Telecom News - דו"ח אקמאי החדש על הפס הרחב (קווי ונייד) בעולם. היכן ממוקמת ישראל?

דו"ח אקמאי החדש על הפס הרחב (קווי ונייד) בעולם. היכן ממוקמת ישראל?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> דו"ח אקמאי החדש על הפס הרחב (קווי ונייד) בעולם. היכן ממוקמת ישראל?
חברת אקמאי פרסמה את דו"ח סיכום 2016 בתחום הפס הרחב בעולם. בנושא הכי חשוב, שאקמאי מודדת בשנים האחרונות: המעבר ל-IPv6, ישראל בכלל לא נמצאת, כי היא מצויה מתחת לתחתית הרשימה. בפס הרחב הקווי והסלולרי מצבנו נשאר עגום (שלא לומר: חמור).
מאת: אבי וייס, 11.3.17 ,18:28פס רחב

חברת אקמאי פרסמה (כאן) את דו"ח Q4 2016 על מצב הפס הרחב הקווי והסלולרי בעולם. היות ומדובר בדו"חות, שמתפרסמים בעשור האחרון בקביעות, אפשר גם לבחון מה מקומה של ישראל בהשוואה לעולם הרחב, בתחומים, שאקמאי מודדת ומשווה.

להלן עיקרי התוצאות, שלא שונות בהרבה (בהתייחס לישראל) מהדו"חות הקודמים של אקמאי:
  • בתחום המעבר ל-IPv6, שהפך בשנים האחרונות לנושא הראשון והמרכזי למדידות ההשוואה של מצב האינטרנט העולמי, ישראל בכלל לא נמצאת, היא (מזה שנים) מתחת לתחתית הרשימה (וזה בכלל לא מזיז לאיש). מובילה את הרשימה בלגיה, שבה 47% מתעבורת האינטרנט היא ב-IPv6. מבין חברות התקשורת, מובילה חברת Comcast Cable האמריקאית, שכ-50% מתעבורת האינטרנט שלה היא ב-IPv6. המשמעות: חוסר מוכנות מוחלט להווה ולעתיד, ברשתות התקשורת בישראל (שהוא: 5G, שירותי IoT, שידורים באיכות 4K ואח"כ 8K, שירותי SDN/NFV, שירותי SD-WAN, שירותי WebRTC וכך הלאה והלאה, מה שהחל בעולם ולא מוכר בישראל, בכלל). 
  • בתחום הפס הרחב הקווי, אנו במקום 27 בעולם עם ממוצע של 14.4 מגה (בישראל, בגלל החיבורים האי-סימטריים זו מדידה רק בערוץ היורד), ברבעון רביעי 2016. מובילה עולמית: דרום קוריאה עם 26.1 מגה בממוצע, ואחריה נורווגיה עם 23.6 מגה בממוצע. מבחינת מיקום עולמי של ישראל, זה שיפור מסוים לעומת 2015, שבה הידרדרנו עד למקום 32, אבל זה הרבה יותר גרוע ממצבנו ב-2014 שבה היינו במקום 16 בעולם, וב-2012 היינו במקום 13 בעולם. ישראל עדיין מפגרת אחרי העולם המערבי וגם העולם הערבי, בפער ניכר
  • בתחום הפס הרחב הסלולרי, אנו ממש בתחתית הרשימה (אין מיקום יחסי למדינות בתחתיתה רשימה), עם ממוצע של 9.4 מגה. רק לשם השוואה, במצרים הממוצע הוא 10.6 מגה, ובאיחוד האמירויות הממוצע הוא 17.2 מגה (מובילה מבין מדינות המזרח התיכון ואפריקה). המובילה העולמית היא שוויץ עם 31.1 מגה. אחריה בריטניה (הובילה בשנה שעברה) עם 26.8 מגה ואחריה קפריסין (די מפתיע) עם 23.6 מגה בממוצע. 
שורה תחתונה: ישראל במצב עגום עד נואש בתחום הפס הרחב, כפי שנמדד ע"י חברת אקמאי. זה ממש לא חדש ויש לכך אחראים, שלא מצליחים לשנות את המצב (די ברור למה. הם עסוקים ב"חלוקת מתנות" לטייקונים ולבעלי הכוח, ובהקשבה לאנשים הלא נכונים). 

בנוסף, משרד התקשורת הישראלי לא ביצע ולא מבצע שום "בקרת איכות" על הפס הרחב בישראל. הצורך הזה הפך לאקוטי בגלל "השוק הסיטונאי" בתחום הקווי והסכמי "שת"פ אנטנות" ו"נדידה פנים ארצית", החלטות רגולציה, שהובילו לקריסת ההתפתחות של הרשתות הקוויות והסלולריות בישראל ולנפילה לתהום של "איכות השירות" ברשתות הפס הרחב הקווי והנייד בישראל. 
עצוב



 
 
Bookmark and Share