Telecom News - מה שמש' התקשורת לא הצליח לעשות רגולטורית, גוגל ואפל תעשנה באלימות

מה שמש' התקשורת לא הצליח לעשות רגולטורית, גוגל ואפל תעשנה באלימות

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> מה שמש' התקשורת לא הצליח לעשות רגולטורית, גוגל ואפל תעשנה באלימות
כשגוגל ואפל שולטות במדינה...: מה שמשרד התקשורת ואיגוד האינטרנט לא הצליחו לעשות רגולטורית, גוגל ואפל תעשנה בצורה אלימה וחדה
מאת: ניר סמיונוביץ, 6.6.17, 16:12ניר סמיונוביץ
 
ל-2 חברות הענק יש השפעה ישירה, שאם נתחיל להבין אותה, נתכנס בחדר בטחון תת-קרקעי, ננתק עצמנו מהעולם ונמרר בבכי עד כמה מר עולמנו הסוגר עלינו מכל הכיוונים. בישראל עדיין לא הטמיעו את הרעיון, שמעבר לתשתיות IPv6 איננו מותרות אלא צורך מידי! מה עושים?
 
אני מאמין, שאנו חיים במציאות מדומה לחלוטין, מציאות, שבה אנו מאמינים (וכך גם שליחי הציבור שלנו מאמינים), שיש לנו איזושהי שליטה על המציאות, על המתרחש מסביבנו – על המידע שלנו והרבה מעבר לזה – על הקישוריות שלנו לעולם. בין אם נרצה ובין אם לא, ל-2 חברות הענק גוגל ואפל, יש השפעה ישירה, שנוגעת לכל אחד ואחד מאתנו, בצורה כל כך מהותית, שאם נתחיל להבין אותה, סביר להניח, שנתכנס באיזה חדר בטחון תת-קרקעי, ננתק עצמנו מהעולם ונמרר בבכי עד כמה מר עולמנו, שסוגר עלינו מכל הכיוונים.
 
ועל מה אני מדבר? הרי את נושאי הפרטיות כבר פתרנו מזמן – אין דבר כזה, בני אדם אינם צרכנים, אלא מוצר או משאב וכמובן, האינטרנט כבר איננו שירות לבעלי אמצעים, אלא צורך בסיסי לחיים (בדיוק כמו מים וחשמל). אז זהו שלא. בישראל, שככל הנראה רחוקה שנות אור מהעולם המודרני, עדיין לא הטמיעו את הרעיון, שמעבר לתשתיות IPv6 איננו מותרות  אלא צורך מידי!
 
מה ש-ISOC (איגוד האינטרנט הישראלי) ומשרד התקשורת לא הצליחו לעשות ברמה רגולטורית, גוגל ואפל תעשנה בצורה אלימה וחדה. אפל אפילו ירתה כבר את יריית הפתיחה, אבל מהתנהלות החברות בארץ נראה, שמישהו נרדם על המשמר. לפני מספר חודשים, אפל הכריזה בצורה חד-משמעית, שכל אפליקציה חדשה העולה לחנות חייבת לתמוך ב-IPv6, יתרה מזאת, אם תנסו לעלות עדכון לאפליקציה קיימת, והעדכון לא יתמוך ב-IPv6, העדכון ייפסל. כלומר, חברות, שלא השכילו להטמיע יכולות אלו, הן ברמת האפליקציה, ולאחר מכן, הן ברמת השירות שלהן, מהר מאוד תמצאנה את עצמן בחוץ.
 
ודאי תחשבו לעצמכם: ״מה הבעיה? זו כתובת IP וזו כתובת IP, כמה מסובך זה כבר יכול להיות?״, ובכן, מסתבר שיש פה הרבה מאוד אלמנטים בעיתיים, בייחוד כאשר אנו מנסים לחבר בין מערכות העובדות ב-IPv4 ומערכות ב-IPv6. החלק היותר קשה מתחיל כאשר מנסים להריץ שירותי VoIP בעולם של IPv6, ואז נושאים כגון SDP Negotiation נשבר, או יותר משעשע, ICE Candidates מגיעים בצורה לא נכונה.
 
