Telecom News - האם כדאי לסטארטאפים ישראלים להסתכל לכיוון אירופה, לאוסטריה למשל?

האם כדאי לסטארטאפים ישראלים להסתכל לכיוון אירופה, לאוסטריה למשל?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האם כדאי לסטארטאפים ישראלים להסתכל לכיוון אירופה, לאוסטריה למשל?
האם כדאי לסטארטאפים ישראלים להסתכל לכיוון אירופה, לאוסטריה למשל?
מאת:  ישי טנצר, 22.5.17, 16:40ישי טנצר
 
קהילת הצ'אט בוטים בווינה היא תוססת במיוחד.
 
בסוף אפריל 2017 לקחתי חלק במשלחת ישראלית לאוסטריה לחברות תוכנה. המשלחת אורגנה ע"י הצד האוסטרי כדי להביא את החדשנות הישראלית לשוק האוסטרי והאירופאי.
 
התכנית כללה פגישות בין חברות ישראליות לרשויות וחברות בווינה והשתתפות באירוע בין לאומי של Software Day, שמפגיש בין חברות תוכנה אירופאיות כדי לבנות שיתופי פעולה והגשת בקשות למו"פ משותף תחת התקציבים של האיחוד האירופאי.
 
מספר מסקנות עיקריות מהביקור:
 
השוק האירופאי גדול ויש יחסית מעט חדשנות. רוב הסטארטאפים בישראל לא חושבים על אירופה אלא רואים בארה"ב שוק יעד מרכזי. הסטארטאפים בארה"ב מסתכלים בעיקר על השוק המקומי. זה משאיר יבשה שלמה עם פוטנציאל כספי גבוה ועם רמת חדשנות נמוכה יחסית, שמתרכזת במספר ערים מרכזיות כמו לונדון וברלין. אני מציע לסטארטאפים להסתכל יותר לכיוון אירופה, יתכן ויגלו כאן שוק פוטנציאלי ונוח.
 
באוסטריה בפרט ובאירופה בכלל מאוד מעריכים את החדשנות הישראלית. נכון שמבחינה פוליטית המצב מסובך וישראל לא תמיד זוכה לאהדה, אבל בעולם העסקי בהחלט מודעים למה שיש לישראל להציע. מספר גופים גדולים פנו אלי בבקשה, שאלווה אותם ואעזור להם להטמיע חדשנות ויזמות פנים ארגונים בסגנון ישראלי.
 
נדרשת לוקליזציה והתאמת מוצרים הן מבחינת שפה (גרמנית) והן מבחינת רגולציה. הפגישות שלי התמקדו בעולמות של מסנג'ר פנים ארגוני לארגונים גדולים ו-Connected Mobility, תחומים, שבהם הדרישות והסטנדרטים משתנים ממדינה למדינה. למרות שרוב מקבלי ההחלטות מדברים אנגלית, מגבלת השפה בהחלט מורגשת.
 
קהילת הצ'אט בוטים בווינה - צ'אט בוטים הוא נושא חם בקנה מידה עולמי אבל בווינה נוצרה קהילה תוססת במיוחד הכוללת אקסלרטור ומספר סטארטאפים המתמקדים בתחום. הדבר בולט במיוחד לאור העובדה, שקהילת הסטארטאפים בווינה קטנה יחסית, אבל מאוד ממוקדת בתחום של צ'אט בוטים ו-AI. סוד הדבר נובע כנראה מהעובדה, שלקראת ההכרזה של פייסבוק על צ'אט בוטים למסנג'ר לפני שנה, היו בווינה מספר גדול יחסית של מהנדסים בעלי ניסיון ובלי עבודה באותו רגע. ההצהרה של פייסבוק גרמה להם להירתם לתחום זה ולהגיע להישגים מרשימים.

אקסלרטורים: בווינה נפתחים יותר ויותר אקסלרטורים כדי לעזור וליצור קהילת סטארטאפים תוססת בקנה מידה ארופאי. אני חושב, שאקסלרטורים אלה יכולים להוות קרש קפיצה חשוב לסטארטאפים ישראלים המכוונים לשוק האירופאי. במסגרת הפגישות יצא לי לגבש תכנית שיתוף פעולה עם 2 אקסלרטורים, שאלווה אותם במסגרת יישום חדשנות ושיטות עבודה אג'יליות.

מאת : ישי טנצר, מאי 2017.
מנכ"ל   Initech Software services
 

צ'אט בוט
 
 



 
 
Bookmark and Share