Telecom News - נחשפה טכנולוגיה המאפשרת לקבל התראות גם כאשר הרשת הסלולרית קורסת

נחשפה טכנולוגיה המאפשרת לקבל התראות גם כאשר הרשת הסלולרית קורסת

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> נחשפה טכנולוגיה המאפשרת לקבל התראות גם כאשר הרשת הסלולרית קורסת
נחשפה טכנולוגיה חדשה המאפשרת לקבל התראות גם כאשר הרשת הסלולרית קורסת
מאת: מערכת Telecom News, 22.2.17, 13:46קריסה
 
ייעשה בה שימוש בתקשורת עמית לעמית במסגרת רשתות אריג, כדי לשלוח התראות באמצעות המכשירים הסלולריים (תחילה מכשירי אנדרואיד) המוחזקים בידי משתמשים באזור סכנה.
 
IBM וחברת הבת שלה, The Weather Company, חשפו טכנולוגיה חדשה להתראה ברשת-אריג (Mesh Network), שמאפשרת ניהול תקשורת מובייל במדינות מתפתחות גם כאשר תקשורת האינטרנט מוגבלת ביותר והרשתות הסלולריות אינן מתפקדות.

הטכנולוגיה נועדה לשרת אוכלוסייה, שאינה נהנית מכיסוי סלולרי איכותי, ובאמצעותה ניתן לספק לציבור התראות מראש אודות אירועי מזג אוויר קיצוניים או מצבי אסון.

הטכנולוגיה תהיה זמינה בקרוב באפליקציית The Weather Channel המיועדת לשווקים מתפתחים. האפליקציה תשתמש בתקשורת עמית לעמית (Peer-to-Peer) במסגרת רשתות אריג (Mesh), כדי לשלוח התראות באמצעות המכשירים הסלולריים המוחזקים בידי משתמשים באיזור הסכנה.

טכנולוגיית רשתות אריג מקשרת כל מכשיר סלולרי למכשירים קרובים אליו, בתקשורת WiFi או Bluetooth באופן המרחיב את טווח הכיסוי הכולל של הרשת ומאפשר למשתמשים להישאר מעודכנים באופן רצוף. במקרי חירום, טכנולוגיה זו יכולה לסייע במניעת נזקים ואף להציל חיים.

רשתות עמית לעמית מציגות פוטנציאל אינסופי לתקשורת של קהילות שלמות, ובמגוון רחב של יישומים ותעשיות. האפליקציה החדשה של The Weather Company, תוצע תחילה לסביבת אנדרואיד.

האפליקציה תאפשר, בין השאר, להורה בהודו לקבל התראה מראש אודות סופת רעמים המתקרבת לאזור בו משחקים ילדיו, או לעסק קטן בפרו לקבל התראה אודות גשמים כבדים, להיערך ולנהל את המלאי בחנות בהתאם. צוות המפתחים של האפליקציה משתף פעולה עם גופי חיזוי מטאורולוגי וגורמי ממשל האחראים להפצת התראות מזג אוויר במדינות השונות, כדי לאפשר המשך אספקת שירותי התראה גם כאשר תשתיות התקשורת הרגילות נפגעות ומושבתות.

לעומת רשתות סלולריות רגילות, הנוטות להאט את קצב התקשורת שלהן ככל שמשתמשים נוספים נכנסים לפעולה במסגרת תא סלולרי נתון, רשתות אריג פועלות טוב יותר ככל שהאיזור צפוף יותר ומלא יותר במשתמשים. למעשה, כל מכשיר הופך להיות חלק מהפתרון עצמו. יבמ בחרה למנף את הימצאותם של מכשירים רבים בשטח לטובת שימוש במכשירים המצויים כבר בשטח, בקנה מידה גדול.

האפליקציה החדשה של יבמ, בנפח של 3.2MB בלבד, תציע למשתמש גם מידע שוטף אודות תחזית מזג האוויר באיזור בו הוא נמצא  ותפעל ברשתות דור שני ודור שלישי.

אורן פייקובסקי, מנהל פיתוח בכיר ב-company The Weather: "הניסיון מלמד, שרשתות התקשורת במדינות מתפתחות עלולות לקרוס בשעת אסון. שילוב טכנולוגיה מהפכנית זו בחינם לתוך מוצר, שניתן להורדה לכל מכשיר סלולרי בעולם, מממש את החזון של IBM ו- The Weather Company ולהצלת חיים ושיפור איכותם בכל מקום על פני כדור הארץ".


סרטון הדגמה:
 



 
 
Bookmark and Share