Telecom News - משרד התקשורת: הושלם יישום רפורמת השוק הסיטונאי בהוט

משרד התקשורת: הושלם יישום רפורמת השוק הסיטונאי בהוט

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> משרד התקשורת: הושלם יישום רפורמת השוק הסיטונאי בהוט
משרד התקשורת: הושלם יישום רפורמת השוק הסיטונאי בהוט
מאת: מערכת Telecom News, 15.6.17,  14:06איוב קרא

שר התקשורת, איוב קרא, אישר את התעריפים המרביים, שחברת הוט תוכל לגבות מחברות תקשורת מתחרות המשתמשות בשירותי התשתית הקווית שלה: אינטרנט ושירותי תשתית  פיזית.  

משרד התקשורת פרסם היום את החלטת השר קרא בנוגע לאימוץ המלצות הדרג המקצועי, לעניין התעריפים המירביים לשירותים הסיטונאיים על גבי רשת הוט, שיאפשרו את הרחבת התחרות בתחום הסיטונאי.

כיום קיים דואופול של החברות בזק והוט במגזר תשתיות התקשורת הנייחות.

החלטת השר צפוייה להביא להמשך מגמת ירידת המחירים בשירותי האינטרנט, שהחלה לאחר פתיחת השוק הסיטונאי לתחרות ואשר עומדת, נכון להיום, על ירידה של עשרות אחוזים.

השירותים הסיטונאיים העיקריים, שאת תעריפיהם המירביים קבע השר קרא, הם שירות גישה רחבת פס מנוהלת, שירות גישה לקנים וחכירת סיבים אפלים.

מהלך זה משלים את השימוש, שתוכלנה חברות תקשורת חסרות תשתית לעשות בתשתיות הפיזיות של חברות בזק והוט ועשוי להביא להרחבת התחרות בענף.

להלן פירוט התעריפים המרביים שנקבעו לכל שירות (כל התעריפים ללא מע"מ):

שירות גישה רחבת פס מנוהלת: התעריף החודשי לקו ללא טלפוניה יעמוד על 40.31 ₪ לחודש  לקצבים המשווקים עד 200 מגה ו-54.31 ₪ לחודש לקצבים המשווקים מ-200 מגה ומעלה. בנוסף לתשלום עבור הקו, יידרש בעל הרישיון לשלם עבור נפח הגלישה הכולל שירכוש עבור לקוחותיו בסך 17.61 ₪ למגה לחודש.

התעריף עבור חבילת טלפוניה ואינטרנט לקצב המשווק עד 200 מגה יעמוד על 43.81 ₪ לחודש, ולקצב המשווק מ- 200 מגה ומעלה יעמוד על ו-57.81 ₪. התעריף עבור דקת שיחה יעמוד על 0.01 ₪.

ספקי האינטרנט יוכלו לרכוש תשתית אינטרנט וטלפון מהוט במחיר מוערך של  56 ₪ עבור מהירות של  מגה 100  מגה (מחיר זה עשוי להשתנות בהתאם להיקף הקיבולת שירכוש ספק השירות לטובת קצב העברת הנתונים בליבת הרשת של הוט) וחבילה של 300 דקות שיחה. המחיר אינו כולל עלות התקנה הנדרשת רק עבור התקנה חדשה. המחיר לצרכן עבור מוצרים אלה ברשת הוט עומד כיום על 102.6 ₪ לחודש (2 המחירים ללא מע"מ) בחבילת "דאבל". המחיר אינו כולל תשלום עבור ספק גישה ISP. מרווח המחירים שייווצר מגדיל את היכולת התחרותית של השחקנים בשוק התקשורת, שיכולים כעת להציע לצרכן סל שירותים זול הן על גבי רשת הוט והן על גבי רשת בזק.

הכתבה המנתחת את הנושא: "שוק סיטונאי על רשת הוט": עוד אשליה והמשך הסטגנציה בתשתיות בישראל - כאן.

הכתבה המנתחת את הנושא: כיצד השר איוב קרא נפל (ופעמיים מאז שנכנס לתפקידו) בחתימה על מסמך הזוי - כאן.

 
אשליה



 
 
Bookmark and Share