Telecom News - קומקאסט (Comcast) ספקית הכבלים הענקית מארה"ב מפתיעה את השוק

קומקאסט (Comcast) ספקית הכבלים הענקית מארה"ב מפתיעה את השוק

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> קומקאסט (Comcast) ספקית הכבלים הענקית מארה"ב מפתיעה את השוק
קומקאסט (Comcast) ספקית הכבלים הענקית מארה"ב (עם 22.5 מיליון לקוחות טלוויזיה ו-24.7 מיליון לקוחות פס רחב) מפתיעה את השוק בחבילה מרובעת חדשה: ב-45 דולרים לחודש מקבלים הכל ללא הגבלה (טלוויזיה, סלולר וגלישה סלולרית).
מאת: מערכת Telecom News, 7.4.17, 00:45XFINITY

ספקית שירותי הכבלים הענקית מארה"ב: קומקאסט (Comcast) הייתה הראשונה בכמה תחומים בארה"ב. למשל, כבר במחצית 2015 השיקה (כאן) חיבור פס רחב של 2 גיגה סימטרי ב-15 ערים ללקוחותיה הפרטיים ו-10 גיגה סימטרי ללקוחותיה העסקיים הקטנים והבינוניים (הלקוחות העסקיים הגדולים קיבלו 100 גיגה). כעבור כמה חודשים השיקה קומקאסט (כאן) בכמה ערים שירות ניסיוני של 10 גיגה לכל לקוחותיה (גם הפרטיים).

קומקאסט הייתה הראשונה לפרוס רשת WiFi ארצית ללקוחותיה ופרסה עד היום מעל ל-16 מיליון בסיסי שידור (HotSpots) ברחבי ארה"ב.

שירות הטלוויזיה המתקדם שלה תחת שם המותג Xfinity, היה הראשון (כבר ב-2015), שתמך ב-WebRTC ובהמשך המערכת תומכת גם ב-Docsis 3.1 בפריסה ארצית שתושלם ב-2018 ב-39 מדינות בארה"ב. קומקאסט מתגאה (כאן) בכך, שהיא עולה על המתחרות העיקריות שלה בתחום שירותי הטלוויזיה ובראשן AT&T. אגב, שירות נטפליקס הוא חלק מ-Xfinity. ללקוחות קומקאסט יש גישה ל-69 אלף סרטים ב-VOD (כפליים מהכמות שיש ב-HOT ופי 3 מהכמות שיש ב-YES אצלנו), מהם 39 אלף סרטים זמינים לגרסה הסלולרית של קומקאסט VOD. המערכת הטלוויזיונית של קומקאסט נשלטת בקול (בקולו של המשתמש), שירות שהחל קצת לפני שאמזון המציאה את אלכסה... אל תנסו לחפש שירותים כאלו אצלנו כאן בישראל...

מבין חברות התקשורת בעולם, שהחלו ליישם IPv6 ברשת שלהן, מובילה חברת Comcast Cable, שמעל ל-50% מתעבורת האינטרנט שלה היא ב-IPv6. בישראל לא שמעו על דברים כאלו. 

כעת, יוצאת קומקאסט בחבילה מרובעת חדשה של Xfinity ב-45 דולרים לחודש ללא כל הגבלה בכל השימושים (טלוויזיה, סלולר שיחות ומסרונים, גלישה סלולרית), עד ל-5 קווים למשפחה, או חבילה של 12 דולרים לחודש עבור כל גיגה גלישה (ושאר השירותים ללא הגבלה).

השירות הנייד המרובע החדש, שממותג תחת השם Xfinity Mobile, מסופק כ-MVNO של קומקאסט על הרשת הסלולרית 4G של ורייזון (Verizon), שהיא ספק הבזק השני בגודלו בארה"ב אחרי AT&T, חברה שיש לה אגב שירות כבלים מתחרה בקומקאסט, שנקרא FiOS עם 4.6 מיליון לקוחות.

בכל מקום שיש WiFi של קומקאסט, הלקוחות של השירות המרובע יקבלו את כל השירותים (כולל הסלולריים) על רשת ה-WiFi, ובמקום שאין WiFi, הלקוחות ינדדו אוטומטית לרשת הסלולר של ורייזון.

קומקאסט מקווה "לחטוף" בשנתיים-שלוש הקרובות בין 8 ל- 10 מיליון לקוחות מחברות הסלולר הוותיקות, שיעברו לשירות המרובע שלה, שמוצע כעת במחיר, ששום חברה בארה"ב לא יכולה כיום להתחרות בו, מבחינת עושר השירותים שיש בו והעובדה, ש"הכל כלול" ו"ללא הגבלה".

מגבלות לשירות החדש:
  • בשלב זה, השירות מוצע רק ללקוחות הקיימים של קומקאסט. 
  • המחיר של 45 דולרים לחודש ניתן רק למי שהוא לקוח של קומקאסט לחבילה היקרה שלה Xfinity X1. מי שאינו לקוח של החבילה הזו והוא לקוח של קומקאסט בכל חבילה אחרת, ישלם 65 דולרים לחודש ל"קו מרובע". 
  • השירות מוגבל כעת רק לאייפונים החדשים של השנתיים האחרונות ולמכשירי אנדרואיד חדשים של סמסונג ו-LG. מכשירים נוספים יצטרפו לרשימה רק לאחר שיעברו בדיקות ע"י קומקאסט. אפשר לרכוש מכשירי סלולר מתאימים מקומקאסט, או להגיע אליה עם מכשירים מאושרים "לא נעולים", והם יינעלו ע"י קומקאסט, כדי לאפשר (כך היא טוענת) את הנדידה החלקה של לקוחות השירות המרובע בין הרשת הסלולרית של ורייזון לרשת ה-WiFi של קומקאסט.
Comcast



 
 
Bookmark and Share