Telecom News - האם שר תקשורת שלישי תוך שנתיים יכול להביא להצלת שוק התקשורת?

האם שר תקשורת שלישי תוך שנתיים יכול להביא להצלת שוק התקשורת?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> האם שר תקשורת שלישי תוך שנתיים יכול להביא להצלת שוק התקשורת?
האם שר תקשורת שלישי תוך שנתיים יכול להביא להצלת שוק התקשורת?
 מאת: אבי וייס, 28.5.17, 12:00איוב קרא
 
המינוי של איוב קרא לשר התקשורת (אם אכן יאושר בכנסת) הוא מינוי של אמון אישי של ביבי נתניהו. לכן, קשה להאמין, שהשר החדש יוכל להפסיק את הגישה של התעלמות מוחלטת מהציבור ומצרכיו. האם השר החדש יצליח לפתור ולו בעיה אחת המטרידה את הציבור (למשל תחום הדומיינים)?
 
אחרי שרי התקשורת ביבי נתניהו (שהוא גם רוה"מ) וצחי הנגבי (שהיה למעשה רק מ"מ זמני), הגיע תורו של השר איוב קרא (בתמונה משמאל) להיות שר התקשורת (אם אכן יאושר מינויו בכנסת, לאחר הודעת רוה"מ במליאת הממשלה הבוקר).
 
אולם, זה די ברור, שמי שימשיך להוביל את התחום יהיה שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת ויד ימינו של ביבי נתניהו, מזה שנים.
 
השר איוב קרא מגיע עם "רקורד נקי" בתחום שוק התקשורת ואם יצליח לתקן ולו נושא אחד, תהיה זו ברכה לשוק התקשורת ולציבור והיא תיזקף לזכותו (במנותק ממה שמוביל שלמה פילבר במצוות ביבי נתניהו).
 
ההצעה שלי לשר איוב קרא: תעביר בכנסת את "חוק מרשם שמות הדומיינים" (הצעה שכבר הונחה על שולחן הכנסת, כמפורט כאן). בכך, תביא לפתרון בעיה המציקה לכרבע מיליון משתמשי האינטרנט בישראל, שמחזיקים ברשותם דומיינים ושבויים בידי המונופול בלתי מוכרז, ששמו "איגוד האינטרנט הישראלי". האיגוד הזה פועל בתחום זה ללא כל בסיס חוקי ואנו המדינה הדמוקרטית היחידה בעולם, שככה זה מתנהל (כלומר: בכאוס אחד ענק).
 
יצוין, ששר אחד כבר התעסק עם הנושא הזה, השר יריב לוין, שמשום מה ענה לשאילתה בכנסת, בשמו של שר התקשורת הראשון בקדנציה הנוכחית, ביבי נתניהו, תשובה בלתי נכונה בעליל, שנמסרה לו ע"י מנכ"ל משרד התקשורת (כמפורט כאן).
 
למרות שהשר יריב לוין קיבל מסמכים המעידים "שחור על גבי לבן" על כך, שהוא הוטעה בכוונה ע"י צמרת משרד התקשורת ואיגוד האינטרנט הישראלי (כמפורט כאן) ודיווח תשובה שקרית מעל בימת הכנסת, הוא לא עשה דבר עם העובדות הללו.
 
מדוע? כי, הוא בדיוק, כמו צחי הנגבי, הניח, ששלמה פילבר ממלא את מצוותו ושליחותו של ביבי נתניהו ולא טרח לבדוק את הנתונים המוטעים (בכוונה) "שהאכילו" אותו ולא טרח לתקן את הטעות של עצמו (גם אחרי שקיבל את הנתונים הנכונים), בכך שקיבל את דברי המנכ"ל שלמה פילבר ללא פקפוק ובדיקה. זו הרמה הירודה ביותר של התנהלות שר במדינת דמוקרטית, ונקווה שהשר הטרי איוב קרא לא ילך בדרך המוטעית הזו.
 
הקדנציה הקצרה (יחסית) של השר צחי הנגבי כשר התקשורת הייתה גרועה הרבה יותר מההתנהגות הבלתי הולמת והחד-פעמית של השר יריב לוין.
 
הקדנציה הזו (של צחי הנגבי) התאפיינה בזלזול מוחלט בכל נורמה (כמפורט כאן), חוק או תקנה. למעשה, לא הייתה לשר שום השפעה חיובית או בכלל על המערכת הרגולטורית הזו, שכללה גם זלזול בחוק, גם התעלמות מהציבור וגם פגיעה בתחרות ובשוק התקשורת. זו הדרך, שמוביל שלמה פילבר, מאז יומו הראשון כמנכ"ל משרד התקשורת ועד רגע זה (כמפורט כאן). הדרך הזו מלווה באין סוף ספינים ו"עבודה בעיניים" על הציבור וכלי התקשורת, ש"נופלים שוב ושוב בפח", בלי להתחשב כלל בצרכי הציבור ובהתפתחות שוק התקשורת העולמי והרגולציה העולמית.
 
מדובר בנזקים בשווי של מיליארדי ₪ לשוק התקשורת הישראלי, שנשאר מאחור עם פער הולך וגדל, הרחק מאחור אפילו אחרי חלק נכבד ממדינות ערב.
 
שורה תחתונה:
כעת יש הזדמנות לשר התקשורת הטרי (השלישי תוך שנתיים), איוב קרא, להוכיח את עצמו ונאחל לו הצלחה בתפקידו החדש והחשוב.
 
אם השר החדש יצליח להעביר רק רפורמה אחת – דיינו (הכוונה לרפורמה בתחום הדומיינים). שכן, שאר הנושאים בתחום רגולציית התקשורת נמצאים כל כך עמוק בבוץ, שלא בטוח שניתן בכלל לתקן אותם, בשנים הספורות, שנשארו עד הבחירות הבאות.
 
נתייחס לשר איוב קרא לפי מעשיו, שיקוליו והחלטותיו. אנו מקווים, שיצליח לשנות את המצב האומלל, שבו נמצא שוק התקשורת הישראלי (כמפורט כאן).
 
שקיפות, יושר, הקשבה לציבור ולנציגי הציבור (במובחן מהקשבה רק לנציגי בעלי ההון והכוח), הם המפתח להצלחה של השר הטרי. האם השר החדש יעמוד במבחן החשוב הזה ויתקן את ניתן לתקן על ידו בשוק התקשורת? האם השר איוב קרא יסלק את המנכ"ל והמשנה למנכ"ל במשרד התקשורת, כדי להציל את המשרד מהנזק המצטבר שהם יוצרים סביבם? נמתין ונעקוב מקרוב. 



 
 
Bookmark and Share