Telecom News - אפליקציות מובייל לאן?

אפליקציות מובייל לאן?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> אפליקציות מובייל לאן?
אפליקציות מובייל לאן?
 מאת: ישי טנצר, 18.4.17, 17:03ישי טנצר
 
במה שונות אפליקציות מובייל מווב? ההזדמנויות למימושים חדשים, שלא אפשריים בדפדפן, הן רבות.
 
לפני כעשור זכינו לראות פריצה ועליה של סוג חדש של תוכנות - אפליקציות לסמארטפונים. ההשקה של האייפון יצרה שוק חדש לגמרי, שגדל בקצב מטורף עם הצטרפות האנדרואיד לתחרות. עכשיו עשור אחרי, ראוי לעצור לרגע כדי לבחון את התחום ולנסות לנחש כיווני המשך.
 
מהן בעצם אפליקציות מובייל? במה הם שונים מווב? האם שווה לפתח אתר מותאם או אפליקציה? אלו השאלות, שאני מקבל שוב ושוב מלקוחות. יש הרבה תשובות "נכונות" לשאלות אלו, אבל אני רוצה להציע כיוון מחשבה חדש.
 
האמת היא, שאין הרבה שוני היום בין אפלקציות לווב. המטרה של רובן היא לספק מידע ולאפשר לבצע פעולות (קניות,הזמנת כרטיסים ועוד) גם דרך הדפדפן וגם דרך הסמארטפון.
 
יוצא מכך, שאפליקציות רבות פשוט מעתיקות את הפונקציונליות של אתר הווב ומתאימות אותה לשימוש על גבי הסמארטפון. כיום משתמש יכול לבצע את אותן פעולות בין אם הוא מול מחשב או בדרך עם הסמארטפון שלו.
 
זהו הישג מאוד משמעותי, שגרם לשינוי מהותי באורח חיים ודפוסי התנהגות, אבל אין בו חדשנות פורצת דרך.
 
האם זה אמור להפתיע? ממש לא. רוב ההמצאות החשובות החלו את דרכן מתוך הישענות על עקרונות ידועים וניסיון ליישם ולהתאים אותן לתחום חדש. הרכבים הראשונים הזכירו עגלות סוסים רק עם מנוע במקום סוס, המקלדות נלקחו מעולם מכונות הכתיבה (לכן רובינו משתמשים בפריסת מקשים שהיא לא אופטימלית להקלדה) ועוד.
 
החדשנות האמיתית מגיעה בדרך כלל בגלים מאוחרים יותר, כאשר היוצרים מצליחים להתנתק מעקרונות העבר ולהתחיל לחשוב בקטגוריות חדשות לגמרי. אז נוצרים עקרונות ושימושים המתאימים ליכולות האמתיות של ההמצאה ולא מוגבלים ע"י תחומים, שכבר לא רלוונטיים.
 
באשר לעולם המובייל, עד היום רוב האפליקציות פשוט התאימו את הצגת המידע למסך קטן יותר, לניווט והזנת תוכן בעזרת מסך מגע במקום מקלדת ועכבר. כלומר, התאמה של עולם הווב למכשיר מובייל. דרך אגב, בשימוש זה באמת אין הרבה הבדל בין אתר המותאם למובייל לאפליקציית מובייל.
 
בהמשך התחילו להופיע אפליקציות, שעושות שימוש בחומרה של הסמארטפון, שאין לה מקבילה במחשב, שימוש במצלמה וGPS- של הסמארטפון. זה גרם ליצירת גל שלם של אפליקציות מובייל, שאין להם מקבילה בווב (או שהיא הופיעה מאוחר יותר בתור השלמה).
 
אני מאמין, שזו רק התחלה. עד עכשיו רוב האפליקציות האלו עושות שימוש קונבנציונלי ביכולות אלו בלי לחשוב על שימושים מורכבים יותר.
 
למשל, השימוש השגרתי במצלמה זה לצלם תמונות. אולם, מצלמה של סמארטפון מאפשרת גם לנתח צ'קים בנקאים, לסרוק מסמכים, לנתח טקסט ולשמש כגורם מתריע מפני תאונות בנהיגה. כנ"ל לגבי שימוש במסך מגע לחתימה דיגיטלית ועוד הרבה דברים אחרים. כל הדוגמאות הנ"ל כבר מיושמות ע"י אפליקציות קיימות.
 
אולם, ההזדמנויות למימושים חדשים, שלא אפשריים בדפדפן, הן רבות.
 
תחשבו אילו יכולות נפתחות בתחום של מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) ברגע שמכניסים את הסמארטפון למשקפיים ייעודיות כגון Google Day Dream.
 
זאת אחת הסיבות, שהטרנד של צ'אט בוטים צומח בצורה מטורפת. יש כאן ניצול של אפליקציות מובייל של המסנג'רים כפלטפורמות, שמכילות יכולות צילום,GPS  ועוד  יכולות רבות אחרות כדי להביא שימושים חדשים לעולם הצ'אט הישן. אפשר לראות את המסנג'רים והצ'אט בוטים כגשר המחבר בין ווב למובייל.
 
לכן, אם אתם באמת רוצים לחדש בעולם המובייל, נסו להתנתק ממה שקיים, חשבו על הצרכים של המשתמשים ואיך אפשר לממש אותם בצורה חדשנית בעזרת היכולות של הטכנולוגיה.
 
מאת : ישי טנצר, אפריל 2017.
מנכ"ל   Initech Software services


 
אפליקציות מובייל



 
 
Bookmark and Share