Telecom News - יישומי צ'אט-בוט ובינה מלאכותית - AI מחייבים יצירת אתיקה מקצועית

יישומי צ'אט-בוט ובינה מלאכותית - AI מחייבים יצירת אתיקה מקצועית

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> יישומי צ'אט-בוט ובינה מלאכותית - AI מחייבים יצירת אתיקה מקצועית
כך לדברי ג'ף פולבר (יזם סדרתי ומגדולי האנג'לים בעולם) המעוניין, שירושלים תהיה הבסיס ליצירת "אתיקה מקצועית" לעולם ה-AI, אתיקה, שתכסה את כל תחומי הצ'אט-בוטים, בוטים, רובוטים ו"עוזרים אישיים חכמים" דוגמת Siri ו-Alexa, פתרונות עולם המחר המתפשטים במהירות לכל תחום בחיינו.
מאת: אבי וייס, 26.2.17, 07:20ג'ף פולבר

ג'ף פולבר (בתמונה משמאל), שמרבה להגיע לישראל, הופיע באירוע, שנערך ביום 23.2.17 במכללת שנקר בר"ג, תחת הכותרת: Breakfast with Jeff Pulver and friends in Tel-Aviv, והציג את תפיסת עולמו לגבי עתיד עולם התקשורת.

ג'ף פולבר: "אני עובד כיום על פתרונות המשך למה שאני עושה למעלה מ-20 השנה האחרונות. התחלתי את הקשר שלי עם עולם התקשורת כשהייתי חובב רדיו בניו-יורק בזמני הפנוי ונתקלתי בתוכנת CU-SeeMe, שהחלה לספק שירות של שיחות וידיאו בתחילת שנות ה-90, בתחילה בשחור לבן ואחר כך בצבע, על הרשתות הראשונות של האינטרנט, שהחלו להתפשט באותה תקופה בארה"ב. זה איפשר לי ליצור קשר עם חובבי רדיו כמוני, ובהמשך הפכתי לפריק מחשבים ואינטרנט. 

אולם, התוכנה הזו הייתה פתרון וידיאו די מוגבל וסגור ואני חיפשתי קשר טוב יותר של שיחות דיבור, שתעקפנה את הרשתות הישנות של ספקי התקשורת. אז נתקלתי בהצעה של חברת ההזנק ווקלטק הישראלית, והתקנתי שרת שלהם אצלי במרתף בניו-יורק.

זו היה תחילתה של תקופה, שבה התחלתי להשתמש ולדחוף את המצאת ה-VoIP, שהחלה בווקלטק, עד שנבנתה סביב ההמצאה הזו תעשייה אדירה של מיליארדי דולרים לשנה. למעשה, הכל החל בישראל, וזה הקשר, שנשאר לי עד היום עם ישראל.

לא הערכתי בתחילת הדרך את הכוח והיכולות של ההתפתחות החדשה הזו. זה צמח במהירות מסחררת. הייתי בטוח מהרגע הראשון, שנתקלתי בטכנולוגיה הזו באמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת, שזו טכנולוגיית העתיד. 

עבורי זו הייתה הזדמנות עסקית, שמימשתי אותה דרך VON (ר"ת: Voice Over the Net), עבורי זו הייתה תקופה מאוד פוריה של אירועים גדולים, שיזמתי, השקעות, שהשקעתי במיזמים חדשים, תקופה של רכישות ומיזוגים. לא הכל הצליח לי. 'עולם המחר' של שוק הטלקום היה ועודנו מאוד סוער ומאתגר. 

ההתפתחות של עולם ה-VoIP הייתה לכיוון של הווידיאו, לכיוון של מסרים מיידיים, שכיום ברור לי, שזה העתיד, וזה נכנס לכל תחום, גם לעבודה שיתופית וקבוצתית

אני מרוכז כיום בקידום עתיד עולם התקשורת, שזה לא מה שאנו מכירים מהעבר וממה שאנו משתמשים כיום, אלא קשור קשר ישיר לעולם ה-AI (ר"ת: Artificial Intelligence - בינה מלאכותית). זה נכנס לכל תחום בחיינו ובעבודתנו.

