Telecom News - אפליקציית Feed-Me זכתה במקום 1 בתחרות 'סטודנטים חושבים חדשנות 3.0'

אפליקציית Feed-Me זכתה במקום 1 בתחרות 'סטודנטים חושבים חדשנות 3.0'

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> אפליקציית Feed-Me זכתה במקום 1 בתחרות 'סטודנטים חושבים חדשנות 3.0'
אפליקציית Feed-Me זכתה במקום ראשון בתחרות 'סטודנטים חושבים חדשנות 3.0'
מאת: מערכת Telecom News, 22.6.17, 20:41אפליקציות
 
בתחרות המשותפת ל-Google ולאוני' בן גוריון בנגב זכתה בפרס אפליקציה המיועדת לקשר בין עמותות לבעלי עסקים ולמנוע בזבוז של מצרכי מזון. הוצגו 6 פיתוחים, שלכולם מטרה אחת: ייעול השירות במגזר הציבורי והשלישי השונים.

באירוע, שנערך היום במשרדי Google בת"א, לחתימת הפרויקט המשותף לגוגל ישראל ולאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הוצגו 6 פיתוחים ייחודיים עליהם עמלו רבות צוותי סטודנטים מאוני' בן גוריון בנגב, שלכולם מטרה אחת: ייעול השירות במגזר הציבורי והשלישי השונים. בפרויקט המשותף השתתפו סטודנטים מאוני' בן- גוריון בנגב, שגובשו בצוותים בינתחומיים ממחלקות שונות באוניברסיטה.
את הפרויקט הובילו ויזמו שגיא לנגר, מנהל שיווק ופיתוח אקדמי באוני' בן גוריון בנגב ואבי בר, מנהל מדיניות ציבורית בחברת Google.

באירוע הסיום, נחשפו הפרויקטים המשתתפים ואפליקציית ,Feed-Me שמטרתה לשמש פלטפורמה ייעודית לתרומות לנזקקים, שיוצרת ממשק בין עמותות לבעלי העסקים התורמים וחוסכת את תהליך ההתקשרות הטלפונית עם העמותות ולחילופין, מצד העמותות - חוסכת את החיפוש אחר תרומות - הוכרזה כזוכה. חברי צוות הפרויקט הזוכה, שפתחו את אפליקציית Feed-Me, זכו בפרס כספי.
 
את הצוות הזוכה בחרה ועדת שיפוט שחבריה: יאיר פראנק, ראש רשות התקשוב הממשלתי, דרור מרגלית, סגן לטכנולוגיות במטה ישראל דיגיטלית, פרופ' חן אבין, מהמחלקה להנדסת מערכות תקשורת באוני' בן-גוריון בנגב, פרופ' דן בלומברג, סגן הנשיאה ודיקאן למחקר ולפיתוח באוני' בן-גוריון בנגב, דורון אבני, סגן נשיא למדיניות ציבורית - אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בחברת גוגל,  צחי שנרך, סגן מנהל רשות החדשנות, פרופ' ג'האד אלסאנע, ראש המחלקה למדעי המחשב באוני' בן גוריון בנגב ופרופ' ברכה שפירא, ראש המחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע באוני' בן גוריון בנגב.
 
לצד האפליקציה המנצחת התחרו גם הפיתוחים הבאים שהוצגו:
Medigo - האפליקציה, שהגיעה למקום השני , בונה תכנית התראות למגוון הטיפולים והבדיקות הנחוצים של כל אדם ע"י משחק של צבירת נקודות, שיקוף והתחרות מול מטופלים אחרים. 'מכבי שירותי בריאות' כבר נכנסה לשת"פ עם היזמים והאפליקציה פועלת כפיילוט.

Amutapp - האפליקציה, שזכתה במקום השלישי, מנגישה את שירותי העמותות והמגזר השלישי באמצעותה יקבלו אנשים שירות מהעמותות הרלוונטיות להם ויקלו על תהליך גיוס קהילה ותמיכה. כל עמותה רשומה תיכנס למאגר נתונים, שיחובר לאפליקציה, שמתנהלת בצורת שיחה (Chat- bot), שמזהה את הצורך של המשתמש ומקשרת אותו לעמותה רלוונטית.

