Telecom News - ממי וכיצד מגיע מספר הטלפון הפרטי שלנו לספקי הספאם שמטרידים אותנו?

ממי וכיצד מגיע מספר הטלפון הפרטי שלנו לספקי הספאם שמטרידים אותנו?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> ממי וכיצד מגיע מספר הטלפון הפרטי שלנו לספקי הספאם שמטרידים אותנו?
בלעדי: סיני ליבל ("מגן הצרכנים") "מרים את המסך" מאחורי השיטה לקבלת מידע פרטי שלכם כולל המספר הטלפוני הסלולרי והקווי שלכם והעברתו למפרסמים, כדי שינסו למכור לכם מוצרים או שירותים בטלפון. סיני הגיש תביעה כדי לנסות ולעצור את התרגיל של הפיכת המידע האישי שלכם והמספר הטלפוני שלכם לספאם "בהסכמת המנוי". בנוסף, איך כל זה קשור לצמרת משרד התקשורת?
מאת: אבי וייס, 6.4.17, 07:57סיני ליבל

סיני ליבל (בתמונה), הגיש תביעה (הנמצאת כאן, למתעניינים), נגד חברת הביטוח הענקית AIG, תביעה על סך 5 ש"ח (כדי להדגיש בפני בית המשפט, שהנזק שנגרם לסיני ליבל הוא אפסי, אבל אפשר לעצור את התופעה החמורה הזו, שגם סותרת את החוק).

סיני מקווה, שהחלטת בית המשפט תוכל למנוע ממאות אלפי אזרחים בישראל לקבל כל יום שיחות ספאם טלפוניות מספקים שונים, שמנסים למכור להם מוצרים ושירותים שונים, שיחות טלפוניות, שמקורן בשיטה, שסיני ליבל חושף בתביעתו. השיטה הזו הובילה לכך, שמידע פרטי ואפילו חסוי, לרבות מספרי הטלפון של אזרחי ישראל - הפכו להפקר, הכל כדי לעשות מזה כסף לצרכי ספאם טלפוני. 

התרגיל, שסיני ליבל חושף בתביעתו, שהוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות בת"א, נמצא בתמלול של תחילת שיחה (כל שיחה), שמתבצעת למוקד של AIG, כמופיע בתצלום כאן:
תמלולההקלטה

דהיינו: בעצם ההתקשרות למוקד השירות של חברת הביטוח, המתקשר "מסכים", שכל מידע (פרטי, עסקי, רפואי וכיו"ב), לרבות מספר הטלפון שלו, יימסר ל"נותני שירותים", בלי כל הגבלה.

את תגובת AIG לתביעה לא הצלחנו לקבל. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

במקביל וללא כל קשר (כרגע), אחד מקוראינו הפנה את תשומת ליבנו, שיש אתר פייסבוק, שניסה להילחם בספאם הטלפוני (כאן), אבל החלק היותר מעניין באתר הפייסבוק הזה הוא לינק  המצוי בו לתביעה, שנמצאת כאן, בעניין ספאם טלפוני.

לא ידוע לי מה עלה בגורל התביעה הזו, אבל מה שמעניין בה הוא: איך היא מובילה היישר ללשכת סמנכ"ל ספקטרום במשרד התקשורת (נתי שוברט), שסיים במסגרת "השינוי הארגוני" בינואר 2017 את תפקידו וראש הלשכה שלו (שהבן שלה הוא נתבע מרכזי בתביעה הזו ובן הזוג הקבוע שלה גם כן ברשימת הנתבעים), אותה ראש לשכה של נתי שוברט עברה במסגרת "השינוי הארגוני" לאגף הרישוי החדש (והכושל) בניהולו של גדעון שטרית.  

למי שהספיק לשכוח, חשפנו פרשה חמורה ומוזרה ביותר בלשכה של נתי שוברט, מלווה בשקרים וטיוחים מכאן ועד הודעה חדשה (כמפורט כאן וכאן). הכל בגיבוי של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. וזו הייתה פרשה שנייה שקשורה בלשכה של נתי שוברט (הפרשה שקדמה לה הייתה ספאם סלולרי במסרונים). 

למה אני מזכיר כאן שוב את "פרשת שועל הקלטות" והשקרים והטיוחים, שצמרת משרד התקשורת בנתה סביב הסיפור הזה? כי בתביעה שיש באתר בפייסבוק הנלחם בספאם, יש פסקה מאוד מעניינת, שתצלומה מובא כאן: 
תצלום מהתביעה הקודמת

דהיינו: הנתבעים בהפצת ספאם טלפוני טענו, שיש להם אישור של משרד התקשורת לשירות "זיהוי מספר חסוי", זה השירות, שקדם ל"שועל הקלטות"... בחנות האפליקציות של אפל הבעלים והמפתחת של "שועל הקלטות" המאוד פופולרית היא Orly Saban, ראש הלשכה לשעבר של נתי שוברט וכיום באגף הרישוי החדש, כלומר האפליקציה הזו שייכת (לכאורה) למשרד התקשורת...

כלומר,  מהצילום הנ"ל מסתבר, שצמרת משרד התקשורת היא העומדת מאחורי פרשיות של ספאם טלפוני, שסיני ליבל כעת מנסה לעצור בתביעתו החדשה.

תזכורת נוספת למי שהספיק לשכוח, בתביעה הקודמת של סיני ליבל בעניין החזרת הסים ללקוחות סלקום הנוטשים את סלקום, כבר הוכח על ידו (כמפורט כאן וכאן), שצמרת משרד התקשורת משקרת בלי בושה וניצבת נגד האינטרסים הצרכניים. הנושא הזה נמצא כעת בחקירה, לאור התלונות, שהגיש סיני ליבל נגד מנכ"ל משרד התקשורת, היועצת המשפטית של משרד התקשורת (לשעבר) וממלאת מקום היועצת המשפטית של משרד התקשורת בהווה.

לאור הצילום הנ"ל, לא אתפלא אם התביעה החדשה של סיני, תוביל בהמשך הבירורים גם לצמרת משרד התקשורת, שנתנה אולי את ידה (אולי בהסכמה שבשתיקה), לתעלול הטלפוני החדש הזה, לקבל את הסכמת המתקשרים בעצם החיוג שלהם, שכל המידע שהם מדברים אודותיו עם המוקד אליו חייגו, לרבות מספר הטלפון שלהם, יוקלט, יישמר, ייאגר ויועבר ל"נותני שירותים", בניגוד לחוק התקשורת. ממש כמו באמריקה... 

 
SPAM

 



 
 
Bookmark and Share