Telecom News - כאוס מוחלט בתחום אישורי ייבוא ציוד אלחוטי לישראל

כאוס מוחלט בתחום אישורי ייבוא ציוד אלחוטי לישראל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> כאוס מוחלט בתחום אישורי ייבוא ציוד אלחוטי לישראל
לאחר חשיפת ההתמוטטות של אגף הרישוי החדש במשרד התקשורת, אנו חושפים כעת, שהכאוס גבר עם צמצום שעות קבלת הקהל ליומיים בשבוע (במקום 5 ימים) וקבלת הקהל בעמידה ליד השירותים (זו לא בדיחה), עם דיווח על קטטה, שהתפתחה בין העובדים בתחום זה במשרד התקשורת (במגדל שלום בת"א). 
מאת: אבי וייס, 8.6.17, 10:54גדעון שטרית

בסוף חודש מרץ 2017 חשפנו כאן בהרחבה כיצד האגף החדש לרישוי, בראשותו של גדעון שטרית (בתמונה משמאל), קרס כבר אחרי 4 חודשים מיום הקמתו. 

המינוי של גדעון שטרית היה התקווה הגדולה לשיפור השירות לציבור (בעיקר הכוונה ליבואנים של ציוד אלחוטי) ואחד ההישגים הבולטים, שמנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) קיווה להשיג ב"שינוי הארגוני", שיצר במשרד התקשורת.

הודעת המנכ"ל (שלמה פילבר) על השקת "השינוי הארגוני" (כאן) נראית כיום כמו בדיחה ל-1 באפריל, ולא פלא שהוועד החדש של העובדים במשרד התקשורת קיבל אישור מהסתדרות ליישם "סכסוך עבודה" במשרד התקשורת, בגלל התהליכים הללו (כמפורט כאן). 

כעת מתברר, שהכאוס פשוט המריא לגבהים בלתי נסבלים והוביל (ככל הידוע לנו) אף לקטטה בין עובדי משרד התקשורת.

כ-2,500 בקשות לשחרור מוצרים מיובאים תקועות במשרד התקשורת כתוצאה מהקריסה הזו. זה לא הפריע בכלל למנכ"ל משרד התקשורת בהחלטתו לשתק את משרד התקשורת ל-3 ימים החל מ-6.6.17 לטובת "טיול" (כלומר: "השתלמות משרדית" במרחבי הגליל), בעלות של כ-250 אלף ₪ (לא כולל עלויות ימי העבודה וכלי הרכב). "השירות לציבור" כרגע בכלל לא חשוב בעיניו... 

לכן, שיגרתי בבהילות ביום 2.6.17 את השאלה הבאה להנהלת משרד התקשורת:
"אודה להתייחסות לפסקה הבאה:
מימון שמילה וגדעון שטרית מצאו את הפתרון לכשל במתן אישורים - צמצום קבלת הקהל ליומיים בשבוע בלבד ומתן השירות לציבור לא במשרדים אלא במסדרון בכניסה לשירותים בקומה.
לפני מספר ימים אף פרצה תיגרה בין עובדים/עובדות באגף בינם לבין עצמם והצעקות וקולות הבכי נשמעו בכל הקומה, כולל במסדרון, שבו שורתו הלקוחות.
יש להניח, שגורם חקירה רשמי חוקר תגרה פנימית זו בין העובדים באגף".

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שתתקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

כך נראית קבלת הקהל באגף הרישוי במשרד התקשורת, משרד, שהטיל בעבר ואך לא מזמן ולא אחת, קנסות ענק על חברות התקשורת בגלל אי עמידה ברמת שירות הלקוחות. זה בדיוק אותו משרד, שעובד עדיין בפקס מול הציבור (בניגוד להחלטת הממשלה), שאצלו בבית קבלת הקהל הצטמצמה לימים ב-' וד' בלבד. זאת, מול המפורסם באתר משרד התקשורת עצמו (להלן צילום, שגזרתי אך הבוקר מאתר משרד התקשורת):
צילום מסך

