Telecom News - "לקשט" את המכונות/המכשירים בחיישני IoT - זה לא מה שישפר את העסק

"לקשט" את המכונות/המכשירים בחיישני IoT - זה לא מה שישפר את העסק

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> "לקשט" את המכונות/המכשירים בחיישני IoT - זה לא מה שישפר את העסק
"לקשט" את המכונות והמכשירים בארגון בחיישני IoT - זה לא מה שישפר את העסק
מאת: אביב גראופן, 19.6.17, 07:00אביב גראופן
 
"יש לנו בחברה המון התקנים ומכונות. בואו נחבר את כולם" - זו הכרזה, שבה נתקלים בארגונים. אולם, יש בה משום החמצה של הערך האמתי, שהIoT- יכול לספק לעסקים.
 
העולם עובר היום שינויים כה מרחיקי לכת עד כי רבים סבורים, שאנו מצויים בתחילתה של המהפכה התעשייתית הבאה. בעוד הגל הראשון של האינטרנט מאפשר חיבור של כמעט מחצית מתושבי העולם ובכך שיפר את התקשורת, העברת הידע והרחבת ההזדמנויות, הבשורה, שהביאה עמה מהפיכת האינטרנט של הדברים - IoT , היא האפשרות להכניס אל תוך הרשת גם התקנים וחפצים.
 
דמיינו מפעל בן זמננו, עם מגוון של "טכנולוגיות תפעול" מורכבות ופונקציונליות ביותר הפועלות במעין "איים" מבודדים זה מזה. דוגמאות לכך יכולות להיות זרוע רובוטית, מערכת טעינה במחסן, בקרת תעשייתית או סתם מיזוג אוויר. בעבר היה מקובל, שישנן כמה מערכות פועלות, כאשר לכל אחת מהן מערכת בקרה מתוחכמת משל עצמה, ללא אפשרות ל"מבט-על" של העבודה שלהן יחדיו.
 
כאן משנה ה-IoT את כללי המשחק – היום ניתן להכניס אפילו לטכנולוגיות תפעוליות, חיישני הספק קטנים המחוברים לענן ציבורי או היברידי כדי להזין מגוון נתונים ולהעבירם אל המנהלים לניתוח וקבלת החלטות. היכולת הזו היא הגורמת לרבים לקבוע, שאנו מצויים בתחילתה של המהפכה התעשייתית הבאה, וכשהמומחים בחברת גרטנר צופים, שעד 2020 כבר יועלו אל הרשת כ-25 מיליארד התקנים, זה בהחלט נראה אפשרי. השאלה הנשאלת היא: האם אנו ממקדים את תשומת לבנו אל המקומות הנכונים? מנקודת המבט שלי נראה, שלא כך המצב אצל רובנו.
 
לעתים קרובות מדי אנו נתקלים בארגונים המבקשים לזנק בקפיצת ראש אל תוך ה-IoT. "יש לנו בחברה המון התקנים ומכונות. בואו נחבר את כולם" - זוהי ההכרזה, שבה אנו נתקלים בכל מקום. אולם, יש בה משום החמצה של הערך האמתי, שהIoT- יכול לספק לעסקים.
 
"לקשט" את המכונות והמכשירים שלנו בחיישני IoT דלי הספק - זה לא מה שישפר את העסק וקשה יהיה למצוא צידוק לגישה כזו.  חשוב יותר ללכוד, לאחסן ולנתח את זרם הנתונים העשיר, שמייצרים כל אותם מכשירים מחוברים.
 
ניתוח הנתונים הוא זה שיאפשר לחברה לענות על שאלות כמו:
  • האם השימוש במכשירים השונים בזרימת העבודה שלנו מיטבי ומותאם לנפח, לניהול הנכסים ולתשואה על ההשקעה?
  • האם בקרת הסביבה בבניין שלנו עובדת בצורה מיטבית, ואם לא, איזה חיסכון ממשי נוכל להשיג וכיצד?
  • כיצד השינויים לאורך קו הייצור שלנו משפיעים על תחומים אחרים?
הרבה יותר מדי תשומת לב מוקדשת לרצון "לחבר את הדברים" ולא די זמן מוקדש לירידה לעומקן של התובנות, שניתן להפיק מהנתונים, שבאמת תנענה את העסק קדימה.
 
ארגונים צריכים להסתמך על הציוד והנתונים, שכבר מצויים בידם, ולמנף את ההשקעות הקיימות שלהם בטכנולוגיה, כדי לאפשר פעולה מהירה ובטוחה המושתתת על ניתוח אנליטי. כל התקנת IoT בתשתית העסק, אמורה להיות בבסיסה פתוחה ומסוגלת להתמודד עם זרמי נתונים בזמן אמת. משם כבר ניתן יהיה להוכיח את הערך הטמון בחיבור של  מערכות תפעול נוספות.
 
אריסטו היה זה שאמר, שהשלם גדול מסך חלקיו, וזה, במידה רבה, מה שה-IoT יכול לעזור לחברות להשיג. חיבור נכון של זרמי נתונים שונים יחדיו וניתוחם תוך כדי צמיחה יאפשר למגוון רחב של ענפי תעשייה לשנות את מה שהם עושים ואת האופן שבו הם עושים זאת. חיבור נכון ומושכל כזה יפתח צוהר גם לבינה מלאכותית ולקבלת החלטות אוטומטית.
 
מאת: אביב גראופן, יוני 2017.
מהנדס בכיר וטכנולוג מוצרים בחטיבת OEM, Dell-EMC
IOT



 
 
Bookmark and Share