Telecom News - האם אגף הרישוי החדש במשרד התקשורת קרס כבר בתחילת דרכו?

האם אגף הרישוי החדש במשרד התקשורת קרס כבר בתחילת דרכו?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> האם אגף הרישוי החדש במשרד התקשורת קרס כבר בתחילת דרכו?
שוב חזרו התלונות הקשות של יבואנים של ציוד אלחוט וסלולר ש"אין עם מי לדבר" וכל כלי הקשר לאגף הרישוי החדש במשרד התקשורת (שנולד כדי לפתור את הבעיות של אישורי הייבוא), קרסו. משרד התקשורת מסרב להגיב. די ברור למה. 
מאת: אבי וייס, 22.3.17, 09:44גדעון שטרית

בתקופת כהונתו של אבי ברגר כמנכ"ל משרד התקשורת, נושא מתן השירות ע"י משרד התקשורת ליבואנים של ציוד תקשורת אלחוטי הגיע לפיצוץ, וחשפנו זאת בהרחבה בכמה מאמרים חריפים ביותר (למשל: כאן, כאן, כאן וכאן). העסק הזה פשוט קרס. 

המנכ"ל הנוכחי, שלמה פילבר, הבטיח לתקן את הבעיה החמורה הזו ולצורך כך (במסגרת "השינוי הארגוני") הקים אגף חדש, אגף רישוי, שקלט לתוכו גם את עובדי תחום הרישוי של ציוד קווי, שתפקד יפה כל השנים באגף ההנדסה, וגם את תחום הציוד האלחוטי, שלא תפקד כל השנים האחרונות, מאגף הספקטרום.

בראש האגף החדש הועמד גדעון שטרית (בתמונה מימין), מי שהיה יד ימינו של שמילה מימון באגף הפיקוח (שמילה קודם לתפקיד משנה למנכ"ל וראש מנהל הנדסה החדש). המינוי של גדעון שטרית היה התקווה לשיפור השירות לציבור (בעיקר הכוונה ליבואנים של ציוד אלחוטי).

אולם, כיום, כ-4 חודשים לאחר הקמת האגף החדש, מתברר, ששום דבר לא מתפקד. חזרנו לימים הקשים של אבי ברגר. לכן, שלחתי בדחיפות את השאלה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"בימים האחרונים קיבלתי כבר 2 פניות של יבואנים שונים (ובלתי תלויים זה בזה, כל אחד עוסק בתחום אחר) כנגד אגף הרישוי במשרד התקשורת – תחום היבוא האלחוטי ובכלל זה:
1. הפקס רוב הזמן מקולקל וגם אם תקין - לא עונים.
2. בטלפון מקבלים תשובות בוטות (במיוחד הזכירו את SK שעונה ממש לא יפה וגם בבוטות, AP שמתחמק מלענות).
3. המייל שפורסם באתר – לא עונים לפניות.
4. כשבאים אישית לקבלת קהל בשעות, שפורסמו באתר, לא ניתן להיכנס וגם [אם מצליחים להיכנס] לא מקבלים שום מענה.
5. מערכת "מסלול", שאנשים מבקשים להשתמש בה לייבוא (כמו בכל מערכות הייבוא הקיימות בישראל), מקבלים מענה מאנשי המשרד, שרק במחצית 2018 זה [אולי] יפעל...
האם האגף החדש של הרישוי בראשותו של גדעון שטרית, התמוטט וקרס כבר בתחילת דרכו?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. די ברור למה. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 

כך, כ-4 חודשים אחרי יישום סדרת התרגילים של "השינוי הארגוני", אין במשרד התקשורת סמנכ"ל פיקוח (שמילה טרם פינה התפקיד ולא מונה מחליף), אין סמנכ"ל לכלכלה (יש ממלא מקום זמני), אין יועצת משפטית (יש ממלאת מקום זמנית), אין סמנכ"ל דואר (יש רק ממלא מקום), והאגף החדש לרישוי לא מתפקד. השימוע המבדר אודות "שיפור הרגולציה וצמצום הבירוקרטיה במשרד התקשורת" - נראה שנגנז... מהודעת ההתפארות של המנכ"ל (שלמה פילבר) אודות השינוי הארגוני (כאן), לא נשאר דבר. כמעט הכל קרס. 

כך, גדעון שטרית עסוק כיום בהפרטת הפיקוח על חברות התקשורת כפי שחשפנו כאן. על אתר האינטרנט של המשרד חבל לבזבז מילים מיותרות. אפילו הבחירות לוועד העובדים קרסו. ומה עושה המנכ"ל שלמה פילבר? שקוע עד צוואר בבוץ של "רשות השידור  - התאגיד - כאן" (בדיוק כפי שצפיתי, כשגלעד ארדן "בישל את הדייסה" הזו). בקרוב המנכ"ל יהיה שקוע בצרה יותר גדולה (מבקר המדינה). מה יהיה עם השירות לציבור? את הציבור, זה לא חדש, "לא סופרים ממטר". 

 



 
 
Bookmark and Share