כך, לא די שאין טיפול במתן אישורים (בגלל התמוטטות האגף מבפנים), היבואנים המיואשים, שמנסים להגיע ולברר מדוע לא קיבלו אישורים לייבוא (מה שמסב להם נזק כספי), מגלים, שהם יכולים להגיע לבירורים רק בשעות ספורות ורק ביומיים בשבוע (במקום 5 ימים, כפי שהיה עד היום ומפורסם באתר המשרד), ואם לא די בכך, הם מגלים, שקבלת קהל נעשית במסדרון, במבואה של קומת המשרדים, ממש ליד השירותים, בתנאים מאד תמוהים ומחפירים (בלשון המעטה).

אם לא די בכך, אחד העובדים המסורים ביותר באגף הזה פוטר במפתיע (למעשה "התפוטר", כלומר: "הובל להתפטר") בתחילת מאי 2017, ולכן שלחתי למשרד התקשורת ביום 3.5.17 את השאלה הבאה:
"נודע לי כי AB ממשרדו של CD (השמות שמורים במערכת ומופיעים בפנייה המקורית) באגף הרישוי הודיע כי עזב את תפקידו וככל הנראה גם את הארץ, די בזעם (אולי בגלל מה שהוא ראה ושמע במשרד התקשורת).
AB היה אמון על אישורי סוג/התאמה (למבקשי היתרי ואישורי ייבוא של ציוד אלחוטי) ונראה, שהקשיים במתן שירות לציבור ע"י אגף הרישוי, עלולים להתגבר בעקבות כך.
האם צפוי/יש לו מחליף? מי ממלא את תפקידו עד שיימצא מחליף?"

תגובת משרד התקשורת:
"המשרד אינו נוהג להתייחס לעזיבתם של עובדים, שסיימו עבודתם במשרד, בשל צנעת הפרט.
יחד עם זאת, מה שנכתב בפניה איננו נכון."

תגובה קצת מוזרה (בלשון המעטה), משום שבתגובה עצמה יש אישור עקיף לכך שהאיש סיים את תפקידו. אז מה לא נכון?...

אם לא די בכך, לאחרונה נפתחה חקירת משטרה שקשורה לנוגע ולנעשה באגף הזה, כפי שחשפנו אך לפני יומיים (כאן). 

האם שר התקשורת החדש (איוב קרא, באיוב קראתמונה משמאל) יצליח לשקם את ההריסות של משרד התקשורת? כרגע - בספק רב. ניתוח איזה משרד הוא קיבל לידיו - מצוי כאן.

הרס שוק התקשורת מתבצע במלא הקצב גם בימים אלה (למשל כמפורט כאןכאןכאן וכאן), והשר איוב קרא הוציא עד היום הודעה אחת לעיתונות (אותה לא תמצאו באתר משרד התקשורת או בכל אתר רשמי אחר של ממשלת ישראל. ההודעה הזו הופיעה בציוץ בטוויטר של השר והמנכ"ל, שיטה חדשה ומודרנית להפיץ "הודעות רשמיות לציבור" בישראל, בגישה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ....

ההודעה לתקשורת ולציבור של השר מצויה כאן למתעניינים (לחיצה על כל תמונה מגדילה אותה). 
צילום 1
צילום 2
ללא ספק מדובר ב"פלופ" רציני ביותר של השר איוב קרא, שלא בטוח, שהבין מה הוא מפרסם לציבור (ניתן לו "הנחה" של "100 ימי חסד", ונניח, שהוא לא הבין על מה הוא חותם...).

האם השר איוב קרא יוכל להוביל לפתרון הקריסה של אגף הרישוי במשרד, לאור ההתחלה שלו כשר במשרה מלאה במשרד התקשורת, התחלה ב"רגל שמאל"? נמתין ונדווח בהתאם.

משרד התקשורת לא יכול להיות מצד אחד רגולטור של רמת השירות לציבור ע"י חברות התקשורת ומצד שני לא לתת בעצמו שירות מתקבל על הדעת לציבור, שתלוי בפרנסתו בהחלטות משרד התקשורת ופקידיו. 
Chaos



 
 
Bookmark and Share