כמובן, כל הדברים האלה מהווים רק חלק מהבעיה, כי הבעיה הכי מהותית: עדיין לא נתקלתי באנשי IPv6 אמתיים בישראל. ספק האינטרנט היחידי, שהטמיע ,IPv6 הוא Xfone, אך למיטב ידיעתי, זה לא משהו הנמכר עדיין בצורה כללית.
 
מדוע אני מלין על מר גורלי? לאחרונה ביצענו בהצלחה עדכון של כל המערכות שלנו ל-IPv6, כלומר, שרתים, מערכות היקפיות ואפילו ה-Mobile SDK דרש עדכונים ותיקונים (עבודה, שלקחה מעל חצי שנה של פיתוח ותיקונים). בארה״ב, מסתבר, שכל מכשיר נייד מקבל כתובת IPv6, ולא IPv4, פשוט כי זה יותר נוח.
 
דברים מתחילים פתאום להראות ככה:

תמונה 1
 
 
ופתאום, חיבורים, שהיו מאוד פשוטים בעולם של IPv4, הופכים להיות קצת יותר טריקיים. נכון, יש מנגנונים כמו NAT64 ומנגנוני תרגום אחרים, אבל בסופו של יום, חיבור ישיר ומסודר יעשה את העבודה הרבה יותר טוב.
 
האם IPv6 זה טוב ליהודים?
 
מה זה טוב? זה מצוין! למה מצוין? כל נושא הקישוריות הופך להיות שטוח, אין יותר NAT אין יותר רשתות פרטיות, אין יותר תבניות רשת ביזאריות ותרגום כתובות מיותר. גם מבנה הניתוב הופך להיות פשוט יותר, דבר שגם הופך את העבודה ברשת למהירה יותר (לא בהרבה, אבל לפעמים משמעותי).
 
תמונה 2
 
שימו לב לצילום המסך. אנו רואים בדיקת traceroute לכיוון גוגל, פעם אחת ב-IPv6 ופעם אחת ב-IPv4. קישור ה-IPv6 שלנו במשרד מסופק ע"י tunnelbroker.net, שהוא שירות חינמי של חברת Hurricane Electric. שימו לב, קישור ה-IPv4 לא מצליח לסיים את המדידה לעומת קישור ה-IPv6 שכן. דבר נוסף, שהשתפר בצורה כמעט פלאית, הוא רמת השירות מול לקוחות המערכות שלנו בחו״ל. איפה שפעם היינו זקוקים להרבה מאוד שרתי Media Relay באזורים שונים, לפעמים אפילו כמה בכל אזור – צמצם בצורה משמעותית את הצורך בניהול משאבים מיותרים. היכולת לקבל Tunnel מהיר, ממקום היעד אל שירות הענן שלנו הפך את הקישור לקליל, וחסכון המשאבים ברור ומיידי.
 
אז מה צריך לקרות כדי שנוכל לעבוד פה ב-IPv6 כמו שצריך?
 
פה בדיוק הנקודה, לא הרבה. אם ברשותכם Router יחסית מתקדם, תוכלו להתחבר לשרות ה-Broker של tunnelbroker.net ללא שום עלות. עכשיו, כדי ליהנות משאר היתרונות, עליכם לדאוג לכך, שמערכת התקשורת שלכם תומכת ב-IPv6, שרשת התקשורת שלכם תומכת ב-IPv6 ושהפיירוול שלכם תומך ב-.IPv6
 
מה יקרה אם לא תעברו ל-IPv6? כנראה שלא הרבה בטווח הקצר, אבל ככל שקצב אימוץ הטכנולוגיה אצל ספקי התקשורת בעולם יגבר, ככל שרשתות ה-LTE המלאות תפוצנה בעולם יותר, כך גם הצורך לקישורי IPv6 יגבר. כיום, הסטטיסטיקה מראה, שכבר 20% מהתעבורה באינטרנט מקורה ב-IPv6. כלומר, תוך שנים בודדות, נעבור את טווח ה-50%. בשלב מסוים, חברות מסוימות תפסקנה לפתח מוצרים ל-IPv4, וכמו הרבה מאוד דברים, אם לא נשכיל לזוז קדימה היום – נשאר מהיום.
 
מאתניר סמיונוביץ,  יוני 2017.
מנכ"ל  GreenfieldTech 
www.greenfieldtech.net
nirs@greenfieldtech.net
 
 
 

 
 



 
 
Bookmark and Share