Telecom News - טרנספורמציה דיגיטלית היא יותר מאשר יישומי SaaS מודרניים

טרנספורמציה דיגיטלית היא יותר מאשר יישומי SaaS מודרניים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> טרנספורמציה דיגיטלית היא יותר מאשר יישומי SaaS מודרניים
טרנספורמציה דיגיטלית היא יותר מאשר יישומי SaaS מודרניים
מאת: בריאן גרייסלי, 3.5.17, 12:32בריאן גרייסלי
 
המאבק בין מנכ"לים ומנמ"רים בעסקים וארגונים ותיקים ומבוססים, שרוצים להישאר תחרותיים, מול סטארטאפים משבשים בתעשייה שלהם. איך הם משנים מודלים תפעוליים קיימים לכאלה המשקפים את הגורמים המשבשים בשווקים שלהם בהובלת הארגונים לעתיד דיגיטלי?
 
המהלך של טרנספורמציה דיגיטלית נמצא ברשימת העדיפויות של מנכ"לים ומנמ"רים כבר מספר שנים, לאחר שסטארטאפים זריזים התחילו לשבש תעשיות מבוססות ותיקות, וטכנולוגיית מובייל שינתה את הציפיות והחוויות של לקוחות כמעט בכל מגזר שוק.

שלא כמו בעשורים האחרונים, כשהדגש של IT היה על פרודוקטיביות עובדים ותהליכים עסקיים מפחיתי-עלויות, ההתפתחות האחרונה היא קידום מהיר של פני העסק כממוקדי-טכנולוגיה. תהליך זה גורם למנכ"לים לחשוב על התפקיד האסטרטגי של טכנולוגיה כמקדמת ומניעת שוק, ולמנמ"רים להיות מודעים להשפעת השורה העליונה של הכנסות על החלטות טכנולוגיה פנימיות.

בתעשיית הטכנולוגיה נוטים להבליט את הצלחתם של סטארטאפים משבשים disruptive)) כמו Uber, Airbnb ו-Netflix, ולעודד לקוחות קיימים ועתידיים לחקות את המודלים הטכנולוגיים והתרבותיים שלהם.

המנטרה של "לנוע מהר ולשבור דברים" טובה  למפגשי מיטאפ, אבל חברות מבוססות רבות ברחבי העולם תוהות עתה איך הן יכולות לשנות מודלים תפעוליים קיימים שלהם, לכאלה המשקפים באופן הדוק יותר את הגורמים המשבשים בשווקים שלהם.

חלק קריטי של כל טרנספורמציה, הוא רציונליזציה של היכן חברה נמצאת היום, והאם נכסים והשקעות קיימים (לדוגמא: יישומים, תהליכים, אנשים, כישורים עובדים וכו') יכולים או לא יכולים להמשיך לספק יתרון תחרותי בעתיד.

בעוד טכנולוגיה חדשה ממלאת ותמשיך למלא תפקיד קריטי בטרנספורמציה, הרי לעתים קרובות יכולות קיימות הן אלה הממלאות תפקיד חשוב בהצלחתה המתמשכת של חברה במהלך השינוי.
 
אופטימיזציית יישומים קיימים לעומת 12 Factor-Apps
מספר סקרים מבליטים דינמיקה זאת. מהסקרים עולה, שחברות רבות אינן מוכנות כראוי לענות לצרכים הגדלים של פיתוח תוכנה, שיידרשו לקידום טרנספורמציה דיגיטלית משמעותית. בשנות ה-90 של המאה הקודמת ובמילניום הנוכחי, ראינו עסקים בכל תעשייה המוציאים למיקור חוץ את המיומנויות הטכניות שלהם - לעתים קרובות פיתוח תוכנה פנימי, לגופי Offshore. מגמה זאת מתבררת כיקרה מאוד (יותר מאשר החזר השקעה – ROI  - תלת-שנתי), כשמי שחייבים לטפל בה הם מנכ"לים ומנמ"רים הרוצים להישאר תחרותיים מול סטארטאפים משבשים בתעשייה שלהם.

