Telecom News - נרשם פטנט על מערכת העברת שליטה בין נהג למכונית אוטונומית לפי סיכון

נרשם פטנט על מערכת העברת שליטה בין נהג למכונית אוטונומית לפי סיכון

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> נרשם פטנט על מערכת העברת שליטה בין נהג למכונית אוטונומית לפי סיכון
נרשם פטנט על מערכת העברת שליטה ברכב בין נהג למכונית אוטונומית לפי הסיכון בדרך
מאת: מערכת Telecom News, 3.4.17, 07:50פטנט

נבנה מודל עיבוד קוגניטיבי וטכניקות המשלבות חיישנים ובינה מלאכותית כדי לקבוע באופן דינמי את פוטנציאל בעיות הבטיחות הניצבות בפני המכונית ולהחליט האם לתת למכונית לנהל את עצמה או להעביר את השליטה לידי הנהג.

IBM רשמה פטנט על מערכת למידת מכונה המסוגלת להעביר באופן דינמי את השליטה במכונית אוטונומית, בין נהג אנושי לבין מעבד שליטה המשולב במכונית עצמה, בכל מקרה של סכנה פוטנציאלית, תוך הצגת אמצעי הביטחון המסוגל לסייע במניעת תאונות.

חוקרי יבמ פיתחו את המערכת, עליה רשמו פטנט, על בסיס ההבנה הקיימת לגבי האופן שבו מתבצע תהליך הקוגניציה והתגובה בסביבה הביולוגית של המוח האנושי. הרקע אותו הביאו חוקרים אלה, בתחום הבינה החישובית, הוביל לבניית מודל עיבוד קוגניטיבי וטכניקות המשלבות חיישנים ובינה מלאכותית, כדי לקבוע באופן דינמי את פוטנציאל בעיות הבטיחות הניצבות בפני המכונית ולהחליט האם לתת למכונית לנהל את עצמה, או להעביר את השליטה לידי הנהג.

כך, למשל, כאשר מכונית אוטונומית חווה בעיה תפעולית, כמו מערכת בלימה בלתי תקינה, תנאי ראות ירודים או שיבושים בדרך, עשויה המערכת לשקול האם להותיר את הנהיגה בידי הנהג או להעבירה אוטומטית לשליטה עצמית, בשל יכולתה של המערכת האוטונומית לטפל טוב יותר במצב החריג (U.S. Patent #9,566,986: Controlling driving modes of self-driving vehicles).

ד"ר אסף עדי, מנהל בכיר בתחום ה-IoT והמחשוב הלביש במעבדת המחקר של IBM בחיפה: "התקשורת בין הנהג לרכב היא דו כיוונית. כך, שאם הרכב מבחין, שהנהג עייף או שהדרך הצפויה בשעה הקרובה היא מונוטונית, יציע הרכב לנהג לשלב מערכות אוטונומיות או חצי אוטונומיות )כגון בקרת שיוט) ולשנות את סביבת הנהיגה )שינוי מוזיקה, טמפרטורה, תאורה) כדי להקל עליו וליצור סביבת נהיגה בטוחה יותר.

אותן טכנולוגיות המפותחות אצלנו בחיפה מזהות את מצב הנהג ומהוות תשתית טכנולוגית לשיתופי פעולה בין IBM  ל-Olli, פרויקט הרכב האוטונומי ו-BMW, תוך יצירת סביבת נהיגה אינטואיטיבית ואישית יותר".

המצאות אחרות של החברה מתמקדות בסיוע למכוניות אוטונומיות לצפות טוב יותר ולהגיב נכון יותר לפעולות של נהגים אנושיים.

כך, למשל, בפטנט "מודל אוטומטי של נהגים לשילוב של מכוניות נהוגות ע"י בני אדם ברשת מכוניות אוטונומיות" (U.S. Patent #9,361,409: Automatic driver modeling for integration of human-controlled vehicles into an autonomous vehicle network), מתארים חוקרי החברה מערכת למידת מכונה הבונה מודל של טכניקות נהיגה אנושית. ההמצאה משתמשת בממשק אחיד, שמאפשר למכוניות אוטונומיות לתקשר זו עם זו, ללמוד ולהבין טוב יותר כיצד לתקשר עם נהגים אנושיים, ככל שהמודל הופך מודע יותר ולומד באופן מעמיק יותר.
 



 
 
Bookmark and Share