Telecom News - מערכות הקרנה לחדרי ישיבות חכמים – מהם החידושים בתחום?

מערכות הקרנה לחדרי ישיבות חכמים – מהם החידושים בתחום?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מערכות הקרנה לחדרי ישיבות חכמים – מהם החידושים בתחום?
מערכות הקרנה לחדרי ישיבות חכמים – מהם החידושים בתחום?
 מאת: מיכאל פנחס, 21.5.17, 16:20מיכאל פנחס
 
עסקים מגלים את היתרונות בהכנסת מערכות אודיו ווידיאו מתקדמות לחדרי ישיבות. האם יש יתרונות למערכת הקרנה אלחוטית? איך בוחרים פתרונות הקרנה לחדרי ישיבות חכמים מבלי ליפול בפח?
 
עולם התקשורת והטלפוניה העסקית מתפתח מהר והלקוחות לא מוכנים להסתפק היום בטלפוניה הישנה ובמערכות הישנות, כשביד יש להם סמארטפונים מתקדמים עם יכולות מולטימדיה. לכן, חדרי ישיבות, כולל משרדים קטנים וגדולים, מקבלים שדרוג והופכים ל"חדרי ישיבות חכמים" עם מערכות AV (אודיו וידיאו), שמשלבות שירותי מולטימדיה בענן ושירותי תצוגה על מסכים עם יכולת גישה איכותית מכל מכשיר קצה.
 
כך, יכולת קבלת ההחלטות בישיבות משתפרת, אם כל האנשים המתאימים והקשורים לנושאים, שעולים בישיבה, גם משתתפים בה פיזית או בדרך של שיחת ועידה (בקול או בווידיאו), בלי תלות היכן הם באותו זמן, שבו מתקיימת הישיבה, עם יכולת להיות מעורבים בבניית מסמכים ומצגות משותפים בזמן אמת.
 
מהם החידושים בתחום המקרנים לחדרי ישיבות חכמים?
ההתפתחויות של עולם התקשורת הגיעו לעולם המקרנים והחידוש המרכזי הוא הפיכת המקרן למכשיר אלחוטי. כלומר: אין יותר צורך בכבלים ובחיבורים פיזיים אל המקרן. כל מה שהמקרן צריך זו הזנת זרם, אותה ניתן לבצע גם בגישת ה-PoE (ר"ת: Power over Ethernet), אם המתגים הנמצאים בחדר הישיבות החכם תומכים בכך.
 
התקדמות נוספת היא בתחום הרזולוציה של ההקרנה מהמקרן. אם בעבר המקרנים היו ברזולוציות נמוכות (עד רמת VGA), כיום לא מסתפקים בפחות מ-Full HD והשוק הולך במהירות לכיוון רזולוציות של 4K ובהמשך עד 8K. מקרנים של 4K כבר אינם יוצאי דופן בשוק.
 
העסקים, שאינם ארגוני ענק, מעוניינים כיום לקבל את היכולות הקיימות בחדרי הישיבות של החברות הענקיות והעשירות, אבל במחיר צנוע המתאים לכיס שלהם. האם זה אפשרי? בהחלט כן.
 
ניתן לקבל כיום פתרונות "קצה לקצה" מלאים לכל הצרכים של עסקים וארגונים בתחומים מגוונים, שיכולים להפוך כל משרד וכל חדר ישיבות ל"משרד חכם", כולל תמיכה מלאה בווידיאו ברמת 4K (עם 60 פריימים לשנייה), אודיו ברמת HD ותמיכה מלאה במכשירי קצה ניידים מכל סוג דוגמת טאבלטים וסמארטפונים התומכים ב-4K.
 
מדובר בפתרונות זולים (יחסית), קלים להתקנה ולתפעול, לחדרי ועידת וידיאו קטנים (כולל בתוך משרד של בעל תפקיד קיים בעסק), ולהתקנת כיתות לימוד והדרכה קטנות במחיר זול, עם ציוד AV (אודיו-וידיאו) ברמת HD, עם תפעול קל ופשוט המתאים לכל אחד.
 
הפתרונות הללו מתאימים לכל עסק, החל ממשרד בודד של חדר אחד וכלה בעסק עם עשרות משרדים או חדרי לימוד.
 
