Telecom News - ארגון BSA פועל מול ספקי שירותי ענן המפרים זכויות יוצרים של חב' תוכנה

ארגון BSA פועל מול ספקי שירותי ענן המפרים זכויות יוצרים של חב' תוכנה

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> ארגון BSA פועל מול ספקי שירותי ענן המפרים זכויות יוצרים של חב' תוכנה
ארגון BSA החל לפעול מול ספקי שירותי ענן המפרים זכויות יוצרים של חברות תוכנה
מאת: מערכת Telecom News, 10.5.17, 10:56BSA

עם הגידול בשימוש במחשוב ענן, מתקיימת פעילות מול ספקיות שירותי מחשוב ענן במקביל לקמפיין החדש בקרב בעלי עסקים.

השימוש במחשוב ענן הולך וגדל. עסקים וארגונים רבים מעבירים פעילויות לענן, חוסכים בהוצאות רכישה, ועוברים למודל תשלום לפי שימוש במשאבי חומרה, אחסון, קישוריות וגם תוכנה.

לפי תחזיות מורגן סטנלי, ההוצאה העולמית על שירותי ענן תגדל מ-70 מיליארד דולרים ב-2012 ליותר מ-141 מיליארד דולרים ב-2019. לפי תחזיות החברה, מכירות מוצרים מבוססי ענן של חלק מחברות התוכנה תגענה בשנה זאת ל-30% מהכנסותיהן.

ארגון ,BSA - The Software Alliance שמבצע פעילויות אכיפה נגד חברות ובתי עסק המפרים את זכויות היוצרים של חברות התוכנה, גילה, שבעוד הלקוחות משלמים לספקיות שירותי הענן עבור השימוש בתוכנות עסקיות לניהול פעילותם, הרי חלק מספקיות שירותי הענן לא מדווחות ולא מחזיקות במלוא הרישיונות עבור התוכנות, שהן מעמידות לרשות הלקוחות, ובכך מפרות זכויות יוצרים של חברות התוכנה ועוברות על החוק. בין החברות הניזוקות במיוחד נמצאת מיקרוסופט. וכן החברות אוטודסק ואדובי. שימוש לא חוקי בתוכנות חושף אות המשתמשים לווירוסים, נוזקות, התקפות סייבר וזליגת מידע.

עו"ד נעמי אסיא, היועצת המשפטית של ארגון BSA בישראל: "התופעה קיימת גם בישראל, והארגון פועל מול ספקיות שירותי מחשוב ענן, שלא מסדירות כנדרש את רישיונות התוכנה שלהן, לרבות הגשתן של תביעות משפטיות. לפי החוק בישראל, חברות ועסקים, שמפרים זכויות יוצרים של חברות תוכנה, עלולים לשלם פיצוי ללא הוכחת נזק בסך עד 100,000 ₪ לכל כותר תוכנה המפר את זכויות היוצרים של חברות התוכנה. יותר משליש מכלל התוכנות, שפועלות בארץ במגזר העסקי, אינן חוקיות".

עו"ד ערן גלזר ממשרד עורכי הדין המייצג את ארגון BSA בישראל: "המגמה בשוק התוכנה השתנתה לחיוב בהקשר של שירותים מבוססי ענן. כיום שירותי ענן נתפסים כבטוחים מבחינת אבטחה והגנת המידע, ותפיסת השירות כאמין בקרב ציבור המשתמשים גוברת. חברות התוכנה מעודדות כיום את השימוש בשירותי ענן ע"י עריכת מנויים לשימוש עפ"י הצורך והפצתן של התוכנות להורדה חוקית גם ברשת האינטרנט".

הפעילות מול ספקיות שירותי מחשוב ענן מתקיימת במקביל לקמפיין חדש של ה-BSA , עליו דיווחנו – כאן, שכולל משלוח מכתבים ופניות טלפוניות לבעלי חברות ועסקים, שנקראים לבצע בדיקות רישוי תוכנה ולהסדיר מידית את השימוש בהן. במסגרת פעילות האכיפה של הארגון, תוגשנה תביעות נגד חברות ומנהליהן המשתמשים בתוכנות ללא רישוי כלל או ללא רישוי מתאים.

BSA
 
 
 
 
 
Bookmark and Share