Telecom News - על העובדים "לשבת בכיסא הנהג": הזדמנויות חדשות בעידן טכנולוגי

על העובדים "לשבת בכיסא הנהג": הזדמנויות חדשות בעידן טכנולוגי

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> על העובדים "לשבת בכיסא הנהג": הזדמנויות חדשות בעידן טכנולוגי
על העובדים "לשבת בכיסא הנהג": הזדמנויות חדשות בעידן טכנולוגי
מאת: אוליביה אלבז, 19.2.17, 14:39אוליביה אלבז

הטכנולוגיות מתקדמות, אך עובדים רבים לא יודעים מה לעשות עם החידושים. על אתגר הכשרת העובדים לשינויים טכנולוגיים לעמוד בראש סדר העדיפויות של ארגונים כאשר על מנהלי השיווק לעבור שינוי תפיסתי כדי להתמודד עם המציאות הטכנולוגית החדשה. ארגונים חייבים להשקיע בחדשנות.

כולנו מכירים את התחזיות העגומות לפיהן הטכנולוגיה תהיה אחראית לפגיעה במספר המשרות ושבסופו של דבר נמצא את עצמנו מוחלפים באפליקציות בינה מלאכותית שתעשנה את העבודה בשבילנו, או אפילו ברובוטים, שידמו עבודה אנושית. למעשה, התחזיות האלו לא יכולות להיות רחוקות יותר מהמציאות.

ההתפתחות הטכנולוגית יצרה ויוצרת משרות חדשות רבות והיא מאיצה פיתוח שלהן, פונה למגזרים חדשים ומעודדת שילוב של אוכלוסיות חדשות. החשיבה החדשה על עולם שיווק זקוקה לכוח אדם מיומן כמו מפתחים, מהנדסי תוכנה, מפענחי נתונים ומומחי אבטחת סייבר ועוד.

סקר, שנערך לאחרונה ע"י Salesforce, עליו השיבו כ-2,200 מובילי טכנולוגיה מצא, שבקרב 10 האתגרים, שהם מתמודדים עימם, נמצא כמטריד ביותר הפער בכישורי ה-IT ומחסור בכוח אדם מתאים, שמספיק לדרישות של המאה ה-21.

מה ניתן לעשות? ראשית, יש להשקיע בחינוך טכנולוגי כדי להכשיר דור חדש של מנהלי ומומחי IT. שנית, יש לשנות תפיסה. טכנולוגיה, בניגוד לדימוי שלה, אינה חדגונית ואנטי חברתית ואינה "מושכת טיפוסים מוזרים". אין שום טענה הרחוקה יותר מהאמת. למעשה, אנו זקוקים לאנשים, שהם לא רק בעלי יכולות טכנולוגיות אלא גם אנשים יצירתיים ודינמיים, נלהבים בקשר לטכנולוגיה, שבה הם משתמשים ושמדי יום משנה את הארגונים, שבתוכם הם פועלים.

בנוסף, כיום חצי מהאוכלוסייה לא מיוצג כראוי במגזר הטכנולוגי. ארגוני הייטק חייבים לתמוך בכישרונות, שהם מגייסים, ללא קשר למגדר של העובדים שלהם. עלינו לספק גישה לנשים להכשרה מתאימה כדי שתוכלנה לפתח קריירות וליצור תפקידי מנהיגות בתוך הארגונים. עלינו להציב מול נשים צעירות מודלים של נשים מובילות כדי שתבנה,  שהן יכולות לשאוף לתפקידים כאלה.

אך השינוי הטכנולוגי לא ניכר רק בעובדים אלא גם בלקוחות. ולמעשה, אנו זקוקים לעובדים, שידעו לפתח את היישומים הנכונים ללקוחות של העידן הנוכחי ושידעו לעבוד מולם נכון. אם נחשוב על הדרך, שבה אנו כלקוחות מתקשרים עם מותגים, נבין, שהזמנים השתנו.

במהלך השנים האחרונות הציפיות של הלקוחות מהמותג גדלו במידה ניכרת. זאת מאחר שההתפתחות של המכשירים הניידים ושל טכנולוגיות הענן מעודדות התקשרות ברגע. הטכנולוגיה עדכנה מחדש את הדרך, שבה אנו מתקשרים עם מותגים כמעט בכל רמה. התרגלנו לגישה לשירותים או למידע בלחיצת כפתור או בהעברת אצבע על המסך.

מנהלי השיווק כבר החלו להרגיש את השינוי הזה ואם הם רוצים להתמודד עם השינוי עליהם להתמקד בחידוש ובחוויה של הלקוח עצמו. גם העובדים בתורם נעשים דומים ללקוחות כאשר הם מצפים מהארגון, שהם עובדים בו, לספק להם קלות ונוחות בגישה ליישומים איתם הם עובדים, בכל זמן, שבו הם עובדים, מהמשרד, מהדרכים או לאחר שעות העבודה בבית.

ציפיות גדולות
עובדים בדומה ללקוחות מצפים כיום לחוויית עבודה ללא מאמץ ולאינטראקציה רציפה בכל זמן ובאמצעות כל ערוץ. עובדי הארגון מצפים, שהארגון יכיר אותם, את הדרישות שלהם ואת העדפות שלהם ומחפשים שותפות מעבר לביצועים העסקיים שלהם. בפועל, לעיתים קרובות התקשורת גם מול העובדים וכתוצאה מכך של העובד מול הלקוח נשארת מוגבלת לערוצים מיושנים.

מנהלי ארגונים צריכים לזכור, שכיום לא ניתן להסתמך רק על טלפון בעידן הדיגיטלי והדבר רק יקשה על בניית יחסים אישיים עם הלקוחות. מנהלי שיווק, שמסתמכים עדיין על מערכות ישנות, מוצאים את עצמם בבעיה, כאשר ארגונים נמצאים יותר מתמיד בלחץ לעבוד במקביל בכמה ערוצים.

חוויה שונה
מנהלי שיווק צריכים גישה לנתונים. כך, שיוכלו לשתף אותם עם סביבת העבודה שלהם. הם צריכים להשתמש בכלים, שיהפכו אותם ליותר יעילים ואף יסייעו להם להקשיב למטרות, להעדפות ולאינטרסים של הלקוחות. פלטפורמה חזקה יכולה להעניק את הכלים הנכונים למנהלי השיווק, בעזרתם יוכלו לאמץ מודלים עכשוויים יותר. פלטפורמה כזו תעזור לארגונים לאסוף נתונים על לקוחותיהם בכל הערוצים- בשטח ובדיגיטל כאחד.

מצד שני גם כל הלקוחות צריכים לקבל גישה לנתונים, שיסייעו להם. אימוץ טכנולוגי הכרחי כדי להצעיד את הארגון למאה ה-21. כדי לנצל הזדמנויות בשוק התחרותי ולהסיר איומים, ארגונים חייבים להשקיע בחדשנות.

טכנולוגיה היא מרגשת, כיפית, חדשנית ופותחת עיניים. טכנולוגיה מניעה את הכלכלה. יש לתת לעובדים את ההזדמנות להיות אלה היושבים בכיסא הנהג ולנווט את הארגון לדרכים חדשות.

קרדיט צילום תמונה עליונה: עומר שטיין

מאת: אוליביה אלבז, פברואר 2017.
סגן נשיא מכירות Salesforce ישראל
שינוי טכנולוגי



 
 
Bookmark and Share