Telecom News - מתי צפויה להסתיים המהפכה הדיגיטלית?

מתי צפויה להסתיים המהפכה הדיגיטלית?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מתי צפויה להסתיים המהפכה הדיגיטלית?
מתי צפויה להסתיים המהפכה הדיגיטלית?
 מאת: חנן אלטיף, 2.3.17, 08:00חנן אלטיף
 
המהפכה הניידת נותנת הזדמנות לחשוב מחדש על הצורה, שבה ארגונים מתפקדים. כך, שכיום המגבלות היחידות של הארגון נובעות ממגבלות החשיבה שלו בלבד. לקוחות מעדיפים שותפים, שלא רק מעדכנים את הטכנולוגיה שלהם, אלא גם מעדכנים את הגישה שלהם.
 
 בדרך כלל קשה לשפוט את תוצאתן והשפעתן של מהפכות מבלי להביט בהן ממרחק הזמן.
 
בכל  הקשור להצלחתה של מהפכת המכשירים הניידים, הקרבה שלנו לאירועים הופכת את המבט על המהפכה הזו למאתגר. אין ספק, ש"מהפכת הניידות" שינתה משמעותית את חיי העבודה שלנו והיוותה נדבך מרכזי בעיצוב העסקים המודרניים. עם זאת, את תוצאותיה והשלכותיה (החיוביות והשליליות) נוכל לנתח ולהבין באמת רק בעוד מספר שנים. 
 
כמו בכל מהפכה, השינוי נעשה באמצעות בחירות אמיצות ופעולות, שנוקטים אנשים אמיצים. במהפכת המכשירים הניידים, חברות IT שיחקו ומשחקות תפקיד מכריע, כזה היכול לעזור לבנות קשר ארוך טווח עם הלקוחות ולמלא תפקיד קריטי במסע לשינוי דיגיטלי.
 
המהפכה שלנו
במדינות המתקדמות החלו עובדים להסיר מעליהם את 'עריצות' שולחן העבודה. במהירות מסחררת הפכו אפליקציות ודפדפנים למרכזיים בחווית העבודה של עובדים אלה. בד בבד, תפוצת המכשירים החכמים מעודדת גיוון ושימוש במכשירים רבים בו זמנית למטרות שונות.
 
למרות זאת, הזהות המקוונת של העובדים משתלבת ומתערבבת יותר ויותר עם זהותם הפרטית וכאשר יש לנו זהויות רבות במכשירים שונים, חוויה, שעלולה להיות מעיקה בפני עצמה, אין פלא, שיותר ויותר משתמשים דורשים חוויה אחידה ככל האפשר. אחרי הכל, אם כבר קראת את המיילים שלך בטאבלט, לא תרצה שאותו המייל יופיע שוב בסמארטפון שלך ומאוחר יותר במחשב הנייד.
 
הדרישה החד משמעית היום מצד המשתמשים היא לחוויה אחידה ללא קשר לזהות המכשיר הנמצא בידיהם. באופן ברור, מהפכת הניידים עוד רחוקה מסיומה ועדיין יש זמן להיות מעורבים בה ולהפוך לגיבורים של הלקוחות.
 
ההזדמנויות הן אדירות. אנו נמצאים בנקודת זמן בה האפשרות לסייע ללקוחות להתחיל בעצמם במסע הניידות היא אולי בלתי חוזרת. במרכז השינוי עומד המעבר מגישה מבוססת מוצר / פתרון לכזו המבוססת על התוצאה העסקית ועל מהפכה דיגיטלית בעלת משמעויות נרחבות.
 
כיצרן, הציפייה הבסיסית שלי משותפי העיסקיים היא לשאול את עצמם שאלה פשוטה: מה הערך המוסף, שהלקוח מוצא בי? או במילים אחרות: האם אני רק מוכרן / מתווך של טכנולוגיה או שמא אני מספק ללקוח שלי פתרון אסטרטגי, המסייע לו לייצר יתרון עיסקי מול מתחריו?
 
המעבר לגישה דיגיטלית ניידת הוא לא רק יישום חד צדדי, אלא מהווה את הנחת היסודות לפרויקט מתמשך, שבו הארגון יוכל לבנות לעצמו את ניהול היישומים והאבטחה ודרך כך לייצר לעצמו יתרון עסקי מול מתחריו.
 
