Telecom News - מקובץ לאובייקט ובחזרה

מקובץ לאובייקט ובחזרה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מקובץ לאובייקט ובחזרה
מקובץ לאובייקט ובחזרה
מאת: גרגורי טורצקי, 27.6.17, 07:30גרגורי טורצקי
 
"אחסון אובייקטים", שאנליסטים רבים מיצבו אותו כדבר הגדול הבא, אינו שווה ערך לקיבולת אחסון גדולה בעלות נמוכה.
 
אם אתם עוסקים באחסון נתונים, בוודאי שמתם לב, שמדברים כיום יותר ויותר על "אחסון אובייקטים" - Object Storage. אנליסטים רבים מיצבו אותו כדבר הגדול הבא וכפתרון, שעשוי לענות על הגידול המתעצם במידע לא מובנה.

ההמלצות של גרטנר בדו"ח "היכולות הקריטיות הדרושות באחסון אובייקטים", הן:

1) בחרו פתרונות אחסון אובייקטים כחלופה לאחסון בלוק או קבצים כאשר אתם צריכים קיבולת עצומה, צמצום תקורות ניהול ובעלות נמוכה יותר.

2) בנו מאגרי אחסון אובייקטים on-premises כשאתם לוקחים בחשבון את הענן ההיברידי והעריכו את תמיכתם ב-API ואת רמת ההתאמה שלהם.

3) בחרו בספקי אחסון אובייקטים המציעים אפשרויות רחבות של פריסה (מבוססי תוכנה בלבד, התקנים ארוזים או הוסטינג מנוהל) ומודלים של רישוי (תמידי או מנוי).

4) הדריכו את אנשי הפיתוח בנוגע ל-best practices הקשורים לתכנון היישומים והשיקולים הרלוונטיים למערכת אחסון האובייקטים.

ללא ספק, ישנן כמה יכולות מעניינות המוצעות ע"י פתרונות אחסון האובייקטים (חיפוש מטה-דאטה, גישה גלובלית וכו'). יחד עם זאת, הסיבות הנפוצות לבחירה באחסון אובייקטים הן קיבולת אחסון גדולה, עם מספר עצום של מסמכים בעלות (הנראית לעין) נמוכה.

כיום, רוב המידע הלא מובנה של ארגונים on-premises מאוחסן במערכות NAS. קיימת גישה למידע ע"י מספר רב של יישומים. כולם משתמשים בפרוטוקולים ידועים, דוגמת NFS ו-SMB.

אחסון אובייקטים משתמש בפרוטוקולים שונים - Amazon-driven S3, OpenStack-driven Swift, SNIA-defined CDMI ועוד רבים אחרים המגיעים מלמעלה מתריסר ספקי אחסון אובייקטים.

העברת יישומים מממשק קובץ לאובייקט היא קשה במיוחד. כתוצאה מכך, חלק מספקי אחסון האובייקטים מציעים "file-protocol gateway", שמאפשר ל-NFS או ל-SMB גישה לאחסון האובייקטים שתחתיו, דבר המסתיר את הפרוטוקולים של האובייקט מהיישום.

בפועל, ללקוחות רבים אין העדפה בין פרוטוקול S3 או Swift. הם זקוקים להם כדי לתמוך ב-NFS ורובם סבורים, שעלות אחסון האובייקטים צריכה להיות נמוכה יותר. ארגונים רבים משתכנעים לרכוש פתרונות, שאין בהם, למעשה, צורך, וזאת רק בשל פעילות שיווק אינטנסיבית של הספקים.

פתרונות אחסון חדשניים של הדור הבא מציעים אחסון NAS בעל יכולת גידול נרחבת כחלק מאחסון מאוחד, דבר המאפשר לארגונים PB-scale NAS אמין במיוחד כדי לאחסן מיליארדי קבצים בעלות אטרקטיבית, תוך קבלת גישה נוחה לקבצים. פתרונות אלה יעילים יותר עבור ארגונים רבים.

כיום אנו רואים גידול בכל הזירות - בלוק, קובץ ואובייקט, דבר המחייב תמיכה בדרישות הארגונים, בין אם מדובר בענן פרטי, היברידי או ציבורי.

אחסון אובייקטים הוא טכנולוגיה מעולה וארגונים רבים יכולים להשיג יתרונות גדולים ממנה. יחד עם זאת, היא אינה הכרחית ומערכות NAS מודרניות מספקות פתרון מצוין ללא צורך בשינוי אפליקציות קיימות.

מאת: גרגורי טורצקי, יוני 2017.
מנהל מוצר בכיר ב-INFINIDAT.

 
אחסון אובייקטים
 
 



 
 
Bookmark and Share