Telecom News - מחקר: רק 5% מהחברות הגדולות מוכנות לדרישות ה-IT בעידן הדיגיטלי

מחקר: רק 5% מהחברות הגדולות מוכנות לדרישות ה-IT בעידן הדיגיטלי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מחקר: רק 5% מהחברות הגדולות מוכנות לדרישות ה-IT בעידן הדיגיטלי
מחקר: רק 5% מהחברות הגדולות מוכנות להתמודדות עם דרישות ה-IT בעידן הדיגיטלי
מאת: מערכת ,Telecom News 24.4.17, 16:38
 
רוב המשיבים ב-1,000 ארגונים מעידים, שארגוניהם מפגרים מאחורי קבוצה קטנה ומובחרת של מתחרות, שפיצחו את קוד טרנספורמציית ה-IT, מה שהופך אותן למובילות בתחרות היום ושללא טרנספורמציה של ה-IT בארגון הם יחדלו מלהיות תחרותיים.
 
מחקר חדש, שערכה Enterprise Strategy Group (ESG) ב-Dell EMC חושף, שרוב מנהלי ה-IT הבכירים ומקבלי ההחלטות בחברות הגדולות, שנסקרו ברחבי העולם, סבורים,  שארגוניהם טרם אימצו באופן מלא את כל ההיבטים של השינויים הטכנולוגיים  הנחוצים כדי להישאר תחרותיים.
 
המחקר נערך בין התאריכים 9 בדצמבר 2016 ל-5 בינואר 2017, באמצעות סקר מבוסס רשת, שכלל 1,000 מנהלי IT בכירים, מנהלים מקבלי החלטות ואנשי צוות עם היכרות טובה של תקציבי ה-IT הנוכחיים והעתידיים של הארגון שלהם ועובדים המעורבים בתהליכי הרכש של התשתיות הארגוניות. מדגם המשיבים הגיע מארה"ב, ברזיל, בריטניה, גרמניה, צרפת, סין, יפן ואוסטרליה.
 
הטרנספורמציה הדיגיטלית הופכת לכוח המניע, שבגינו יותר ויותר ארגונים מעבירים את הצורך בשינוי בטכנולוגיות המידע (IT) לראש סדר העדיפויות שלהם. עם זאת, מהמחקר עולה, שעפ"י 95% מהמשיבים,  הארגון שלהם מצוי בפיגור מאחורי מתחרות, שכבר מיהרו ושינו את תשתיות ה-IT שלהן כדי להפוך לעסק דיגיטלי.
 
על סמך התשובות לסקר, 1,000 הארגונים, שנסקרו, התפלגו ל-4 שלבי הבשלות הבאים בתחום של שינויי ה-IT:
  • שלב 1 - שומר על הקיים (Legacy) (12%): הארגון לוקה בחסר ברוב (אם לא בכל) הממדים של טרנספורמציית ה-IT, שהוצגו במחקר של ה-.ESG
  • שלב 2 - מתעורר (42%): הארגון מראה התקדמות בטרנספורמציית ה-IT , אך כרגע הפריסה של טכנולוגיות מודרניות של מרכזי נתונים עדיין מזערית.
  • שלב 3 - מתפתח (41%): הארגון מראה מחויבות ל טרנספורמציית IT ויש לו כבר פריסה מתונה של טכנולוגיות מודרניות של מרכזי נתונים ושיטות חדשות לאספקת IT.
  • שלב 4 - השינוי הושלם (5%): הארגון מתקדם ביותר ביוזמות טרנספורמציית ה-IT שלו.
רוב המשיבים לסקר (71%) הסכימו, שמעבר לדיגיטל ב-IT יהיה חיוני לתחרותיות המתמשכת של העסק. מבין החברות בשלב הרביעי בו "השינוי הושלם", 85% מאמינות, שהארגון שלהן ממוצב בעמדה "חזקה מאוד" או "חזקה" להתחרות ולהצליח במהלך השנים הקרובות, לעומת 43% מהחברות, שרמת הבשלות בהן פחותה.
 
ארגונים, שבהם "השינוי הושלם", דיווחו על ההתקדמות הרבה ביותר במינוף משאבי ה-IT לצורך האצת החדשנות של מוצרים וזמן היציאה שלהם לשוק.
 