לכן, יזמתי ויצרתי את המסגרת בשם MoNage והאירוע הראשון התקיים בספטמבר 2016 בבוסטון. זה לא היה אירוע גדול, אולם עבורי ועבור רבים, שהשתתפו בכנס הזה, זו הייתה נקודת מפנה. זה שינה את תפיסת העולם שלי ולא רק שלי, שעולם המסרים המיידיים זה לא רק עולם המחר, זה המחר וזה לא רק מסרים מיידיים קצרים.

חשתי בבוסטון וכעת אני מאמין, שיש כאן הזדמנויות עסקיות ענקיות, שעדיין אין אנו יכולים לאמוד אותן. זה מזכיר לי את הימים הראשונים, שדחפתי את ה-VoIP. אי אפשר בתחילת הדרך לראות לאן זה יגיע, אבל זה יגיע מאוד רחוק. 

אני מאמין, שבשנים הקרובות נעשה עסקים בעיקר במסגרת האינטרנט וננהל את חיינו סביב האינטרנט. לכן, עולם התקשורת אמור להיות מותאם לעידן הזה. זה לא רק שירותי קול, וידיאו ומסרים קצרים, מה שקיים כבר היום במכשירי הסלולר לכל סוגיהם. אנו נעבור לעידן של שיח, שמעורבב עם בוטים, צ'אט-בוטים ורובוטים. כשנדבר עם עסק, לא נדע אם אנו מדברים עם בני אדם או שאנו מדברים עם מחשבים. זה יהיה בדיוק אותו דבר. 

הנושא הזה כבר החל לתפוס תאוצה ולהתפשט וזה השלב הראשון של תקשורת העתיד. בארה"ב, ה-Siri הייתה הצלחה עצומה וכעת אלכסה - Alexa של אמזון זו הצלחה מדהימה. ה-EchoDot מתפשט במהירות מסחררת לתוך הבתים בארה"ב  יש עוד פתרונות כאלה הנכנסים ממש כעת לשוק. אלה פתרונות, שהם הרבה מעבר ל"סייען האישי" של Siri. 

להערכתי, אנו כעת רואים את תחילתה של מהפכה שבה הצ'אט-בוטים מתחברים לעסקים ויוצרים עסקים. אנו מבזבזים כיום המון זמן בעשיית עסקים, בקניות ובקבלת החלטות. אפשר להפוך את כל התהליכים הללו למערכות מהירות ואוטומטיות, מערכות הנשלטות ע"י בוטים ורובוטים. הם יבינו מה אנו צריכים ורוצים ויקבלו החלטות במהירות עבורנו וגם יבצעו את ההחלטות הללו. 

ההתפתחות הזו גם משנה את כל עולם ה-IVR הישן, שאנו מכירים. הקשר עם החברות יהיה למעשה עם בוטים, כי 'שפה טבעית' היא הבסיס לתקשורת נכונה, לא לחיצה על מקשים. יש כבר פתרונות כאלה גם בישראל, למשל מאודיוקודס 

בארה"ב, התקשורת על בסיס 'קול טבעי' מתפשטת לכל פינה. זה ישנה לגמרי את צורת היחים שלנו, כי נהיה הרבה יותר יעילים והרבה יותר מדויקים. במקביל, השימוש באפליקציות ייעלם, כי אפליקציות נועדו לשימוש ביישום אחד לכל אפליקציה בעוד שבחיים האמיתיים אנו זקוקים למערכת, שתענה על כל הצרכים שלנו בבת אחת ותשקלל בין הצרכים הללו לפי הצורך המשתנה שלנו בכל רגע. 

זו בדיוק הגישה של הרכב האוטונומי, שחייב לקבל המון החלטות בזמן אמת על בסיס כל הנתונים, שהוא רואה ומנתח על מה שנעשה סביב הרכב האוטונומי. אנו נפעל בדיוק כמו הרכב האוטונומי. 

