Telecom News - חשיפת ההצלחה המדהימה והמהירה ביותר של אוטומציה בקוד פתוח בארגונים

חשיפת ההצלחה המדהימה והמהירה ביותר של אוטומציה בקוד פתוח בארגונים

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> חשיפת ההצלחה המדהימה והמהירה ביותר של אוטומציה בקוד פתוח בארגונים
חשיפת ההצלחה המדהימה והמהירה ביותר של אוטומציה בקוד פתוח בארגונים
מאת: אבי וייס, 2.7.17, 08:00JAG מ-Amsible חברת Red Hat
 
למה ארגונים ומפתחים בארץ ובעולם מיישמים את מערכת אנסיבל של רד-האט? 25 אלף מפתחים לא יכולים לטעות. ראיון עם האיש המוביל את המערכת הזו, שצומחת במהירות גדולה ביותר בעולם מערכות התוכנה בקוד פתוח.  
 
"ארגונים משקיעים כל הזמן כסף ברשתות חדשות, רשתות היברידיות בעיקר, והם רוצים לשלוט ברשתות הללו קצה לקצה", מתאר ג'ושוע גינסברג (Joshua "JAG" Ginsberg), הארכיטקט הראשי של אנסיבל (Ansible), חברת Red Hat. "אחרי שהם התנסו באנסיבל בתחום תשתיות המחשוב, הם רוצים אותן יכולות בתשתיות הרשת והתקשורת".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם ג'ושוע גינסברג (בתמונה), לשמוע מדוע רד-האט רכשה את אנסיבל ואיך זה קשור לעניין "הטרנספורמציה הדיגיטלית בקוד פתוח" ולעולם ה"קונטיינרים".
 
שאלה: מה אתה עושה באנסיבל ולצורך מה הגעת לישראל?
ג'ושוע גינסברג: "אני ארכיטקט ראשי של אנסיבל לכל מה שאנסיבל מציעה ומפתחת לשוק העולמי. אני עובד בשת"פ עם קהילת המפתחים העולמית ועם מהנדסי הפיתוח בתוך החברה, כדי לפתח מוצרים טובים יותר, לפי הדרישות של הלקוחות שלנו.
 
הגעתי לישראל כדי להרצות על אנסיבל בכנס שלנו בתל-אביב (שהתקיים ב-29.6.17), כנס שנרשמו אליו 700 איש, יותר נרשמים מהכנסים שערכנו לאחרונה בארה"ב ובבריטניה לתחום אנסיבל. זה מצביע על החשיבות העצומה של התחום הזה בישראל ולכן הגעתי כמרצה מרכזי וגם אפגש עם לקוחות ושותפים שלנו".
 
שאלה: למה אוטומציה חשובה למערכות ה-IT בארגונים?
תשובה: "האוטומציה חשובה מ-3 סיבות עיקריות:
א. רמת אמינות. במציאות, שאני וכל אחד מכיר, אנשים עושים טעויות, עושים שגיאות כל הזמן. במערכות התוכנה בארגונים יש כל הזמן צורך לבצע שינויים, התאמות, שדרוגים, הרחבות. אבל אם עושים את כל הפעולות הללו ידנית, יש סיכויים די טובים לשגיאות. אם הכל יבוצע אוטומטית, יש פחות סיכויים, שזה ישתבש בדרך.
 
ב. רמת למידה. בתוך חברה, אם אתה לא משתף אחרים בפתרונות הנכונים שלך, או בשגיאות שלך, אין למידה הדדית מטעויות ומעשייה נכונה. אנסיבל היא מערכת המספקת יכולת שיתוף עם כולם, כי כולם רואים אם אדם מסוים פתר בעיה. כל השאר יכולים ללכת באותו פתרון ובאותו כיוון בלי לחזור על טעויות שוב ושוב.
 
ג. התרכזות בעיקר. במקום שאנשי ה-IT והמפתחים בארגון ישקיעו את רוב זמנם בפעילויות תחזוקה וניהול ידניות, הם יכולים להשקיע את כל זמנם בפיתוח פתרונות המספקים ערכים מוספים ועסקיים לארגון. זאת, כי כל פעולות התחזוקה והניהול הופכות לאוטומטיות ולשקופות".  
 
