Telecom News - רכישת מובילאיי על ידי אינטל: משקיעי אינטל מודאגים והם יודעים למה

רכישת מובילאיי על ידי אינטל: משקיעי אינטל מודאגים והם יודעים למה

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> רכישת מובילאיי על ידי אינטל: משקיעי אינטל מודאגים והם יודעים למה
רכישת מובילאיי על ידי אינטל: משקיעי אינטל מודאגים והם יודעים למה
מאת: מערכת Telecom News, 13.3.17, 23:29מובילאיי

ניתוח אתר Business Insider: מדוע ירדה היום מניית אינטל ב-2% לאחר רכישת מובילאיי?
ניתוח הרכישה מהצד של אינטל. 

אתר Business Insider מפרסם ניתוח מפוכח לגבי רכישת מובילאיי ע"י אינטל. לאחר שאינטל איחרה את הרכבת בתחום הסמארטפונים, ולנוכח הירידה בשוק ה-PC, הייתה אינטל צריכה למצוא תחום חדש למכירת הצ'יפים שלה.

היום היא חשפה את התחום הזה: מכוניות אוטונומיות, וביצעה את  הרכישה השנייה בגודלה ע"י החברה ב-50 השנים האחרונות בסכום של 15.3 מיליארד דולרים של מובילאיי Mobileye הישראלית. (הרכישה הגדולה ביותר הייתה של  Altera ב-16.7 מיליארד דולרים). אם אכן המכוניות האוטונומיות הן העתיד כפי שטוענות חברות כמו Uber, למה לא להיכנס לתחום זה?

אינטל מאמינה, שהצלחתה בתחום ה-PC תחזור על עצמה בתחום זה. זו נראית אסטרטגיה הגיונית ויש לשבח את אינטל על ניסיונה להיכנס לתחום חדש. יש רק בעיה אחת והיא: ההיסטוריה הכושלת של אינטל ברכישות שלה.

מ-1997 עד 2002 קנתה אינטל כ-40 חברות. לאחר מכן ב-2010 היא קנתה את חברת האבטחה McAfee ב-7.7 מיליארד דולרים. למעשה, אינטל הקטינה את ערך נכסיה, פיטרה אלפי עובדים ומכרה רבים מהחברות שקנתה, תוך שהיא ממשיכה להסתמך על שוק ה-PC והשרתים.

המשקיעים, שעקבו אחר אינטל במשך שנים ארוכות מבינים זאת, ובנוסף למחיר העצום, ששילמה אינטל עבור מובילאיי – זה יכול להסביר את ירידת ערך המניה היום של אינטל ב-2%. גם לא כולם מאמינים בחזון של מכונית אוטונומית בעשור הקרוב. 

הרכישות של אינטל היו סוג של פיאסקו, כשהיא בזבזה מיליארדי דולרים על חברות כמו Wind River ו-Dialogic בתקווה לחדור לשוק הסמארטפונים. אבל מאמציה להשיג דריסת רגל לא צלחו ונגמרו במכירת רבים מעסקי המובייל שלה ל-Marvell ב-2006.

ב-2010 רכשה אינטל את מחלקת האלחוט מ-Infinion שיצרה מעבדים למודלים הראשונים של האייפון, ב-1.4 מיליארד דולרים כדי שיהיה לאינטל איזה תפקיד בשוק הסמארטפונים. אולם, זמן מה לאחר מכן, עברה אפל לשבבים מהמתחרה קוואלקום. (רק בשנה האחרונה דווח, שאפל תחזור לאינטל לחומרה עבור האייפונים החדשים).

חלק מהרכישות של אינטל היו ממש מוזרות כמו זו של McAfee, שמעולם לא נראה, שהתאימה לאופי העסקים של אינטל. זה חתך את ערך החברה בחצי במשך 6 שנים לפני שמכרה אותה.

היום ב-CNBC טען מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ' Brian Krzanich, שמובילאיי תהיה שונה וש"מידע חזותי" הוא התחום העתידי החשוב, והחברה רוצה להיות בפלטפורמות של המכוניות ב-2020-2021.

קרזניץ' אמר, שרכישה זו תשקם את הרכישות הכושלות של החברה. בשעה שרכישת מובילאיי מגוונת את עסקי החברה, היא לא לבד. בשנים האחרונות אינטל השקיעה רבות ברחפנים, VR ו-IoT. אך לאור ההיסטוריה של הרכישות של אינטל ומאמציה להתרחב מעבר ל-PC ולמעבדים לשרתים, על מנכ"ל אינטל יהיה להוכיח, שהמתנגדים טועים.

הערת מערכת: אשר למובילאיי, מניית החברה זינקה ב-28.2%. זה האקזיט הגדול ביותר בתולדות המדינה, שיהפוך את המייסדים למיליארדרים, את העובדים למיליונרים ויכניס לקופת המדינה מיליארדי ש"ח במיסים שעשויים להוביל להפחתת מיסים לתושבי המדינה. אכן גאווה להייטק הישראל: מהצד של ישראל זו תעודת כבוד שאינטל מביעה אמון בטכנולוגיה ישראלית ורוכשת חברה ישראלית בסכום עתק והעיסקה משביחה את המוניטין של המדינה כמקור להשקעות בתחום ההייטק. יש להעיר,  שחטיבת הנהיגה האוטונומית של אינטל תשולב לתוך מובילאיי ולא להפך והפעילות תישאר בארץ. בנוסף, הרכישה תאיץ את ההתקדמות הטכנולוגית לעידן המכונית האוטונומית, שעפ"י מובילאיי הצפי לכך הוא בעוד 5 שנים.

עדכון 8.8.17: הרכישה הושלמה רשמית היום.
 
 



 



 
 
Bookmark and Share