Telecom News - העתיד הדיגיטלי הוא חלק ממהפכת האינטרנט הבאה: איך מקדמים את החזון?

העתיד הדיגיטלי הוא חלק ממהפכת האינטרנט הבאה: איך מקדמים את החזון?

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> העתיד הדיגיטלי הוא חלק ממהפכת האינטרנט הבאה: איך מקדמים את החזון?
ממציא ה-WWW ב-1989 (Sir Tim Berners-Lee) קורא ליישם את הטרנספורמציה הדיגיטלית בכל מקום. חברת הטכנולוגיות הגדולה בעולם, שנולדה ממיזוג בין קבוצת Dell לקבוצת EMC, מתכנסת כדי לתת תשובה ברורה לשאלה: איך מבצעים את המעבר לעולם החדש, שאנו כבר בתוכו, עולם העננים, ה-IoT, הרובוטים האנושיים, התקשורת הניידת והחברתית והמכוניות האוטונומיות. האם בישראל אנו בתחילתה או בעיצומה של טרנספורמציה דיגיטלית והאם חזון ה-Startup Nation חילחל לכל שכבות השוק ולכל התעשיות? 
מאת: אבי וייס, 5.5.17, 08:30טים ברנרס-לי

סר טים ברנרס-לי (Sir Tim Berners-Lee), (בתמונה משמאל), מ"האבות המייסדים" של האינטרנט וממציא ה-WWW (ר"ת World Wide Web) יהיה אחד מהמרצים האורחים המרכזיים בכנס הענק של חברת Dell-EMC בשבוע הקרוב. 

טים ברנרס-ליי הוא מזה שנים חוקר ומרצה, כיום משמש כפרופסור בפקולטה למדעי האלקטרוניקה והמחשב באוניברסיטת Southhampton בבריטניה ודירקטור בארגון W3C (ר"ת: World Wide Web Consortium), ארגון אותו הקים ב-2007, כדי לקדם את הרעיון של אינטרנט נגיש וחופשי לכל האנושות על פני כדור הארץ, כיום, זה ארגון התקינה המרכזי לעולם האינטרנט ומוביל את כל החידושים של רשת האינטרנט. 

ב-1989, בהיותר חוקר במכון המחקר CERN בשוויץ, הגה את הרעיון של ה-WWW, ואחר כך גם פיתח את הרעיון והגשים אותו בעצמו (במו ידיו, בכתיבת הקוד והמסמכים הנלווים), והפיתוח הראשון הוצג על ידו בסוף 1990. ב-1993 הפיתוח הזה הוכרז ע"י CERN כפיתוח על בסיס קוד פתוח וחופשי לכל, וכך נולד לו האינטרנט כרשת קישור עולמית נגישה, אותה אני מכירים עד היום, רשת מבוססת על אותן עקרונות (שחוברו לפני 28 שנים) ע"י טים ברנס-לי: HTML, URL, HTTP ועוד. 

כיום, מוביל טים ברנס-לי את הקריאה לטרנספורמציה דיגיטלית בכל תחום, שהמשמעות של הטרנספורמציה הזו מבחינתו היא קודם כל צמצום פערים בעולם, בין אלה החיים ונגישים ליכולות המדהימות הקיימות באינטרנט, לאלה שלא נמצאים בעולם החדש הזה. בנוסף, הוא יוצא נגד כל הניסיונות ליישם צנזורה על האינטרנט ולהגביל את חופש הפעולה של המשתמשים ברשת. את תמצית החזון שלו אפשר לראות בסרטון בתחתית הכתבה. 

כנס Dell EMC World 2017, שיתקיים בארה"ב ב-8-11 למאי 2017, הוא הכנס העולמי
דל ו-EMC
הראשון, שייערך לאחר השלמת המיזוג, שמקורו ברכישת קבוצת EMC ע"י מייקל דל ושותפים נוספים (בנקי השקעות), מה שיצר את החברה הטכנולוגית הפרטית הגדולה בעולם

במיזוג, Dell Technologies משלבת, למעשה, את החוזקה שלה בפתרונות בשוק העסקים הקטנים ובקרב לקוחות בשוק ארגוני הביניים עד הגדולים, עם כוחה של קבוצת EMC בשוק הארגונים הגדולים והענקיים ובפתרונות וירטואליזציה וענן מתקדמים.

יצויין, שלחברה הממוזגת יש כמה מרכזי מו"פ גדולים בישראל ו-2 החברות רכשו כבר לא מעט חברות הזנק ישראליות בעשור האחרון (EMC לבדה רכשה 10 חברות ישראליות. סה"כ נרכשו 16 חברות הזנק ישראליות ע"י החברות בקבוצה הממוזגת Dell-EMC), וזה היה הגרעין להקמת מרכזי המו"פ הללו, שמובילים בפיתוחים חדשניים בתחומים מגוונים, החל מסייבר וכלה באחסון בפלאש ובענן. 

לכנס בארה"ב צפויים להגיע מעל ל-12 אלף איש מכ-100 מדינות בעולם, ונלווה אותו בדיווחים בזמן אמת. בכנס יהיו כ-400 מסלולי דיונים והרצאות, מהם כ-40 מסלולים המיועדים רק למנהלים בכירים בעולם ה-ICT, כ-30 מסלולים למפתחים, בעיקר מפתחים לעולם הענן ובגישת ה-DevOps, ויהיו מאות דוכנים של חברות מציגות, מסטארטאפים ועד חברות הענק ועוד.

תהיינה בכנס הכרזות רבות בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית, שהוא הנושא המעסיק הכי הרבה את המנהלים בכל רחבי העולם, בכל סוגי התעשיות, הארגונים והעסקים. ברור היום גם בתעשיות המסורתיות, שמשמעות הבחירה באי מעבר לעולם הדיגיטלי היא, שאין יכולת לשרוד למי שקיבל החלטה כזו, או שפשוט הוא התעלם מהמהפכה הדיגיטלית.

ההכרזות החדשות תהיינה מכל חברות הקבוצה הממוזגת לרבות החברות, שנשארו נפרדות בתוך הקבוצה ובכלל זה: RSA, Pivotal, VMware, VCE (EMC), Virtuestream ו-SecureWorks. 

מה קורה אצלנו בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית?
כיום, היקף השימוש בשירותי ענן בעסקים ברמת ה-SMB וה-SME במדינות המערב המובילות עבר את קו ה-70%. בישראל, השימוש בשירותי ענן במגזר העסקי לא עבר עדיין את קו ה-30% ובתחום שירותי תקשורת בענן, מדובר בפחות מ-10%. כך, שיש עוד המון עבודה לפנינו. 
 
למעשה, בישראל השימוש בשירותי ענן מהווה הצלחה משמעותית רק בפלחי השוק של חברות ההייטק (לרבות במגזר הביטחוני) והסטארטאפים. רוב שוק ה-SMB וה-SME וחלק לא מבוטל מהשוק הארגוני, אינו מכיר את היתרונות של המעבר לשירותי ענן וסבור, שמדובר ב"אופנה חולפת", "סיכון אבטחתי" וכיוון התפתחות חסר תועלת ממשית ומעשית לפעילות העסקית והארגונית. זו כמובן טעות אסטרטגית. אבל, הכיוון ברור ואי אפשר לעצור את המהפכה. היא כבר כאן והיא מצליחה. 
 
שירותי ענן
טים ברנרס-לי באירוע Dell-EMC



 
 
Bookmark and Share