שאלה: למה חשוב שהאוטומציה הזו תהיה דווקא בקוד פתוח?
תשובה: "יש כיום לחץ די חזק בעולם התוכנה לספק פתרונות למפתחים, פתרונות הנותנים ערך לארגונים המשתמשים בתוכנות הללו. אם אתה כמפתח מתעסק בתשתיות התוכנה, בתשתיות הרשת, יש לך פחות זמן להשקיע בפיתוח התוכנה עצמה ופחות זמן למצאו פתרונות לבעיות הניצבות בפני הארגון.
 
לכן, פתרונות של 'פלטפורמות כשירות' בענן, ענן פרטי, ציבורי או היברידי, מאפשרים למפתחים להתרכז יותר בפיתוח התוכנה ולא איך התוכנה תיושם בכל סביבת עבודה ועל כל סוג של תשתית.
 
לכן, אוטומציה מספקת לכולם פתרון ויכולת לפתח תוכנה מבלי להשקיע זמן על מה זה רץ ומהי סביבת היישום. פתרון כולל כזה יכול להתפתח ולהצליח רק עם כל קהילת המפתחים נרתמת למשימה הזו בקוד פתוח.
 
אנסיבל מאפשרת לארגונים להריץ תוכנה וקונטיינרים בכל סביבה. זה מספק אוטומציה המעלימה את ההבדלים בין הפלטפורמות השונות. זה החוזק המרכזי של תפיסת העולם הזו".
 
שאלה: איך אתם מעלימים את ההבדלים בין הפלטפורמות?
תשובה: "תסתכל על כיוון התפתחות מרכזי אחד: כמעט כולם מפתחים כיום אפליקציות בקונטיינרים. לקונטיינרים לא אכפת היכן הם רצים. הם יכולים לרוץ על חלונות בדיוק כמו שהם רצים על לינוקס.
 
לכן, כאן מגיעה השכבה של הניהול. אנסיבל תומכת בכל הסביבות, ברמה הראשית של ניהול כל סביבת עבודה ולכן זה אפשרי לבצע אוטומציה של הקונפיגורציות וההתאמות ברמה הבסיסית ביותר בכל תשתית ארגונית.
 
זה מתאים לכל הארגונים, משום שבארגונים, שאני מכיר, יש סביבות עבודה מעורבות. זה לא עומד להשתנות בשנים הקרובות ולכן הארגונים זקוקים לכלי ניהול אוטומטי אחד, שינהל את כל הסביבות הללו".  
 
שאלה: איך הרעיון הזה התקבל בשוק הישראלי?
תשובה: "ישראל מוכרת בעולם כמובילה בחזית הטכנולוגית. גם ארגונים ותיקים עם מערכות מסורתיות מבקשים אוטומציה כדי להגיע לשליטה טובה יותר במערכות שיש אצלם. הם רוצים לשלוט בכאוס, שהתפתח אצלם.
 
האוטומציה מספקת את האפשרות הזו. לכן, לא רק חברות הייטק חדשניות מאמצות בישראל את אנסיבל. תוכל לראות, שאנסיבל נכנסה ונכנסת גם לארגונים הגדולים ביותר הנמצאים בישראל".
 
שאלה: האם אנסיבל מטפלת רק או בעיקר בקונטיינרים בענן?
תשובה: "לא. מה פתאום. אנו עוסקים בכל. זו ארכיטקטורה כוללת, שעוסקת בכל פיתוח, בכל מערכת תוכנה, בכל מערכת מחשוב, וירטואלית או לא וירטואלית, בענן או לא בענן.
 
אנו מסוגלים לדבר עם כל תשתית. אנו מציעים כלים ליישם זאת בכל מקום. מערכת אנסיבל היא כמו 'אולר שוויצרי', שיש לו כלים לכל מטרה ולכל צורך שלא יהיה".
 
שאלה: מה המיוחד באנסיבל מול פתרונות מתחרים הקיימים בשוק?
תשובה: "אוכל להציג 3 מאפיינים ייחודיים של מערכת אנסיבל:
 
א. זה פשוט. ממש פשוט. השפה, שבה אנו מיישמים את המערכת, היא מאוד פשוטה. זה כל כך פשוט, שכל אחד יכול לעשות זאת, בלי שום תהליכי למידה מיוחדים.
 
