Telecom News - חדרי ישיבות חכמים – מהם הפתרונות המובילים המוצעים למגזר העסקי?

חדרי ישיבות חכמים – מהם הפתרונות המובילים המוצעים למגזר העסקי?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> חדרי ישיבות חכמים – מהם הפתרונות המובילים המוצעים למגזר העסקי?
חדרי ישיבות חכמים – מהם הפתרונות המובילים המוצעים למגזר העסקי?
מאת: מיכאל פנחס, 27.4.17, 07:30מיכאל פנחס
 
עסקים קטנים ובינוניים מגלים את היתרונות בהכנסת מערכות מתקדמות לחדרי ישיבות, לשיתוף אנשים הנמצאים באותו רגע בכל מקום בארץ או בעולם. מה התחדש בחדרי ישיבות חכמים? איך בוחרים בספק המתאים ביותר לחדרי ישיבות חכמים במחיר סביר מבלי ליפול בפח?
 
הנטייה ל"עבודה קבוצתית" והמעבר לתשתיות תקשורת מתקדמות (אחודות וניידות) מובילים ליכולת לשתף אנשי מקצוע ועובדים חיוניים בישיבות, גם אם הם נמצאים בזמן הישיבה בנסיעה, ברחבי הארץ או ברחבי העולם. כיום, מנהלים מעוניינים להפוך כל משרד בו הם יושבים ואת חדר הישיבות שלהם ל"משרד חכם".
 
כך, יכולת קבלת ההחלטות בישיבות משתפרת אם כל האנשים המתאימים והקשורים לנושאים, שעולים בישיבה, גם משתתפים בה: פיזית או בדרך של שיחת ועידה (בקול או בווידיאו), בלי תלות היכן הם באותו זמן, שבו מתקיימת הישיבה, עם יכולת להיות מעורבים בבניית מסמכים ומצגות משותפים בזמן אמת. 
 
האם הכנסת מערכות מתקדמות וחכמות לחדרי ישיבות היא יקרה?
הכנסת פתרונות מולטימדיה לחדרי ישיבות יכולה להיות יקרה מאוד, אם בוחרים להכניס לחדר ישיבות מוצרי מולטימדיה מתקדמים דוגמת:
  • מסכי לד ענקיים, איכותיים וקעורים, עם מסך מגע, ברמת רזולוציה 4K ובקרוב 8K.
  • מצלמות HD ברמת 4K, מצלמות מתכווננות (PTZ) לפי הדוברים.
  • מערכות קול רגישות המופעלות אוטומטית, ברמת איכות HD.
  • תשתיות תקשורת מהירה מבוססת סיבים אופטיים (או תשתיות HDMI חדישה) להעברת תמונה איכותית לכל נקודת קצה.
  • מערכות שליטה ובקרה מתקדמות לכל צורך שלא יהיה.
לכן, מי שלא מעוניין להשקיע מאות אלפי ₪ (ועד מיליוני ₪) במערכות מולטימדיה יקרות, שדורשות גם תחזוקה מתמדת ויקרה וביטוח הציוד, יכול לקבל תוצאה לא פחות טובה, במערכות מאוד פשוטות וזולות הקיימות כיום בשוק, במיוחד על בסיס מערכות הנמצאות בענן של ספק השירות.
 
מה מחפשים עסקים ברמת ה-SMB וה-SME בתחום חדרי ישיבות חכמים?
העסקים, שאינם ארגוני ענק, מעוניינים לקבל את היכולות הקיימות בחדרי הישיבות של החברות הענקיות והעשירות, אבל במחיר צנוע המתאים לכיס שלהם. האם זה אפשרי? בהחלט כן.
 
ניתן לקבל כיום פתרונות "קצה לקצה" מלאים לכל הצרכים של עסקים וארגונים בתחומים מגוונים, שיכולים להפוך כל משרד וכל חדר ישיבות ל"משרד חכם", כולל תמיכה מלאה בווידיאו ברמת 4K (עם 60 פריימים לשנייה) ותמיכה מלאה במכשירי קצה ניידים מכל סוג דוגמת טאבלטים וסמארטפונים התומכים ב-4K.
 
מדובר בפתרון זול, קל להתקנה ולתפעול, לחדרי ועידת וידיאו קטנים (כולל בתוך משרד של בעל תפקיד קיים בעסק), ולהתקנת כיתות לימוד והדרכה קטנות במחיר זול, עם ציוד AV (אודיו-וידיאו) ברמת HD, עם תפעול קל ופשוט המתאים לכל אחד.
 
הפתרונות הללו מתאימים לכל עסק, החל ממשרד בודד של חדר אחד וכלה בקמפוס ענק  דוגמת אוניברסיטה או בית-ספר, עם מאות רבות של חדרי לימוד. המוצרים הנמצאים כבר בשוק גם מתאימים ליישומי "בית חכם". כך, שניתן לקיים שיחות וידיאו עסקית מהבית, לכל יעד בעולם באיכות (לאחר התקנת מצלמה ומסך התומכים בכך גם בבית).
 
מי מספק פתרונות זולים לחדרי ישיבות חכמים?
כפי שציינתי, ניתן לוותר על כל הגימיקים היקרים הקיימים בחדרי הישיבות של הארגונים הגדולים והעשירים, ולהסתפק במערכת המופעלת על מחשב נייד, או טאבלט ו\או על הסמארטפונים של המשתתפים בדיון בחדר הישיבות.
 
