרת, נחשפו במפגש, שהתקיים ביום 30.1.17 בבית לדיקו - Bosch בראשון לציון, כיצד פיתוחים בתחום המתח הנמוך, האבטחה, כלי עבודה, חלפים לרכב, אנרגיות מתחדשות, מעליות ונושאים רבים נוספים, מבילים לפיתוח רכב אוטונומי, כחלק מפתרון כולל של "עיר חכמה". 

יצחק (איציק) גולדמן, (בתמונה משמאל), מייסד, בעלים ויו"ר לדיקו: "קונצרן בוש הוא ארגון יוצא דופן בעולם העסקי, כי 93% ממניות החברה מוחזקות ע"י קרן פילנטרופית. יש לזה השפעה על הכיוונים של התפתחות החברה וזה מה שהוביל לכך, שכ-9% ממחזור המכירות של החברה, כ-6.3 מיליארד יורו, מושקע במו"פ כל שנה. לחברת בוש, אחת החברות הגדולוחת בעולם, יש מחזור מכירות עולמי של כ-70 מיליארד יורו לשנה, 375 אלף עובדים, עם התמקדות בפעילויות שתבאנה תועלת לאנושות. 

התחום המוביל כיום בחברה זה רכב אוטונומי. בגלל שלחברה יש המון יכולות בכל התחומים, והיא מובילה מזה שנים את תחום הרכיבים והחלפים לכלי רכב, המעבר לפיתוח רכב אוטונומי היה די מתבקש. כמעט כל תחום בפיתוח של החברה יש לו השפעה על מה שמפותח לרכב האוטונומי של בוש. הכוונה לפתח רכב, שינוע במהירות של 180 קמש" ואולי אף 200 קמ"ש. זה אתגר ענק. 

הטכנולוגיה, שמפותחת לרכב האוטונומי, משפיעה ומושפעת מכל הפיתוחים האחרים, לרבות בתחומי האבטחה דוגמת מצלמות אבטחה, אנרגיה ירוקה, IoT, בית חכם, מוצרי צריכה, מוצרי תעשייה, חלפים לתעשייה, כלי עבודה, מעליות ודרגנועים, מערכות BI, מערכות שו"ב, ועוד. 

תפיסת העולם של בוש היא, שהכל מחובר, והכל משתנה עם ההתפתחות האנושית והטכנולוגית. הדוגמה הכי ברורה: כשהרכב האוטונומי יתקרב לבית, הוא יפעיל מרחוק את המזגנים, האורות ואת חימום המים לרחצה ויפעיל כל מערכת אחרת בבית, שתהיה מוכנה לכניסת הנוסעים ברכב, כשהם מגיעים לבית. 

היכולות המתקדמות הללו מגיעות מההשקעה במו"פ. החברה רושמת בממוצע 22 פטנטים ליום (!), מעל ל-5 אלף פטנטים חדשים כל שנה. זו תפוקה של כ-59 אלף מדענים וחוקרים הקיימים בחברה. זה דבר ענק בכל קנה מידה. 

לדיקו מייצגת את בוש בישראל מ-1965 ומייצגת עוד כ-30 חברות בינלאומיות במוצרים משלימים לפתרונות של בוש, כדי לתת ללקוחות הקצה שלנו פתרון מלא, "קצה לקצה". אנו חברה עם 172 עובדים הנמצאת בצמיחה.

הלקוחות הישראליים שלנו מאד מתוחכמים ומאתגרים אותנו כל הזמן בדרישות. ההתמקדות שלנו בשנים הקרובות תהיה לקדם את התחומים של "עיר חכמה" במקביל ל"רכב האוטונומי", ולספק פתרונות מגוונים כולל: סייבר, IoT, בית ומשרד חכם, וכל מה שנדרש לתעשיות רבות בישראל".

אמנון כהן, (בתמונה משמאל), מנכ"ל
אמנון כהןלדיקו: "עיקר הפעילות שלנו בשנים האחרונות בישראל הוא בתחום מערכות וידיאו ומערכות אבטחה של תשתיות, תוך פריסת מערכות להגנה ע חיי אדם, הגנה על מבנים ונכסים, הגנה על מערכות תקשורת, מערכות של שיחות ועידה, מערכות קול ומוזיקה ועוד. 

החלק, שאנו גאים עליו במיוחד ושהוא הלהיט של המכירות שלנו, הוא תחום מצלמות האבטחה, שמסוגלות להפעיל אנליטיקה במהירות, כי בכל מצלמה יש "מוח" עם מעבדים ממש בתוך המצלמה עצמה. המצלמות פועלות בכל תנאי תאורה ומזג אוויר ומסוגלות לספק תובנות במהירות, בגלל שהחוכמה כבר מצויה במצלמה. יש לנו מצלמות מאוד מתוחכמות, למשל כאלו היודעות לזהות אש ועשן ומדווחות על שריפה, בלי גלאי אש ועשן. 