החברות הללו:
  •  עברו (96%) את יעדי ההכנסות בשנה האחרונה, יותר מפי 2 מהחברות הפחות בשלות;
  • בסבירות גבוהה פי 8 מהחברות הפחות בשלות, לדווח על יחסים של שיתוף פעולה טוב בין ה-IT לבין העסק;
  • הפגינו "התקדמות מצוינת" בהפעלת ה-IT כמרכז רווח, במקום כמרכז עלויות (סבירות גבוהה פי 7 מזו של החברות הפחות בשלות);
  • בסבירות גבוהה פי 7 בהשוואה לארגונים הפחות בשלים לראות ב-IT גורם מבדל ומקדם תחרותיות;
  • ממנפות משאבי IT כדי להאיץ חדשנות מוצרים וזמן יציאה לשוק (בסבירות גבוהה פי 6 בהשוואה לארגונים הפחות בשלים).
המחקר מצא כי:
  • 54% מכל המשיבים השתמשו בתשתית אחודה או אחודה מאוד ("היפר-אחודה") כדי לתמוך ביישומים;
  • 58% מכל המשיבים אימצו מערכות אחסון מסוג scale-out בהיקף כזה או אחר;
  • כ-50% מהמשיבים מחויבים לטכנולוגיות מוגדרות-תוכנה כאסטרטגיה ארוכת טווח וכבר החלו ליישם, להעריך או לתכנן טכנולוגיות מוגדרות תוכנה.
עפ"י ה-ESG, האימוץ של תהליכי IT מודרניים - כדוגמת יכולות אספקה בשירות עצמי, הרצת ה-IT כענן ציבורי ושימוש במתודולוגיות DevOps - יכול להיות מאפיין של חברה, שביצעה את השינויים בהצלחה.
 
המחקר מצא כי:
  • 26% מהארגונים המשיבים כבר מציעים יכולות שירות עצמי "נרחבות" או "מבוססות".
  • 65% מהארגונים המשיבים כבר השיגו התקדמות "מצוינת" או "מתקבלת על הדעת", שתאפשר להם לספק למשתמשי הקצה את אותם משאבי IT, שניתן לקבל מספקיות של ענן ציבורי.
  • 43% מהמשיבים מדווחים על אימוץ "נרחב" או "טוב" של עקרונות ונהלי עבודה רשמיים של .DevOps
לעתים קרובות אפשר לראות קורלציה בין טרנספורמציית ה-IT לבין קשרי עבודה שיתופיים ויעילים יותר בין ה-IT לבין העסק, ממצא, שאומת גם במחקר הנוכחי.
 
המחקר מצא כי:
  • 36% מארגוני ה-IT תוצאות הביצועים שלהם הוערכו באמצעות מקבלי ההחלטות בארגון אחת לחודש, ו-38% עברו הערכה על בסיס רבעוני.
  • ב-39% מהארגונים מנהל ה-IT הבכיר ביותר מדווח ישירות למנכ"ל.
דייוויד גולדן, נשיא Dell-EMC: "הממצאים הללו משקפים את העובדה, שהרוב הגדול של הלקוחות אומרים לנו, שהם צריכים למטב את התשתיות הקיימות שלהם, כדי שיוכלו למנף את ההזדמנויות הטמונות בעידן הדיגיטלי. .ולמרות זאת, המחקר מראה, שרוב המשיבים מעידים, שארגוניהם מפגרים מאחורי קבוצה קטנה ומובחרת של מתחרות, שפיצחו את קוד טרנספורמציית ה-IT, מה שהופך אותן למובילות בתחרות היום. ארגונים, שמקדמים את ההשקעות שלהם בטרנספורמציית ה-IT, מצליחים להתגבר על הקונפליקט בין ה-IT הוותיק (legacy) שלהם לבין יוזמות דיגיטליות, כדי לממש את מטרותיהם ובכך להאיץ את זמן היציאה לשוק ולשפר תחרותיות".
 
ג'ון מקנייט, סגן נשיא שירותי מחקר וניתוח בחברת Enterprise Strategy Group: "יותר ויותר חברות מסתמכות כיום על טכנולוגיה כדי לגדול ולהשתפר בכל היבטי העסק. למרות זאת, המחקר הנוכחי מצא, שארגוני 'IT שעברו את מלוא השינוי הנדרש, נמצאים עדיין במיעוט. החדשות הטובות הן, שאפשר להשיג יתרונות נכבדים מכל התקדמות,, שהיא בעקומת הבשלות, וניתן להשיג התקדמות כזו באמצעות חיקוי ההתנהגויות של אותם ארגונים, שכבר חוללו את השינוי".

המחקר המלא - כאן.

טרנספורמציה דיגיטלית
 
 



 
 
Bookmark and Share