מהם היתרונות של מערכת הקרנה אלחוטית לחדרי ישיבות חכמים?
  • אין צורך בכבלים לחיבור אל המקרן. זה יתרון עצום לעומת המצב הקודם, שבו האדם, שהיה מעוניין להקרין, היה אמור לדאוג לכבל חיבור מתאים למקרן ולהתאים את הרזולוציות בין המחשב למקרן. העידן הזה נגמר. החיבור הוא אלחוטי (ב-WiFi) קל ופשוט.
  • אפשר להקרין מידע מכמה מקורות מידע (ומכמה מכשירי קצה דוגמת מחשבים ניידים, טאבלטים וסמארטפונים). בגלל שהחיבור נעשה באלחוט וללא כבלים, המקרן יודע לקבל מידע מכמה מקורות וניתן לשלוט מה יוקרן ומאיזה מקור באותו רגע.
  • ניתן לחלק את המסך לכמה תצוגות. ניתן להציג למשל עד 4 מקורות שונים במקביל על מסך אחד לשיתוף פעולה מלא בחדר ישיבות חכם או בכיתת הלימוד החכמה.
  • זה פתרון מתאים לצרכים של "עבודה שיתופית" ו"עבודה מרחוק", כי ניתן להעביר את התצוגה דרך האלחוט באינטרנט גם למי שמחובר לרשת דרך האינטרנט בכל מקום בעולם.
  • ניתן לחבר כמה וכמה משתמשים במקביל, יכולת ההופכת את סביבת העבודה המשותפת לנוחה ונגישה מתמיד. כל משתתף בתורו, יכול לבחור להציג בקלות כל תוכן מכל מחשב או מכשיר אישי נייד שיש לו, בלי צורך להתעסק בהחלפת הכבלים והחיבורים לכל מכשיר הנמצא בידי כל משתתף.
  • למי שאין מכשיר לחיבור אלחוטי, יכול לתקוע USB במקרן ולהקרין ישירות מה-USB.
כלומר: המקרן האלחוטי משנה את כל שיטת התצוגה של מצגות, מסמכים, סרטונים וכל מידע, בחדר הישיבות. כך, "עבודה שיתופית" ויעילה הופכת לדבר קל, פשוט וגם מהנה.
 
מה עדיף – מערכת הקרנה רגילה (בכבלים) או מערכת הקרנה אלחוטית - WiFi?
כיום, בגלל כניסת רשתות WiFi חדישות לשוק (מקובל תקן ac Wave 2 המספק חיבור של עד 3.5 גיגה באוויר), הנטייה היא ללכת על חיבור ב-WiFi, שזו הוצאה חד-פעמית המשנה את כל צורת העבודה מול המקרן, מול חיבור בכבלים, שזו השיטה המסורבלת, שהייתה בשוק בעשורים הקודמים.
 
ברוב המקרים, גם אם אין עדיין במשרדים רשת WiFi בתקן החדיש הזה (ac Wave 2). גם במקרה הזה, בעלי חדר הישיבות החכם יעדיפו מקרן ללא חוטים אך מבוסס WiFi (להשגת יעילות בישיבות ויכולת לחבר את המערכת לענן מה שמאפשר חיבור לכל מכשיר הנמצא ברשת האינטרנט בכל מקום בעולם).
 
מי מספק פתרונות מערכת הקרנה אלחוטית לחדרי ישיבות חכמים?
ניתן לרכוש מערכות כאלו באופן חופשי באינטרנט ולהתקין לבד. דוגמה: חברת גולדטופ מוכרת מקרן אלחוטי בשם: WePresent 1000 HDMI Full HD במחיר של 5,184 ₪  (כולל מע"מ) עם שנתיים אחריות. מערכת מתקדמת זו מאפשרת לחבר עד 64 משתתפים בו זמנית למקרן.
 
אולם, רוב העסקים יעדיפו לקבל שירות מלא "קצה לקצה" כולל התקנת כל האביזרים הנלווים בחדר הישיבות החכם (כולל מסכים, רשת אלחוטית, חשמל, תוכנות שליטה על המקרן וכיו"ב), מספק \ אינטגרטור אחד. הספקית המובילה כיום בישראל היא חברת קרמר (Kramer) מירושלים, שמספקת פתרונות "קצה לקצה" לחדרי ישיבות חכמים. קו המקרנים האלחוטיים אצלה מכונה בשם ,VIA שהוא חלק מתפיסת העולם הטכנולוגי של קרמר בשם: Wireless Collaboration Solutions. המערכות של קרמר מגיעות בכמה תצורות לפי צרכי הלקוחות, תומכות בעד 4K ומסוגלות להקרין עד 6 מקורות מידע על מסך אחד.
 
מתחרים נוספים בשוק: DM (Dedicated Micros), קרסטון (Crestron), לדיקו-בוש, גטר-טק, Oricon ועוד.
 
פתרון מתחרה אחר לחלוטין הוא Miracast (מבית מיקרוסופט), פתרון ללא מקרן. זו טכנולוגיה אלחוטית, שהמחשב יכול להשתמש בה כדי להקרין אל המסך בטלוויזיות, במקרנים ובנגני מדיה של זרימה, שתומכים גם הם ב- Miracast. זה מחייב, שגם המחשב וגם המסך יתמכו ב-Miracast והתוכנה התומכת הזו תפעל ללא תקלות בשני הצדדים.
 
שורה תחתונה בתחום מערכת הקרנה אלחוטית לחדרי ישיבות חכמים:
רכישת פתרונות מערכת הקרנה אלחוטית לחדרי ישיבות חכמים, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA).
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מאי 2017.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים

הקרנה אלחוטית



 
 
Bookmark and Share