Veco Receipt - אפליקציה צרכנית, שמעבירה חשבוניות לטלפון החכם, אוגרת אותן ואת הזיכויים השונים ומאפשרת לצרכן השוואת מחירים, מעקב וצפייה בסטטיסטיקה אודות צריכתו של הלקוח, בעוד בית העסק יזכה בערוץ שיווק מבוסס נתונים.

Any Way - פיתוח המקנה פתרון כולל להנגשת השירותים והמוצרים במגזר הציבורי באמצעות אפליקציית ניווט המחשבת את המסלול הקצר ביותר אל היעד- אל ובתוך מבנה דרוש.

ITC - מערכת, שתפחית את זמן ההמתנה הממוצע ברמזור בזכות אלגוריתם חכם שמחשב את הזמן האופטימלי לכל נתיב לקבלת אור ירוק.  
 
אבי בר: "אוני' בן גוריון שיתפה איתנו פעולה בצורה יוצאת מן הכלל והסטודנטים הוכיחו יצירתיות וחשיבה חדשנית, אני מודה על ההזדמנות הנפלאה".

פרופ' דן בלומברג: "נושא היזמות הוא חלק מה-DNA  של כל מי שמגיע לאוני' בן-גוריון. יזמות היא חלק מרכזי. אנו עוסקים בה ובמסגרת זו הוקמו מנגנונים חדשים בתוך האוניברסיטה ומחוצה לה. אנו מאמינים, שמפעל חשוב זה בשיתוף גוגל יימשך לשנים רבות ובנוסף לסטודנטים ישדרג את הכלכלה והחברה הישראלית".

דורון אבני: "המילה חדשנות מוצמדת לכל דבר, מארוחת הבוקר, דרך סביבת העבודה, חדר כושר ועוד. המילה הזו מאבדת מהמשמעות שלה. האירוע הזה ממחיש חדשנות אמיתית. חשיבה מחוץ לקופסה עם תוצרים מוחשיים ואמתיים. זה אירוע חוצה מגזרים – המגזר הפרטי, הציבורי והאקדמי חברו כאן יחדיו. יש חשיבות בכך, שהדור הצעיר חושב על הבעיות במגזר הציבורי ומציע פתרונות".

יאיר פראנק: "לאזרחים יש הרבה ציניות כלפי השירות הציבורי. אני אמנם חדש בתפקיד, אבל אנשים בשירות הציבורי רוצים לעשות מדינה יותר טובה. אנו ברשות התקשוב, כדי לשים את האזרח במרכז, נותנים לו 485 שירותים ברשת מקצה לקצה. אנו מבינים, שאנו כממשלה לא נדע לייצר את כל הפתרונות לבד. החלק הגדול יבוא מכם. לכן, לשיתוף פעולה עם האקדמיה ועם חברת ענק כמו גוגל יש חשיבות עצומה. כך מייצרים מדינה, שיותר טוב ויותר נוח לחיות בה".

עו"ד אייל גלובוס, ראש רשות התאגידים במשרד המשפטים: "אננו מנסים לחבר בין המגזר השלישי לבין המגזר הממשלתי. מבחינתנו חשוב לשתף פעולה במסגרת כמו כאן. שיתוף הפעולה הוא הרבה מעבר לזה. נמצאים כאן נציגי אקדמיה חדשניים, יצירתיים ונבונים, כי באוניברסיטה, במיוחד בן-גוריון, יש חיבור מיוחד בין נושאים. אפשר 'להשתולל' ו'לזרוק רעיונות' וזה מה שיפה. בגיל הזה אין 'לא' ואין 'אי אפשר' וזה יפה".

בתמונה: הזוכים.
קרדיט צילום: איל גזיאל.

הזוכים



 
 
Bookmark and Share