אך נתון מעניין אף עוד יותר בסקרים הוא המספר הגדול של משיבים, שמבינים שחובה עליהם לטפל באתגריהם הטכניים לטווח הקרוב, לפני שיתחילו לחשוב על פרויקטים זוהרים. במילים אחרות, בעוד לא כל החברות השלימו את הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהן, אחוז גדול מהן התחילו לחשוב בהיבטים טכניים ופיננסיים היכן הן חייבות להתפתח והיכן ניתן להשיג את ה- ROI הגדול ביותר. חברות אלו נוכחות לדעת, שאג'יליות ברחבי כל מערך התוכנה שלהן יכולה לתת תוצאות בעלת השפעה באותה מידה כאשר הן מתחרות עם סטארטאפים משבשים ותוקפות הזדמנויות שוק חדשות.

עסקים נהנים מ-ROI משמעותי כאשר הם ממקדים את האופטימיזציה שלהם בתמהיל של יישומים ופעילויות, כמו גם מינוף רכיבי הליבה של פלטפורמה ממוקדת-קונטיינרים, כדי להתחיל לקדם שינויים ארגוניים נחוצים. במילים אחרות, הם מסוגלים למצוא את התמהיל הנכון של התפתחות עסקית (ROI, זמן יציאה לשוק מהיר יותר) והתפתחות טכנולוגית (DevOps, אוטומציה, שירות עצמי), כדי להכין את עצמם לשלב הבא של הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם.

היכן ליצור טרנספורמציה דיגיטלית?
אך אם חברות רבות אינן נותנות עדיפות ליישומי 12-Factor (מתודולוגיה לבניית יישומי SaaS מודרניים, סקלאביליים וניתנים לתחזוקה), אז היכן הן ממקדות את מאמציהן בטרנספורמציות דיגיטליות אלו? בד"וח עדכני של מקינזי, שהתמקד באימוץ ענן ארגוני, אנו רואים, שחברות מבינות, שיישום מונוליטי לא ישפיע משמעותית על עסקיהן. הן מבינות גם, ששירותי ליבה בתוך החברה חייבים להתפתח, ולכן אנו רואים יותר ויותר עסקים הפורסים מגוון רחב של יישומים חדשים וקיימים לפלטפורמות קונטיינר ו-PaaS (פלטפורמה- כשירות) שלהם.

הנוהגים כך מקצרים זמני שחרור יישומים לשוק מחודשים לשבועות, מפחיתים את היחס בין Dev ל-Ops בפריסת אפליקציות מובייל, מצליחים לפרוס יכולות חדשות של IT בשירות עצמי ברחבי הארגון, מקצרים זמן יציאה כולל לשוק, מפחיתים עלויות, ומאפשרים אופטימיזציה של פעילות אינטגרציה מתמשכת.

העתיד הדיגיטלי דורש את שניהם
בעוד קצב השינוי הטכנולוגי מרגש, חשוב לזכור, ששינוי בתוך כל ארגון הוא איזון בין מהפכות, התפתחויות, ותזוזות קטנות. חברות מצליחות חייבות להיות מסוגלות לענות לצרכיהן המידיים כדי לספק רצון לקוחות ובעלי מניות.

חייב גם להיות להן החופש לחקור באופן יצירתי דרכים להמצאת העתיד הדיגיטלי שלהן בשווקים המתקדמים מהר הרבה יותר מאשר אי-פעם בעבר.

מציאת היכולת לספק תמהיל נכון זה היא החלטת-פלטפורמה קריטית הנמצאת בראש מעייניהם של מנכ"לים ומנמ"רים כאחד, כשהם מנסים להוביל את החברות שלהם לעתיד דיגיטלי.
 
מאת: בריאן גרייסלי, מאי 2017.
מנהל אסטרטגיית מוצרים, רד האט RED HAT
 

עתיד דיגיטלי
 
 



 
 
Bookmark and Share