מעל המצלמות החכמות יש מערכות ניהול, שליטה ובקרה, שמנהלות את כל מערכות הווידיאו והאבטחה. כל המערכות פתוחות ומתחברות לכל דבר שיש, כולל דלתות, שערים, מחסנים, מערכות כריזה, מרכזיות טלפוניה ועוד. מערכת השו"ב המרכזית שלנו קרויה BIS, ויש לנו כמה התקנות בולטות, למשל השוק בשרונה בת"א ובגופים גדולים בארץ, החל מחברת החשמל וכלה בשירותי בריאות כללית. 

בשנים האחרונות נכנסנו חזק לתחומים חדשים דוגמת הסייבר והאנליטיקה, כי יש עלייה בביקושים לפתרונות בתחומים הללו". 

דורית גוטרמן, (בתמונה משמאל), מהנדסת מ
דורית גוטרמןכירות, לדיקו: "בישראל, אנו אחד הספקים היחידים בשוק, שנותן פתרונות מלאים 'קצה לקצה' לכל הצרכים של כל לקוח. מנקודת הראות של התפעול, הלב של המערכות זו מערכת השו"ב, שמאפשרת שליטה מלאה על כל המערכות שיש, כולל מערכות מתח נמוך מכל סוג.

חברת בוש מובילה בחדשנות ויוצאת עם לפחות 2 גרסאות תוכנה חדשות לשנה וכל הזמן מציגה מוצרים חדשים. בתחום מצלמות האבטחה, הלהיטים העולמיים כיום הן מצלמות אבטחה ברמת רזולוציה של FHD עד 4K. בחודש הקרוב נשיק בישראל מצלמות אבטחה תרמיות ברזולוציות גבוהות עם אנליטיקה מתקדמת בכל מצלמה. המערכת הזו מתאימה למקומות קשים לצילום, ויש הרבה מקומות כאלו אצל הלקוחות שלנו.

כדי שהתגובה של כל מצלמה תהיה מהירה, יש בתוכה CPU עם זיכרון ותכונה, כדי לדעת לנתח ולהתריע באופן מיידי. המערכת הזו יודעת לשמר הקלטות תוך כדי יצירת אינדקס אוטומטי, תוך כדי הצילום, מה יש בתמונה, כדי שניתן יהיה לבצע שליפה עתידית.

יש בכל מצלמה 16 אלגוריתמים מוכנים מראש הניתנים להפעלה, כשבו זמנית ניתן להפעיל בכל מצלמה 8 כללים - Rules לפי הצרכים של המיקום בו המצלמה מוצבת. מערכת האנליטיקה בגרסה האחרונה המוטמעת במצלמות היא IVAG6.30, שזו מערכת מאוד חכמה היודעת לבצע המון דברים, למשל לבצע ספירה של אנשים בשטח המצולם. המערכת מסוגלת לגלות פריצה ופורצים לפי התנהגות וקביעת שטחים רגישים, המערכת מנטרלת רעידות של המצלמה, היא מסוגלת לזהות מכוניות ומספרים לזיהוי מדויק של מכוניות, מקבלת הגדרות איזוריות ועוד.

סוגיות האבטחה מכל הסוגים הפכו לסוגיות מרכזיות בפתרונות שלנו בכל התחומים, גם במצלמות אבטחה, כי זה מה שהשוק מבקש. אנו מספקים לא רק מצלמות אבטחה, אלא הגנה מקיפה, למשל הגנה מפני התקפות DDoS, התקפות של נוזקות, התקפות כופר, גניבת זהות, פגיעה בפרטיות, גניבת מידע מבפנים ומבחוץ, שימוש לרעה במידע ועוד.

אין תחום שבוש לא נכנסה אליו עם פיתוחים מהשורה הראשונה. כל תחום חדש מלווה במערכת הדרכה, מערכת של הרשאות, תוך מענה על רגולציות ושימוש בפתרונות הקיימים כבר בשוק ושניתן לשלב אותם בפתרון החדש שיוצא לשוק. כל רכיב חומרה או תוכנה, שנכנס למערכת אצל הלקוח, עובר תהליך של אימות. במצלמות האימות נעשה באמצעות צ'יפ חומרה מיוחד הקיים במצלמה. הצ'יפ הזה מבצע גם אימות וגם הצפנה של המידע היוצא מהמצלמה וכך הוא מונע חטיפה, שיבוש או עיוות של מה שמצולם".  

 



 
 
Bookmark and Share