Telecom News - משרד התקשורת אישר לפלאפון להפעיל רשת דור 4.5. רשת CDMA תיסגר

משרד התקשורת אישר לפלאפון להפעיל רשת דור 4.5. רשת CDMA תיסגר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת אישר לפלאפון להפעיל רשת דור 4.5. רשת CDMA תיסגר
משרד התקשורת אישר לפלאפון להפעיל רשת דור 4.5. רשת CDMA תיסגר
מאת: מערכת Telecom News, 23.4.17, 15:34LTE 4.5

החברה תתחיל לפרוס בקרוב רשת דור 4.5 בטכנולוגיית LTE ADVANCED במתווה של איחוד תדרים.  במקביל, תוקדם סגירת רשת ה-CDMA והחברה תודיע ללקוחות הרלוונטיים מתי יחל תהליך החלפת הציוד הישן וכיצד יתבצע. 
 
משרד התקשורת אישר לפלאפון להפעיל רשת דור רביעי בטכנולוגיית A-,LTE שתאפשר לה לחבר רצועות תדרים ולספק ללקוחותיה מהירות גלישה גבוהה יותר.
 
בפלאפון מסיימים כעת את ההכנות האחרונות של תוכנית הפריסה כדי להתחיל בהקדם האפשרי. החברה תתחיל בקרוב בעבודת התאמת הרשת.
 
אישור משרד התקשורת, שניתן לחברה, הוא, למעשה, אישור הנדסי, שמאפשר לפלאפון לבצע איחוד רצועות תדרים (carrier aggregation) בין תדרי 1800 מגה הרץ (15 מגה הרץ ממכרזי התדרים + 5 מגה הרץ שנשמרו עבור הפלסטינים ושהחברה מקבלת אותם כעת בהסדר זמני) עם התדר הנמוך בתחום 850 מגה הרץ (החברה ויתרה על 1 מגה הרץ בתחום זה עבור מ"י) וכן עם תחום 2100 מגה הרץ לצורך הפעלת A-LTE. בפועל הדבר יביא להגדלת רוחב הפס הכולל המוצע למנוי, מה שיאפשר מהירות גלישה גבוהה יותר ללקוחות. חיבור עם תדר נמוך יאפשר כיסוי וחדירה טובים יותר לתוך מבנים של קצבי גלישה מהירים.
 
בתוך כך, פלאפון סיכמה עם משרד התקשורת על סגירת רשת ה-CDMA עד לתאריך 30.7.17. רשת ה-CDMA מצויה בסוף דרכה הטכנולוגית, במצב של "END OF LIFE" עפ"י המינוח המקצועי, והתנועה בה הפכה למינימלית. ברוב המדינות בעולם, שבהן פעלה רשת ה- CDMA, היא כבר נסגרה או צפויה להיסגר. סגירת הרשת תשפיע על חלק מהלקוחות,  שעדיין מחזיקים במכשירים הפועלים בטכנולוגיית CDMA.
 
פלאפון תחליף ללקוחות הזכאים את הציוד הישן בציוד עדכני יותר. כך, שיוכלו ליהנות משירותים מתקדמים ברשת פלאפון. רשתות ה-UMTS וה-LTE (דור 4) מאפשרות שירותים מתקדמים ללקוחות החברה, ופלאפון חפצה, שכל לקוחותיה יוכלו ליהנות מהם. החברה תודיע ללקוחות הרלוונטיים במגוון דרכים מתי יחל תהליך ההחלפה וכיצד יתבצע.  עיתוי סגירת רשת ה- CDMA בפלאפון הוקדם לבקשת משרד התקשורת ונקבע בתיאום עמו.

הערות המערכת
  • הודעת משרד התקשורת (כאן) וגם הודעת פלאפון אינן מגלות את כל המציאות על התדרים של חברת פלאפון. מדובר בהמשך ההליכים הבלתי חוקיים של משרד התקשורת שפורסמו ונחשפו כאן בעניין האישורים לפרטנר להפעיל LTE-A, ולהצהרה קודמת של פלאפון, שהיא בדרך לדור 5 (!) .  
  • בהודעת פלאפון הופיעה גם הפסקה הבאה [ציטוט]: רן גוראון, מנכ"ל פלאפון אמר היום כי "הרשת המתקדמת של פלאפון תמשיך ותהיה הרשת המהירה בישראל גם באמצעות  פריסת רשת דור 4.5 בזמן הקרוב. פלאפון תעניק ללקוחותיה את חוויית הגלישה הטובה והמהירה ביותר, עם הפנים קדימה לדור החמישי. פלאפון מתמקדת בסלולר, ותמשיך להשקיע ברשת ובטכנולוגיות נוספות לטובת לקוחותיה". כנראה, שהדבר היחיד, שהוא מדויק לחלוטין במשפט הזה, הוא שמו של מנכ"ל פלאפון, רן גוראון.
עצוב



 
 
Bookmark and Share