Telecom News - ורייזון תחל לספק שירותי 5G ב-11 ערים ברחבי ארה"ב במחצית 2017

ורייזון תחל לספק שירותי 5G ב-11 ערים ברחבי ארה"ב במחצית 2017

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ורייזון תחל לספק שירותי 5G ב-11 ערים ברחבי ארה"ב במחצית 2017
לאחר סיום שלבי הבדיקות והבטא, שהחלו ב-2015, חברת הבזק ורייזון (Verizon) הכריזה, שתחל לספק שירותי 5G ב-11 ערים ברחבי ארה"ב במה שמוגדר Pilot Customers, עם מאות אתרים סלולריים ועשרות אלפי לקוחות פרטיים ועסקיים בגישת ה-Fixed Wireless. ומה בישראל?
מאת: מערכת Telecom News, 28.2.17, 10:30ורייזון

חברת הבזק האמריקאית הענקית ורייזון הכריזה (כאן), שלאחר סיום הבדיקות הטכנולוגיות, שהחלו כבר ב-2015, היא נכנסת לאספקת שירותים ב-5G בגישת ה-Fixed Wireless של לפחות 1.8 גיגה סל"ש (בעתיד הקרוב יגיע עד ל-10 גיגה סל"ש) בערוץ היורד.

זאת, ל-Pilot Customers, בהיקף של עד עשרות אלפי לקוחות במאות רבות של אנטנות, שעוברות כעת שדרוג (בציוד של אריקסון), ב-11 ערים ברחבי ארה"ב לפי הרשימה הבאה: Ann Arbor, Atlanta, Bernardsville (NJ), Brockton (MA), Dallas, Denver, Houston, Miami, Sacramento, Seattle, & Washington, D.C. ציוד הקצה, שיימכר ללקוחות, יהיה עם מעבדים של: אינטל, קוואלקום וסמסונג. 
 
כדי לקדם את היישום של 5G (בתדרים, שכבר הוקצו ע"י ה-FCC), בגלל התהליך האיטי של תהליכי אישורי התקינה של 5G ב-ITU, ורייזון הקימה קואליציה של חברות גדולות ביותר, שמפתחות פתרונות ל-5G, קואליציה טכנולוגית המקדמת את התקנים ל-5G בעצמה. הפורום הטכנולוגי הזה נקרא: Verizon 5G Technology Forum - V5GTF וכולל, בין היתר, את החברות הבאות:  Cisco, Ericsson, Intel, LG, Nokia, Qualcomm& Samsung. ההתמקדות כרגע של הפורום הזה היא ביצירת תקנים וקידום התקנים העולמיים לתחום התדרים 28 גיגהרץ ו-39 גיגהרץ, שמשמשים ל-Fixed Wireless של דור חמישי בסלולר.

בנוסף, ורייזון הודיעה, שתיכנס לתחום ה-LTE-U במקום שזה יביא לה ייתרון, בהתאם לאישור הטרי של ה-FCC לשימוש בטכנולוגיה הזו בארה"ב, עם ציוד של אריקסון ונוקיה.

בשירותי 5G החדשים, ורייזון עושה שימוש בציוד של אריקסון, שמותקן בליבת הרשת של ורייזון בגישת הענן, תוך יישום מלא של SDN ו-NFV. החיבור מליבת הרשת לאנטנות 5G ב-11 הערים, שהשירות הזה יחל בהן ממש בקרוב, נעשה בתקן חדש בשם eCPRI.

חברת ורייזון מובילה בשנים האחרונות את המהלכים התחרותיים בארה"ב בכל התחומים ובכלל זה:
מנקודת מבט עולמית על התפתחות עולם הסלולר: להלן גרף תחזית התפתחות טכנולוגיות הסלולר השונות בשנים 2014 עד 2021 (על פי חברת המחקר ReTHINK Technology Research):
תחזית סלולר

מה בישראל? 
ככל הנראה, כל מה שכתוב בכתבה כאן הוא בגדר "סינית" לתושבי ישראל, לחברות התקשורת ולמשרד התקשורת (שעסוק בחלוקת מתנות לחברות הסלולר). אף לא אחת מהטכנולוגיות המוזכרות כאן בכתבה ובגרף, מוכרת או מיושמת בישראל. לא פלא, שישראל מידרדרת במהירות בכל קנה מידה השוואתי עולמי. אך לאחרונה חשפנו, שלפי הדו"ח של ITU הידרדרנו תוך שנתיים ממקום 29 למקום 35 בהשוואה עולמית, בכל תחומי ה-ICT. את הביצועים של רשתות הסלולר בישראל אנו יכולים לראות כאן. אנו מתחת לירדן והרבה מתחת למדינות המפרץ הפרסי...
המומחיות היחידה של משרד התקשורת הישראלי היא הפרחת ספינים לעיתונות ולציבור (ו"חלוקת מתנות" בקנה מידה ענקי לחברות תקשורת הגדולות). כך, שהציבור בכלל לא מבין את המצב החמור בו שוק התקשורת הישראלי נמצא בו. 
5G
 



 
 
Bookmark and Share