להרוויח מהמהפכה הניידת
כמו בתקופות רבות של שינוי דרמטי, ישנה התרגשות מסוימת סביב תפיסת הניידות. ההנהלה הבכירה מדגישה פתרונות ממוקדים דיגיטלית לא רק כדי למקסם את כוח העבודה הקיים, אלא גם כדי להיחשב אטרקטיבית בעיני כישרונות חדשים, כולל בני דור המילניום, שרבים מהם נכנסים לשוק העבודה לאחר שכל חייהם חיו בעולם הדיגיטלי.
 
ניידות / 'מוביליות' היא רעיון מלהיב, שקל למדי לתפוס אותו. באופן שאולי יפתיע רבים, בלא מעט מקרים ההנהלה הבכירה מכירה בערכו מהר מאד ואם אתם במצב בו אתם מסוגלים להבטיח לחברי ההנהלה, שביכולתכם להפוך את הצוות שלכם לפרודוקטיבי, יעיל ושמח יותר, תזכו לאוזן קשבת.
 
זוהי, דרך אגב, הסיבה, שאינטגרטורים רבים עושים כמיטב יכולתם כדי לשמר את גישת הניידות חיה, בועטת ומתקדמת בכיוון הנכון. אם ברצוננו לדחוף את גבולות הטכנולוגיה כדי שתענה על השאלות המרכזיות של לקוחותינו, אסור לנו להגביל את עצמנו לאופן חשיבה מוכר, שלא לומר מיושן.  
 
הבחירה, שתנצח בסופו של דבר, היא הבחירה האמיצה בחדשנות המהפכה הדיגיטלית. מנקודת מבטו של שותף עיסקי, אסור, שהמכירה תונע ע"י מפרט טכנולוגי. קחו כדוגמה את חנות הממתקים הקרובה אליכם, כאשר לקוח נכנס לחנות ובודק את אפשרויות הרכישה המוצעות לו. הגישה המסורתית תהיה להציע לו ממתקים בהתבסס על התקציב העומד לרשותו. הגישה הנכונה, לעומת זאת, תהיה לבדוק מדוע הלקוח הגיע מלכתחילה לחנות - האם ברצונו לרכוש חטיף לעצמו, או לקנות מתנה לאירוע גדול יותר? האם הגיע לחנות בגלל חג מסויים או יום נישואין? אם נתמקד בתוצאות, שהלקוח מצפה להן, יותר מאשר בטכנולוגיה, שהוא רוצה (או יכול להרשות לעצמו), נוכל למקסם קשרים ארוכים יותר וחזקים יותר עם הלקוחות.
 
עבור שותפים, חיוני להבין, שהשינוי הוא לא רק בהחלפת הספקים הקודמים ובחירה בפתרונות המתאימים. זוהי דרך ליצור רמה חדשה של ערך מוסף ודרך ליצור קשר משמעותי יותר בין הלקוח לשותף. מילת המפתח כאן היא "לאפשר" - האם אנו מאפשרים ללקוח להיות בחוד החנית? לצמוח? לעבוד אחרת? לקוחות מעדיפים שותפים, שלא רק מעדכנים את הטכנולוגיה שלהם, אלא גם מעדכנים את הגישה שלהם. הדור, שנכנס היום לשוק העבודה, מגביר את כוח ההוצאה שלו כצרכן. ארגונים צריכים להיות מוכנים לתמוך בבני דור המילניום הן כעובדים והן כלקוחות.
 
יש ליישם כל אסטרטגיה ניידת במחשבה על אבטחה בבסיסה ולספק את המידע הנכון לאנשים הנכונים. ניסיון להילחם עם המציאות הנוכחית לא יוביל לדבר. המהפכה הניידת נותנת לנו הזדמנות לחשוב מחדש על הצורה, שבה ארגונים מתפקדים. כך, שכיום המגבלות היחידות של הארגון שלך נובעות ממגבלות החשיבה שלו בלבד.

מאת: חנן אלטיף, מרץ 2017.
מנהל שותפים אזורי ב-VMware


מהפכה דיגיטלית



 
 
Bookmark and Share