Telecom News - התנועה לזכויות דיגיטליות: הדיון החפוז היום בכנסת על מאגר ביומטרי-מחטף

התנועה לזכויות דיגיטליות: הדיון החפוז היום בכנסת על מאגר ביומטרי-מחטף

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> התנועה לזכויות דיגיטליות: הדיון החפוז היום בכנסת על מאגר ביומטרי-מחטף
התנועה לזכויות דיגיטליות: הדיון החפוז היום אחה"צ בכנסת על המאגר הביומטרי הוא מחטף
מאת: מערכת Telecom News, 22.3.17, 16:49ביומטרי
 
התנועה לזכויות דיגיטליות: מדובר בעוד ביזיון בשרשרת המחדלים של המאגר הביומטרי.
 
תגובת התנועה לזכויות דיגיטליות לגבי ההחלטה להעביר כבר היום את התקנות למאגר הביומטרי בדיון החפוז בוועדת המדע והטכנולוגיה, וההזמנה להצבעה על אותן התקנות, שהופצה לפני כשעה:
 
עו"ד יהונתן קלינגר, היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות: "היום, ביום האחרון של מושב הכנסת, נזכרו במשרד הפנים להעביר את התקנות בצורה דחופה. לא רק ששלחו הזמנה לדיון יום לפני קיומו, ולא אפשרו לאף אחד ללמוד את התקנות ולהתכונן, אלא שגם הוציאו הזמנה נוספת לדיון להצבעה על התקנות בשעה 16:15, בניגוד מוחלט לנהלים.
 
בכל פעם מביאים להצבעה דברים ברגע האחרון במאגר הביומטרי, וכאשר שואלים מדוע, אזי לא מקבלים סיבה. את הפיילוט האריכו כל פעם ביום האחרון כי "לא היה זמן" ולכן לא אפשרו להבין את התוצאות. את התיקון לחוק חוקקו בחטף כיוון שהפיילוט היה אמור להיגמר ב-28 לפברואר והיה צריך להעביר את החוק מהר.
 
בזכות אותה נחפזות הכנסת נאלצה להישאר עם חוק לא טוב, שמכיל שגיאות מהותיות, שלא ניתנות לתיקון ללא חקיקה נוספת. אנו מבקשים מהשר לעצור את הפארסה הזו ולהפסיק את המאגר הביומטרי".

עדכון: אושרו התקנות של המאגר הביומטרי. הן תיכנסנה לתוקף החל מ -1.6.17. מי שלא יתן טביעת אצבע אלא רק צילום פנים, דרכונו יהיה בתוקף ל-5 שנים במקום 10. יש לציין, שמערך ההסברה של משרד הפנים לא ימסור מידע על סיכוני אבטחת מידע הכרוכים במתן מידע ביומטרי לאחסון במאגר. יש לציין, שמחיקה מהמאגר של טביעת אצבע תיעשה תוך 48 שעות מבקשת האזרח. עותק הגיבוי של הטביעה ימחק תוך 90 יום.



 
 
Bookmark and Share