ב. אין Agent. רוב פתרונות האוטומציה דורשים Agent בכל מקום. אצלנו, זו מערכת מסוג Agentless, בלי Agent. אין צורך בשום התקנה בצד הלקוח או באיזה מקום בתשתית או ברשת. המערכת הזו משתמשת במה שכבר קיים ובשפה, שכל רכיב כבר מבין.
 
ג. כלי חזק. אנסיבל זו מערכת חזקה באופן יוצא דופן. היא מספקת יכולת לדבר עם כל תשתית בעולם ה-IT. אנו יכולים במערכת הזו לבצע התאמות לכל מערכת, כולל למערכות, שעד היום המפתחים לא יכלו לטפל בהן, למשל מערכות איזון עומסים.
 
בנוסף, זה קוד פתוח. לכן, היא טובה עבור המפתחים, שאוהבים לעבוד עם קוד פתוח. יש המון, שעובדים עם זה. הקהילה של אנסיבל מונה כבר מעל ל-25 אלף מפתחים. זה כוח עצום של מפתחים הנמצאים בקהילה העולמית, מה שמאפשר להתקדם מהר ולמצוא פתרונות במהירות לכל אתגר, לכל בעיה. יש לאנסיבל כיום כבר יותר מ-2,700 'תורמים ייחודיים', ישירות לפיתוח הקוד. זה גדל במהירות שלא תיאמן".
 
שאלה: לאן מתפתח עולם האוטומציה?
תשובה: "הכיוון המרכזי כיום בהתפתחות זו אוטומציה של הרשת. עד היום, לא עשינו אוטומציה של הרשת, כמו שטיפלנו באוטומציה של תשתיות המחשוב.
 
כעת, אנו מציעים מודולים המטפלים בכל סוגי ציודי הרשת מכל מקור, החל מציוד של סיסקו וכלה בציוד של ג'וניפר. ספקי ציוד הרשת פיתחו בעבר את המערכות שלהם כמערכות סגורות המטופלות ע"י כלים ייחודיים, שדרשו הסמכות ייחודיות. זה נגמר.
 
הלקוחות כיום אומרים לספקי הציוד הללו: אם לא תיפתחו, לא נרכוש מכם ציוד. לכן, אנו מגיעים היום ללקוחות הללו עם הספקים של הציוד ובפעם הראשונה בהיסטוריה של ניהול הרשתות, מציעים פתרון, שהלקוחות רוצים אותו, בקוד פתוח. זה מאפשר לנהל כל רשת ובמיוחד את הרשתות החדשות בענן. אנו מספקים לארגונים יכולת לקבל שליטה טובה יותר על הרשת, גם רשת בענן.
 
המשתמשים באנסיבל רואים את כל הרשת, עם כל הציוד מכל היצרנים וכל מה שרץ מעל לרשת, הכל בשפה אחת. זה מספק יכולות גידול, התאמות, שרידות טובה יותר, אמינות. נושאים, שהיו מאוד בעייתיים בעבר.
 
בתהליך הזה, התחלנו בהתאמות ליצרניות ציוד הרשת הגדולות ואנו נמשיך עד שנכסה את כל יצרני ציוד הרשת שיש בארגונים. התחלנו לעבוד בשת"פ עם היצרנים הללו, כי הם רואים בנו שירות ערך מוסף, שהם יכולים להציע ללקוחות שלהם. כרגע, זה התחום, שמתפתח הכי במהירות אצלנו. פשוט גידול מטורף.
 
הסיבה, שחברות דוגמת סיסקו החלו לשתף עמנו פעולה, היא די ברורה: הלקוחות שלהם התנסו באנסיבל והם רוצים את הפתרון הזה גם לנהל את אוטומציית הרשת שלהם".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
ג'ושוע גינסברג: "החלום שלי באנסיבל, שהאוטומציה תשנה את התרבות בתוך ארגונים, בנוסף להורדת המורכבות הקיימת בארגונים. אנו, באמצעות מערכת אנסיבל, מאפשרים ומעודדים את תרבות שיתוף הפעולה.
 
