Telecom News - הסיפור התמוה (והמקומם) של הטיפול בחובבי הרדיו בישראל

הסיפור התמוה (והמקומם) של הטיפול בחובבי הרדיו בישראל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הסיפור התמוה (והמקומם) של הטיפול בחובבי הרדיו בישראל
בלעדי: "הרמת מסך" מעל פינה כאוטית נוספת של הטיפול בתחום התדרים בישראל ורמת "השירות לציבור", שמספק משרד התקשורת הישראלי. לקרוא ולא להאמין. בדומה לטיפול הרשלני והבלתי חוקי בנושא LTE-A, כך נעשה טיפול רשלני גם לגבי חובבי הרדיו, שנפלו קורבן לציניות ולחוסר ההתחשבות בציבור מצד ראשי משרד התקשורת.
מאת: אבי וייס, 2.5.17, 18:32חובבי רדיו

בשבוע החולף חשפנו כאן בהרחבה כיצד משרד התקשורת הישראלי ניסה (בלא הצלחה יתרה) להסתיר את התהליכים הכאוטיים, השגויים והחשאיים, שהובילו לקביעת תדרים בצורה בלתי חוקית ובתחומי התדרים הלא נכונים (בתחום ה-1,800 מגהרץ), עבור שירותי LTE-A לפלאפון (וקודם לכן ל-PHI, השותפות באנטנות של פרטנר והוט-מובייל). 

כך, מנכ"ל משרד התקשורת יכול לצייץ בטוויטר, כאשר מלבד התאריך בסוף הציוץ ושמו של שלמה פילבר באנגלית בתחילת הציוץ, אין אפילו מילה אחת נכונה בכל הציוץ שלו (שכולל 21 מילים). זאת, מהמילה הראשונה ועד המילה האחרונה בציוץ. ההודעה המתקנת כביכול, שהוציא דובר משרד התקשורת (בציוץ) יומיים אחר כך, הייתה גרועה לא פחות מהציוץ של המנכ"ל. פשוט מדהים. 

למה זה קורה, פעם אחרי פעם?
כי אפשר לצפצף על החוק, לבצע ספינים על הציבור ולהחליט החלטות חשובות בעולם התקשורת, ללא כל שקיפות, ללא כל שימוע וללא התחשבות בצרכי הציבור ובמה שקורה בעולם המערבי או בכלל.

זה יכול להתרחש רק במקום בו אלה המקבלים את ההחלטות, שוכחים בשביל מה הם מקבלים משכורת וסמכויות. אז כדי שניזכר בשביל מה עובדי המדינה מקבלים משכורת, רכב צמוד וסמכויות לקבל החלטות, צילמתי את הסעיף הכי חשוב בחוק שירות המדינה והנה הצילום נמצא כאן ומדבר בעד עצמו:
הצהרת עובד מדינה

מה קרה לחובבי הרדיו?
בדומה לאוכלוסיות אחרות, שנזקקות לשירותי משרד התקשורת ולא מקבלות שום שירות (דוגמת יבואני ציוד אלחוטי), כך קרה לאוכלוסיה התלויה בפעילותה במשרד התקשורת, אוכלוסיית חובבי הרדיו.

בישראל יש כאלף בעלי רישיון של חובבי רדיו, מהם כ-400 פעילים ומשלמים דמי חבר שנתיים לאגודת חובבי הרדיו בישראל (יותר מכמות חברי "איגוד האינטרנט הישראלי", רק לצורך ההשוואה). 

בעקבות פנייה שקיבלתי במייל האדום, שלחתי להנהלת משרד התקשורת את השאלות הבאות:
"שלום רב,
1. מדוע תחום התדרים של 4 מטר (בתחום ה-70 מגהרץ) לא שוחרר לחובבי הרדיו (לדבריהם, צה"ל פינה את התחום הזה כבר לפני יותר מ-3 שנים)?
2. מדוע המשרד לא מנפק רישיונות לחובבי רדיו (בטענה שאין למשרד את הפלסטיקים להדפיס את הרישיון)?
3. מדוע מי שניגש לבחינות חובבי רדיו [במשרד התקשורת] לא מקבל בזמן סביר את התוצאות הבחינה, שהשתתף בה (לעיתים לא מעדכנים אותו במשך שנים)?"

תגובה לא קיבלתי (די ברור למה), לא שלא ניסיתי. אם אקבל התייחסות, אעדכן בהתאם.

כך, נחשפת עוד פינה של טיפול רשלני וחובבני בציבור ע"י משרד התקשורת הישראלי. מדובר בעוד מעשה חלם של משרד התקשורת בנושא תדרים, כאשר בחלקים גדולים של העולם, מזה שנים רבות, תחום ה- 4 מטר (70 מה"צ, שאושר כבר לפני שנים ע"י ה-ITU לאיזור 1 אליו ישראל שייכת), פתוח לשימוש חובבי רדיו. בישראל, צה"ל ויתר מזמן על התחום, אחרי שהבין את הסיבה להפרעות הרבות, שקיימות בתחום זה. אך משרד התקשורת בשלו. הכל חשאי וממודר. שקיפות אפס. שירות לציבור: מתחת לאפס. 
 
Chaos



 
 
Bookmark and Share