ההתפתחות הזו, של שילוב AI ותקשורת אנושית, מעורר שאלות אתיות רבות. דוגמה קטנה: בבית בארה"ב מערכת אלכסה הקליטה מהלך של רצח. חברת אמזון לא הייתה מוכנה לספק למשטרה את ההקלטה של מה שמכשיר ה-EchoDot הקליט בבית הזה, בטענה, שזו פגיעה בפרטיות. יש כאן בעיה של איזון בין ערכים מתנגשים. זה כבר קרה קודם לכן עם האייפון בפיגוע בבוסטון, שאפל סירבה לפתוח עבור הרשויות את מה שהוקלט באייפון 

כך, שהתפתחות עולם ה-AI מעורר הרבה שאלות, שאנו שכבר כעת שואלים את עצמנו ולא יודעים לתת לזה תשובה  לכן, אני סבור, שאני צריך ליזום מפגש מיוחד בנושא הזה, של 'אתיקה בעולם התקשורת של המחר' המבוסס על AI, בירושלים. אני מאמין, שירושלים היא מקור של פיתוח האמונה והסמל לדתות רבות ולכן זה בדיוק המקום. כך, שבירושלים ניצור שיח פתוח, שיציג קו מנחה חדש של אתיקה לעולם ה-AI, אתיקה, שתהיה נחלת הדורות הבאים לכל העולם. 

בנוסף, צריך להגן על התפתחות שירותי התקשורת מבוססי AI. היום ומזה שני עשורים, ברור לכולם, ששירותי VoIP הם שירותים חופשיים מעל לרשת האינטרנט. זה לא נוצר במקרה. הייתי זה שדחף לכך והייתי הראשון שקיבל אישור מהממשל, מה-FCC, שקבע, ששירותי VoIP הם שירות אינטרנטי ולא שירות תקשורת תחת רגולציה של העולם הישן: “The Pulver Order”. לכן, ה-VoIP היה ונשאר משוחרר מרגולציה והגישה הזו הועתקה מארה"ב לכל רחבי העולם. 

כיום, אנו צריכים להגן על עולם המחר, עולם התקשורת מבוססת AI. התחלנו בהגנה על הצא'ט-בוטים. יסדתי ארגון בשם FCC.AI, שמשמעותו: Friends of ChatBot Coalition, שכרגע אוסף מידע ומדווח על כל פגיעה או ניסיון פגיעה בצ'אט-בוטים. אנו מעוניינים לקדם את התעשייה הזו ולדאוג, שהיא תהיה חופשית.

למה צריך להגן על הצ'אט-בוטים? כי יש כאלה הרוצים לעצור את הצ'אט-בוטים, רוצים לעצור את הבוטים ורוצים לעצור את הרובוטים האנושיים. הטענה המרכזית שלהם היא: זה גוזל את הפרנסה מהעובדים הקיימים בחברות. אנו רק בתחילת הדרך ואני בטוח, שנראה לא מעט מאבקים בתחום הרגולציה על התחומים הללו.

היוזמה הכי קרובה שלי היא אירוע ענק,שייערך בסיליקון-ואלי בסן-חוזה בארה"ב בין 21 ל-23 במרץ 2017. האירוע נקרא MoNage ואני מזמין את ידידי בישראל להגיע לאירוע. כל ישראלי, שמתכוון להגיע לאירוע, שיכתוב אלי ואני אסדר לו כניסה חופשית לאירוע. טיסות אני לא יכול לממן, אבל כניסה חופשית לישראלים - כן, ולכן אני מזמין את כל מי שמעוניין להשתתף בבניית עתיד עולם התקשורת, או מתעניין בתחום הזה, להגיע לאירוע החשוב ביותר, שיש השנה בתחום עתיד התקשורת האנושית". 

בתמונה: ג'ף פולבר (מימין) עם פרופ' מל רוזנברג, מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול (בשנקר) שאירח את ג'ף באירוע בשנקר:
ג'ף פולבר עם ידידים
 



 
 
Bookmark and Share