זו תרבות פנימית של שיתוף פעולה, שמוביל לשינוי עצמי בתוך ארגונים. אין יותר צורך בצוותי תמיכה ומוקדי תמיכה פנימיים או חיצוניים בארגונים, כי אנשים יכולים לעזור אחד לשני. אנשים יכולים לעזור לחבריהם ולהעצים ע"י כך את הארגון בו הם עובדים. זה נותן יכולות עצומות לארגון, אם מידע מתפשט מהר בתוך הארגון ומסוגל להוביל להישגים ומטרות במהירות ובצורה טובה יותר, כאשר כולם עובדים יחד לאותה מטרה.
 
באנסיבל יש Playbook, שבו כולם מדברים באותה שפה. האוטומציה מוציאה את הטעות האנושית מהמשוואות ליישום פיתוחים חדשים ועדכון פיתוחים קיימים מכל סוג בארגון.
 
לכן, ארגונים, שרגילים לעבוד ובנויים ב-Silos, יכולים לשנות את המבנה הארגוני שלהם ואת שיטות העבודה שלהם ולעבוד לרוחב בשת"פ מלא בין כולם.
 
ממה שאני רואה, יש גידול עצום של ארגונים המקבלים את הגישה הזו בארה"ב וכעת זה מגיע גם לישראל. בישראל, יש לנו כבר כמה מאות משתמשים והכמות גדלה בצורה מהירה. זה ענק בצמיחה מהירה.
 
אנו עובדים עם כל ספקי הענן הגדולים בעולם כדי לספק אוטומציה לכל מה שרץ אצלם. המפתחים רואים את היתרונות בגישה הזו ולכן זה מצליח וצומח במהירות".
 
נוסיף כאן את דברדן טולדנויו של דן טולדנו, (בתמונה משמאל), מנהל אזורי בחברת רד האט לישראל, יוון וקפריסין, בפתיחת הכנס הענק שהתקיים תחת השם: אנסיבל מאטמטת (הופכת לאוטומטית) את תל אביב, כנס, שהתקיים ביום 29.6.17: "אנסיבל היא פרויקט הקוד הפתוח המצליח ביותר בעולם מכל הבחינות: גם מבחינת מספר ההורדות, גם במספר הפיתוחים וגם במספר המפתחים.
 
עוד לפני שרד-האט נכנסה לתחום האנסיבל, היו למערכת הזו מאות משתמשים בישראל. מאז שרכשנו את אנסיבל, אנו מקדמים ובמרץ את הגישה הזו, במערכת, שהגיעה לבגרות מלאה, תוך שמירה על הפשטות התפעולית, מה שאין בכל כלי ניהולי אחר. מדובר פשוט בכלי מושלם לצרכים של היום ומחר.
 
מה שמיוחד בכלי הזה, שהוא מותאם לצרכי ארגונים וניתן להתאים אותו לכל צורך ספציפי שיש בארגון. יש לנו כיום מומחים לא מעטים בארץ, גם אצלנו וגם אצל השותפים, המפיצים והאינטגרטורים העובדים עמנו אצל הלקוחות.
 
אנו מצויים בעולם ארגוני הנמצא כעת בטרנספורמציה דיגיטלית ומפעיל כלים של ביג-דאטה, IoT וענן, בתוספת לכלים הקיימים. זה מגדיל את הסיבוכיות הארגונית. בנוסף, יש כיום סוג חדש של אפליקציות במבנה חדש, אפליקציות בצורת קונטיינרים. זה משנה את המורכבות התשתיתית, יכולת הגידול ומורכבות היישום והניהול של המערכות הארגוניות.
 
לכן, המורכבות הזו דורשת אוטומציה. אפשר להביא עוד אנשים ליחידות ה-IT בארגון, כדי לטפל ידנית, או בכלים הוותיקים, בגידול ובסיבוכיות ההולכים וגדלים. אולם, הוספת כוח אדם היא פתרון יקר ולא נכון. אנשים יכולים לעשות טעויות. אוטומציה היא הפתרון הנכון.
 
אנסיבל היא מערכת המתפתחת מהר. לאחרונה, החלה לטפל בכל תחומי הרשת ונוספה לה מערכת ניהול חדשה ברמה העליונה בשם Tower, שממש כעת נכנסת לשוק. אני מזמין את המשתמשים להתנסות במערכת הזו ולראות את היכולות שלה ומידת ההתאמה של היכולות החדשות הללו, כמענה לצרכים חדשים, שעלו מהלקוחות שלנו". 
 
OPEN SOURCE



 
 
Bookmark and Share