המובילה בתחום זה היא מיקרוסופט, עם פתרון חדש בשם Skype Room System, שמשלב את מערכת סקייפ לעסקים עם מערכת אופיס 365, ויכולות נוספות נלוות (למשל מערכת Yammer ל"עבודה קבוצתית", מערכת Microsoft Team לצ'אט קבוצתי ועוד). הכל נעשה בענן של מיקרוסופט במחיר נמוך ביותר, שמתומחר לפי כמות המשתתפים (8 עד 12 דולרים לחודש לפורט, כולל הכל, ללא עלות ציוד הקצה).
 
היות ומיקרוסופט היא חברת תוכנה ושירותי ענן, לצורך האינטגרציה וחיבור ציודי הקצה הנדרשים בחומרה, היא משתפת פעולה, בין היתר, עם חברת אודיוקודס הישראלית בתחום ציוד חומרה למערכות תקשורת מתקדמות (לרבות טלפוני IP חכמים), שמפעיל עליו ביעילות מערכות מולטימדיה ועבודה קבוצתית של מיקרוסופט.
 
מערכת בסיסית של סקייפ עסקי מבית מיקרוסופט מספקת תמיכה בשיחות ועידה כולל וידיאו עד 250 משתתפים, שזה מספק מענה לכל חדר ישיבות בישראל. כך, ניתן לשוחח עם כל אחד בכל מקום בארץ ובעולם, גם בסמארטפון. מערכת הניהול במערכת של מיקרוסופט קלה מאוד לתפעול ומתופעלת מטאבלט. "עבודה קבוצתית" משולבת "תקשורת אחודה" הופכת לפעילות פשוטה עם חוויית שימוש טובה במחיר מפתה. 
 
בתחום הזה של פתרונות ענן, מיקרוסופט אינה שחקן יחיד או בלעדי. ניתן לציין גם את החברות קרמר (הישראלית), DM (Dedicated Micros) הבריטית-אמריקאית, קרסטון (Crestron) האמריקאית, לדיקו-בוש, גטר-טק ועוד.
 
האם יש פתרונות במחיר סביר למערכות חכמות לחדרי ישיבות, מערכות, שלא נמצאות רק בענן?
בהחלט. בשוק הישראלי יש תחרות חזקה ביותר בתחום המערכות החכמות לחדרי ישיבות ברמת המחירים הסבירים (עד עשרות אלפי ₪ למערכת, כולל הציוד והתוכנות).
 
בין החברות המתחרות (שלא רק בענן) אפשר לציין את חברת קרמר (Kramer) הירושלמית, שמספקת מערכות AV  (אודיו וידיאו), שמשלבות שירותי מולטימדיה בענן ו-On-Premise ושירותי תצוגה על מסכים, עם יכולת גישה מכל מכשיר קצה. הפתרונות שלה מיועדים לעסקים מרמת ה-SMB ועד רמת ה-SME, כדי לאפשר שליטה קלה מצד כל אחד מהמשתתפים, שנכנסים לחדרי ישיבות, או שיש להם מערכות מולטימדיה ו"עבודה קבוצתית" במשרד האישי שלהם. כך, ניתן לספק פתרון הכי מתקדם שיש, גם למשרד הקטן ביותר הקיים בעסק ולהפוך אותו בקלות ל"משרד חכם" עם "עבודה קבוצתית".
 
מתחרים נוספים הפעילים בשוק הישראלי: חברת Crestron האמריקאית, שמציעה, בין היתר, מערכת לבניית חדרי וידאו חוזי קטנים וכיתות לימוד מבוססות וידיאו, במהירות ובמחיר אפסי. היא מתחרה בפתרונות מתקדמים אחרים הקיימים בשוק הישראלי דוגמת:  ,GrandstreamVidyo, סיסקו, אוויה, סוני, Surf Communications, או פוליקום.
 
כיום, כמעט כל ספקי מצלמות האבטחה הקיימים בשוק, יש להם גם פתרונות חכמים לחדרי ישיבות. הספקים המובילים בשוק הם: ארגוקום, פוקוס טלקום, בינת מערכות יישום, לדיקו – בוש, יורוקום – פנסוניק, Avcom, גטר-טק, Milesight, ריסקו ועוד. 
 
חדרי ישיבות חכמים בענן או שלא בענן – מה עדיף?
כיום, הנטייה בשוק, גם של הספקים המתחרים בפתרון של מיקרוסופט, לעבור באופן חלקי או מלא לשירותי ענן, בגלל מגוון היכולות, שניתן לקבל בענן (דוגמת הקלטות, גיבוי, שילוב משתמשי הסמארטפונים בחיבור בסלולר, עבודה קלה יותר על מסמכים משותפים ועוד) ובגלל היכולת להוזיל את עלות השירותים ולהיות תחרותיים מול המתחרים, כדי לענות על מירב הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים.
 
הפתרונות בענן זולים בהרבה מכל פתרון מתחרה והתשלום על שירותי התקשורת המסופקים מהענן בגישת ה-SaaS (ר"ת: Software as a Service), מאפשר לבעלי העסק לשלוט בהוצאות של חדרי ישיבות חכמים.
 
שורה תחתונה בתחום חדרי ישיבות חכמים לעסקים:
השוק נמצא כיום בתזזית והכוח עבר לידי הצרכנים. בגלל שהכוח מצוי כיום בידי הלקוחות, אין להתפתות למבצעי שיווק מטעים, מבצעים, שבהם מוכרים סחורה ישנה בעטיפה חדשה ללקוחות העסקיים, תוך ניצול העובדה, שאין לרוב הלקוחות העסקיים את הידע המתאים להבחין, שמוכרים להם "סחורה ישנה" ואף יקרה, שפג תוקפה מזמן.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אפריל 2017.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים

ישיבות בו זמנית ברחבי העולם



 
 
Bookmark and Share